Gå til innhold

Hvor billig kan man få en hybel i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva koster deres hybel? Bor dere sammen med noen eller alene? Ønsker en bitteliten hybel alene til maks 4000. Er det mulig?



Anonymous poster hash: 1d94e...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

da kan du ikke være kresen på hvor du bor eller hvordan det ser ut der.

jeg deler med 2 andre og betaler 5000 i mnd, veldig fin leilighet det da. men ville ikke hatt sjangs til å bo her alene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende du kan finne et rom hos noen som trenger barnevakt f.eks. Kjenner folk som har redusert leie mot at de sitter barnevakt (regelmessig, stort sett faste kvelder) eller hjelper til med rengjøring eller hagestell.



Anonymous poster hash: 44d37...1f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at jeg ikke har så mye tid til studier, og derfor ikke kan jobbe så mye som jeg gjør nå. Har derfor ikke tid til å sitte barnevakt heller. Det er bare for ett år, så jeg er ikke kresen i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 1d94e...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene til 4000 tror jeg blir vanskelig. Jeg leier til 7000 for å bo alene på 20kvm, og det er absolutt ingen kongelig standard. De fleste 1-roms hybler/leiligheter går fra 6-10 000, så det sier seg nok selv at det blir vanskelig å finne en til 4k da - unntaket er kanskje studentboliger, men da er du sent ute hvis du begynner å søke nå.

Et kjapt søk på finn på boliger mellom 3500-4300 kroner viser at det stort sett er leiligheter hvor folk deler soverom (!) tilgjengelig i den prisklassen, så du bør nok forberede deg på å lete ganske mye og utenfor de tradisjonelle kanalene for utleie i såfall.



Anonymous poster hash: 2f35e...0d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentbolig kan funke, jeg trenger ikke å flytte fra der jeg bor umiddelbart, det er først fra jul det kommer til å bli heftig. Men er studentbolig roligere enn kollektiv?



Anonymous poster hash: 1d94e...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alene til 4000 tror jeg blir vanskelig. Jeg leier til 7000 for å bo alene på 20kvm, og det er absolutt ingen kongelig standard. De fleste 1-roms hybler/leiligheter går fra 6-10 000, så det sier seg nok selv at det blir vanskelig å finne en til 4k da - unntaket er kanskje studentboliger, men da er du sent ute hvis du begynner å søke nå.

Et kjapt søk på finn på boliger mellom 3500-4300 kroner viser at det stort sett er leiligheter hvor folk deler soverom (!) tilgjengelig i den prisklassen, så du bør nok forberede deg på å lete ganske mye og utenfor de tradisjonelle kanalene for utleie i såfall.

Anonymous poster hash: 2f35e...0d4

Deler soverom? Jeg tror du har misforstått.

For den prisen, får man et lite soverom i kollektiv.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Selv ikke med studentbolig kommer du deg under 4000 for egen leilighet. Selv om du går opp i pris, er det snakk om knøttsmå leiligheter, og alle de jeg har vært i har det vært veldig lytt, selv om du har eget kjøkken og bad. Og det er gjerne bråkete. Om du i tillegg skal ha i nærheten av sentrum eller Blindern, blir det enda vanskeligere. Vestgrensa ligger rett ved Blindern, vet ikke hvilke av de som er mest sentrumsnære, men Pilestredet Park ligger relativt sentralt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få studentbolig nå tror jeg vil bli tøft.

Som sagt trenger jeg den ikke nå.

Anonymous poster hash: 1d94e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke med studentbolig kommer du deg under 4000 for egen leilighet. Selv om du går opp i pris, er det snakk om knøttsmå leiligheter, og alle de jeg har vært i har det vært veldig lytt, selv om du har eget kjøkken og bad. Og det er gjerne bråkete. Om du i tillegg skal ha i nærheten av sentrum eller Blindern, blir det enda vanskeligere. Vestgrensa ligger rett ved Blindern, vet ikke hvilke av de som er mest sentrumsnære, men Pilestredet Park ligger relativt sentralt.

Hm.. Får kanskje gå for ørepropper. :P Men skjønner at det kan bli vanskelig. Regnet jo med det siden jeg har lett lenge på boligmarkedet før, men det har alltid ordnet seg. Samtidig er det noen år siden, så det har jo sikkert blitt mye dyrere.

Anonymous poster hash: 1d94e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler soverom? Jeg tror du har misforstått.

For den prisen, får man et lite soverom i kollektiv.

Jeg kommenterer bare det jeg fant på finn, jeg. Hvis du søker opp så ser du at det er svært få treff på langtidsleie av rom i kollektiv til under 4000 i måneden.

Anonymous poster hash: 2f35e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å snike seg til å dele rom med noen i studentbolig da, sånn for å få en lavere pris? Eller er det ulovlig så man blir kastet ut. Kommer uansett ikke til å være der så mye siden jeg er mye hos kjæresten min.



Anonymous poster hash: 1d94e...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentbyen som jeg bodde i hadde regler over hvor mye overnattingsbesøk man skal ha. De var riktignok aldri inne og sjekket eller noe, men jeg er ganske sikker på at minst én av naboene hadde sagt i fra hvis jeg hadde gjort det - opplevde at 2 av mine naboer ble kastet ut etter at ledelsen i studentbyen ble tipset om regelbrudd.

De møblerte studentboligene som er beregnet på 1 pers er nok ganske dårlig egnet til å brukes av 2 stykker over lengre tid - smal seng, lite areal osv.



Anonymous poster hash: 2f35e...0d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Nei, det tror jeg ikke noe på at du kan få med engang levelig standard. Da er der noe, om så usynlig, muffens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De møblerte studentboligene som er beregnet på 1 pers er nok ganske dårlig egnet til å brukes av 2 stykker over lengre tid - smal seng, lite areal osv.

Anonymous poster hash: 2f35e...0d4

Ok.. Trenger bare å sove der når jeg har tidlige forelesninger, så jeg hadde ikke trengt god standard. Men ser ut som dette blir ganske umulig ja.

Takk for alle svarene :)

Anonymous poster hash: 1d94e...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterer bare det jeg fant på finn, jeg. Hvis du søker opp så ser du at det er svært få treff på langtidsleie av rom i kollektiv til under 4000 i måneden.

Anonymous poster hash: 2f35e...0d4

Jeg ser det, men det er ingen som leier ut rom man må dele med andre, hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...