Gå til innhold

Stygge ord fra Det Norske Språk


Gjest Salvesen

Anbefalte innlegg

Gjest Salvesen

God aften, damer og herrer.

Er det noen ord i Det Norske Språk som dere finner direkte stygge? Altså, som i "uestetiske"? Tenker da primært på ord som ikke er ment til å bety noe stygt, men som allikevel høres ut som de gjør det. Men dere må gjerne ta med kraftuttrykk dere finner spesielt uestetiske også. Ingen regler her, sånn sett.

Pessar.

Virkelig et ytterst uestetisk ord, og en merksnodig ting å kalle noe som skal puttes opp i en quindes vagina for å hindre graviditet. Høres mer ut som et skjellsord: "De må ikke snakke med ham der. Han er en ordentlig pessar."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Slogfetta - en meget nedsettende betegnelse på det kvinnelige kjønnsorgan. "Slog" er fiskeavfall, og "fetta" er en heller pejorativ betegnelse på vagina.

"Kjønnsorgan" finner jeg også mindre estetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om et(en?) "pessar" før, og jeg må kommentere at det virker som det verste og mest upraktiske prevensjonsmiddelet jeg har sett hittil.

"Snerk" er vel en gjenganger i tråder som denne. "Lakei" er også et ord jeg alltid har synes høres kjempestygt ut, selv om jeg omtrent ikke har hørt det siden jeg leste donald da jeg var liten.



Anonymous poster hash: fe331...0f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slogfetta - en meget nedsettende betegnelse på det kvinnelige kjønnsorgan. "Slog" er fiskeavfall, og "fetta" er en heller pejorativ betegnelse på vagina.

"Kjønnsorgan" finner jeg også mindre estetisk.

Men dette er jo rene hyllesten sammenlignet med kloakkåpning.

Anonymous poster hash: cf8aa...8b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Men dette er jo rene hyllesten sammenlignet med kloakkåpning.

Anonymous poster hash: cf8aa...8b0

Iiii, kloakkåpning. USCH!

Kalles ikke rektum/tarmer/kjønnsorgan på enkelte dyr også for kloakkåpning eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Truse/trusa/truser" er ord jeg aldri har vært spesielt fan av, og bruker det gjerne som light skjellsord på venninner i form av "Du da, trusa", "Hør på hu trusa der a", og lignende i tøysete sammenhenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Truse/trusa/truser" er ord jeg aldri har vært spesielt fan av, og bruker det gjerne som light skjellsord på venninner i form av "Du da, trusa", "Hør på hu trusa der a", og lignende i tøysete sammenhenger.

Åh, det må jeg begynne med. Supersøtt skjellsord.

Har egentlig ikke noe imot ordet, er egentlig litt fan. Å se gutta klikke når jeg kaller den hellige bokseren deres for "truse" er for bra.

Anonymous poster hash: fe331...0f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Åh, det må jeg begynne med. Supersøtt skjellsord.

Har egentlig ikke noe imot ordet, er egentlig litt fan. Å se gutta klikke når jeg kaller den hellige bokseren deres for "truse" er for bra.

Anonymous poster hash: fe331...0f7

Huff. Min gamle mor sier alltid så. "Trenger du noen nye truser til jul?" Det heter ikke det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes verken radbrekking, å kløyve eller syfilis er spesielt delikate ord, verken estetisk eller i overført betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må jeg begynne med. Supersøtt skjellsord.

Har egentlig ikke noe imot ordet, er egentlig litt fan. Å se gutta klikke når jeg kaller den hellige bokseren deres for "truse" er for bra.

Anonymous poster hash: fe331...0f7

Huff. Min gamle mor sier alltid så. "Trenger du noen nye truser til jul?" Det heter ikke det!

Haha, mentale bilder av menn i hvite mannetruser kjenner jeg heller ikke gjør helt underverker for meg.

Litt off topic kanskje, men "klamydia" synes jeg faktisk er estetisk pent, om man bare ser bort ifra betydningen av det. Det har i mine ører en slags "fin" og feminin klang over seg. KLAMYDIA. Nesten så det kunne vært en gjenganger i dette miljøet for klisjè-hjemmesnekrede navn som sprer seg som en ren epidemi om dagen. Kiara Klamydia Nilsen, for eksempel.

Endret av vix.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke minst "bleie" :overrasket:

Det er for meg bare et klamt, fuktig og dryppende brunt ord jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iiii, kloakkåpning. USCH!

Kalles ikke rektum/tarmer/kjønnsorgan på enkelte dyr også for kloakkåpning eller noe slikt?

Duh, som de sier på nynorsk. Og derav mitt innlegg.

Anonymous poster hash: cf8aa...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Min gamle mor sier alltid så. "Trenger du noen nye truser til jul?" Det heter ikke det!

Lol, feil. "Truse" er synonymt med "kort underbukse". Det er kjønnsnøytralt. Plukk trusa ut av rumpesprekken, du!

Anonymous poster hash: fe331...0f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mentale bilder av menn i hvite mannetruser kjenner jeg heller ikke gjør helt underverker for meg.

Litt off topic kanskje, men "klamydia" synes jeg faktisk er estetisk pent, om man bare ser bort ifra betydningen av det. Det har i mine ører en slags "fin" og feminin klang over seg. KLAMYDIA. Nesten så det kunne vært en gjenganger i dette miljøet for klisjè-hjemmesnekrede navn som sprer seg som en ren epidemi om dagen. Kiara Klamydia Nilsen, for eksempel.

Klamydia Knagenhjelm og Syfilise von Gonoré?

Anonymous poster hash: cf8aa...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamydia Knagenhjelm og Syfilise von Gonoré?

Anonymous poster hash: cf8aa...8b0

Exactly. Ah, hvilken klasse som ligger hvilende over disse navnene.

Hah, måtte småfnise for meg selv av Syfilise. Ser for meg ei middelaldrende skikkelig godhjerta barnehagetante som er alle barnas trygge havn i barnehagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...