Gå til innhold

Aah vanskelig situasjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! For 3 uker siden begynte jeg i ny jobb og trives helt greit. Men i dag fikk jeg tilbud om en annen jobb som jeg mye heller vil ha! Jeg trodde ikke jeg skulle få den fordi jeg var på intervju på begge jobbene samme dag i juni og fikk tilbud om min nåværende jobb kort tid etterpå, måtte si ja pga jeg har sagt opp en annen jobb jeg hatet. Da jeg fortalte min nåværende sjef at jeg har fått tilbud om en annen jobb som var veldig interessant sa han at jeg kunne få høyere lønn, mer ansvar osv despm jeg blir i stillingen min. Jeh skjønner jo at det er kjipt av meg, men har pleaset andre så lenge før at nå vil jeg tenke litt på meg selv.

Magefølelsen sier jeg skal velge den nye jobben, mens samvittigheten sier jeg skal bli i jobben jeg har... Hva skal jeg gjøre? Er kvalm og svimmel pga dette :( Tips??

Anonymous poster hash: a0073...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags type jobb er dette? Hva vil være mest gunstig for karrieren din i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type jobb er dette? Hva vil være mest gunstig for karrieren din i fremtiden?

Den jeg har nå, men jeg trives ikke så veldig godt i den. Begge jobbene er i samme firma.. Men jeg vil aller helst si ja til den jeg fikk tilbud om. Jeg kommer godt overens med sjefen der, ansatte etc. Men jeg får så dårlig samvtighet. Selv om magefølelsen sier jeg skal velge den jeg har blitt tilbudt. :( Vil ikke være kjip mot min andre sjef, men :(

Anonymous poster hash: a0073...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo x antall måneder gjensidig prøvetid i den jobben du har nå, har du ikke? Med dette som argument burde det gå fint å bytte til den andre så lenge du er sikker på at du får den. Men ulempen kan jo være at det ved eventuelle senere jobb-bytter er noen som tenker at du er uærlig angående årsaken om du får spørsmålet på hvorfor du jobbet der så liten tid. Kanskje best å passe på at du får årsaken skriftlig på papir fra de du er hos nå også..



Anonymous poster hash: 0e7d2...a31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo x antall måneder gjensidig prøvetid i den jobben du har nå, har du ikke? Med dette som argument burde det gå fint å bytte til den andre så lenge du er sikker på at du får den. Men ulempen kan jo være at det ved eventuelle senere jobb-bytter er noen som tenker at du er uærlig angående årsaken om du får spørsmålet på hvorfor du jobbet der så liten tid. Kanskje best å passe på at du får årsaken skriftlig på papir fra de du er hos nå også..

Anonymous poster hash: 0e7d2...a31

Jo, det har jeg. 6 mnd prøvetid. Kommer ikke til å skrive opp at jeg har jobbet der i 3 uker til senere cv. Det er samme firma, men to ulike avdelinger. Jeg ønsker ikke å være uærlig, men magefølelsen sier det rette for meg er å ta den andre jobben jeg har blitt tilbudt. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal forklare det for min nåværende sjef ettersom han tross alt har tilbudt meg både høyere lønn og mer ansvar.

Anonymous poster hash: a0073...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Tenk på deg selv her. Men gjør det på en god måte. Det vil si at du er ærlig med sjefen og tar de vaktene du ihvertfall er oppsatt på og muligens litt flere til de får dekket de du egentlig jobber. Men vær selvfølgelig helt sikker på avgjørelsen. At det er dette du virkelig vil, og at du ikke kommer til å angre dersom den jobben du egentlig har nå er den mest gunstige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde beholdt jobben jeg hadde om den viste seg å være bedre for fremtiden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg hadde beholdt jobben jeg hadde om den viste seg å være bedre for fremtiden min.

Men er ille viktig å trives. Det virker det ikke som om ta gjør i den jobben han her, men som han tror han vil gjøre i den nye jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...