Gå til innhold

Når du forsover deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forsover meg sjeldent men hater når det skjer. Bare springer opp fra senga å drar på jobb så fort som overhodet mulig. Ringer selvfølgelig jobb om det er sånn at jeg kommer litt seint.  Har hendt at jeg har måtte ringe kolleger som har forsovet seg så lenge de kommer så fort de klarer er det ikke så mye å gjøre. sånt kan skje den beste.



Anonymous poster hash: 77427...88a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forsover meg svært sjeldent.

Om det skjer så ringer jeg bare å sier at jeg har forsovet meg og er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg oftere som ung, hadde et veldig sovehjerte og sover tungt. Min søvnklokke syns ikke at før 10 var dag. Optimalt var våkentiden min fra 12 til 04. Var stresset for om jeg våknet hver kveld når jeg la meg. Det var grusomt.

Hadde ørti vekkerklokker spredt over minst 30 minutter.

Heldigvis gikk det seg til med årene, men må si jeg savner det sovehjerte nå, når jeg har fri.

Føler det helt bortkastet å våkne før 7 når jeg før sov til 12. Men er jo fint i hverdagen da.

Anonymous poster hash: f8c51...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsover meg ca 1-2 ganger i året. Og da sender jeg sms til sjefen om at jeg har forsovet meg og er på vei. Kler på meg pusser tenner og løper avgårde.

En eks kunne sove gjennom alt. Jeg fikk nesten ikke vekket han. Kunne stå å riste han og rope uten at han våknet.

Det er det som er så rart. Jeg har en bror som er slik. Det er fort å mistenke slike personer for å "skape seg" eller ikke gidde, men det er helt utrolig hva enkelte bare ikke vokner av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover over det aller meste av vekkeklokker, har minst fire forskjellige ringelyder, og må ut av senga for å skru av minst en klokke. Likevel kan jeg godt forsove meg kanskje en gang annenhver uke, har en spesialavtale på jobb og fleksitid, heldigvis. Jeg har alltid vært slik, og er heldig som har en morgenfrisk tenåring som vekker meg de ukene han bor her. 

 

For meg har dette veldig lite med latskap å gjøre, legen min mener det er en hypersomni, så jeg skal utredes for det.

 

Mine beste tips når du er veldig sliten og lett forsover deg, gjør klart ALT til arbeidsdagen kvelden i forveien, klær, matpakke, (frokost og lunsj), pakke ting ned i veske, osv osv.. Når jeg forsover meg og har alt klart, er det hvertfall raskt gjort å komme seg av gårde. Og så bestiller jeg vekking hos morgenfriske venner eller kolleger, hvis det er noe jeg MÅ rekke. 

 

10  på sengetid her...  :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsover meg kanskje én gang i halvåret. Da er det bare å hoppe opp og komme seg ut døra så fort man klarer og prøve å minske skaden ved å komme så tidlig til universitetet/hva som helst som jeg rekker, selv om det blir for sent. Hender av og til ellers jeg slumrer én gang for mye og er oppe 15 min senere enn planlagt og da er løsningen å hoppe over sminken og/eller frokosten så klart. Andre plikter som å lufte og mate bikkja før jeg drar må gjennomføres uansett. Men da kommer jeg fortsatt tidsnok frem, bare mindre velstelt eller mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri forsovet meg, ingen planer om å gjøre det heller. Jobber turnus så det blir ofte svært lite søvn, men har på flere vekkerklokker av ulike styrke og lyd, noen plassert slik at jeg må opp for at de skal slås av. Har en kollega som forsover seg hver uke, jeg kaller det giddalaushet. Skulle du være så uheldig å forsove deg er det selvsagt rett på jobb i en helvetes fart, ikke begynne med sminke, krølltang og lang frokost.  Anonymous poster hash: e87a0...6d0

Planlegger man å forsove seg....? Hm, det var nytt for meg hvertfall.

Jeg har forsovet meg en gang, da var jeg i praksis og hadde ca 1 time å kjøre. Jeg våknet da jeg skulle vært der.. Jeg ringte veilederen min, hu lo bare, ba meg kjøre forsiktig og ikke stresse. Men man blir jo litt stresset når man forsover seg til jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i 35 år, og aldri opplevd å forsove meg. 



Anonymous poster hash: 6880d...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsovet meg én gang. Det var en helt grusom opplevelse, gikk i syvende klasse, og da jeg kom på skolen var alle ferdig med hilsen og alt det der. Helt stille. Uff..

Jeg forstår meg ikke på folk som klarer å sove seg igjennom både alarmer, telefoner og tilsnakk. Enten må det være at dere rett og slett ikke bryr dere, eller så er det mangel på selvdisiplin. Kjenner et par sånne og jeg blir virkelig forbanna på de.

Anonymous poster hash: 27a48...f44

Mangel på selvdisiplin? Dummeste jeg har hørt.

Sliter selv med at jeg sover svært tungt, og det skal mye til før jeg klarer å våkne av alarmer og lignende. Har ingenting med at jeg ikke har selvdisiplin, jeg er jo inne i dyp søvn. Hadde jeg våknet med en gang alarmen ringte, hadde jeg hatt selvdisiplin nok til å stå opp med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...