Gå til innhold

Studere i Australia. Jobbmuligheter?


thea2

Anbefalte innlegg

Hei! Som mange andre har jeg planer om å studere "down under" til neste år.

Jeg har funnet drømmestudiet, som er petroleums ingeniør og har utrolig lyst å ta dette i Aussie. Var en måned der nede i mai og jeg elsket det. Ja,jeg vet at å feriere og å studere er to vidt forskjellige ting, men jeg vet hva jeg vil- og det er å studere petroleums i Australia. Jeg har planer om å søke meg innpå Curtin University i Perth, er det noen her som har positive/negative erfaringer med universitetet? Jeg lurer også på hvordan jobbmulighetene for dere som har studert i utlandet har vært når dere kom tilbake til Norge. Heldigvis har jeg en "garanti" for en jobb siden jeg har gode kontakter men det er ok å vite om det ser attraktivt ut på CVen uansett. Har lest så utrolig mye dårlig om jobbmulighetene når man kommer tilbake til Norge så jeg er veldig spendt på å høre noen erfaringer :-) Jeg planer om å begynne med en treåring bachelor og så tar jeg det derfra. Ja, du trenger ikke si det- jeg vet at det er hardt og annerledes men jeg takker aldri nei til en utfordring :sol:

Endret av thea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

ingen???

nope

Anonymous poster hash: b5162...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk som hvertfall har ett eller flere semester utenlands er mer attraktivt på jobbmarkedet. Min søster studerer juss ved universitetet i agder, og hun sier at det nesten er et krav om studier utenlands for å ha bedre jobbmuligheter.

Men hvordan det er med hele bachelorgrader, og hvilke studier som lønner seg/ ikke lønner seg, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...