Gå til innhold

MissWinters dagbok for kropp og sjel


Gjest MissWinter

Anbefalte innlegg

Gjest MissWinter

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skaffe meg en nettbasert dagbok men etter å ha lest de andre brukerne her, ble jeg så motivert selv til å gjøre et forsøk.

Jeg har verken trent eller spist sunt de siste årene, noe som har resultert i dårlig fysisk form og misnøye. Nå ønsker jeg å forbedre helsen og kroppen min slik at jeg kan føle meg fysisk og psykisk sterk. Og hvis jeg ser bra ut i bikini også, så er det en kjempebonus.

Endret av MissWinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MissWinter

Det ikke skjedd så mye på trening og kostholdsfronten. Jeg har hatt influensa og jobbet hver dag, så jeg har verken hatt tid eller energi til å trene. Kostholdet har gått litt opp og ned, men jeg har iallefall blitt mye flinkere til å spise hjemmelaget mat samt droppe sukkerholdig brus og det hjelper jo mye.

Jeg fikk treningsklærne jeg hadde bestillt idag, og jeg ble ganske skuffet over Reebok-buksen. Kjempebehagelig og stilig, men den var gjennomsiktig og blottla både trusen og hver eneste lille cellulitt og ujevnhet på rumpa og lårene. Jeg er veldig usikker på om jeg skal beholde den eller sende den tilbake. Mulig jeg bare bruker en stor trøye eller genser over så det ikke synes så mye.

Endret av MissWinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWinter

Hvordan står det til her? :vinke:

Heisann!

Trening har det dessverre ikke blitt noe av siden jeg har jobbet masse overtid, men kostholdet har blitt langt bedre. Jeg spiser masse frukt og sukkerholdig brus er det så og si blitt slutt på i ukehverdagene. Har også kuttet også ned på hvitt brød så det er en stor forbedring for meg som normalt spiser på Mc'Donalds tre dager i uken og drikker 1 liter cola om dagen. Imorgen blir det date med støvsugeren og vaskebøtta, da skal leiligheten skrubbes ren og det blir et hardt fysisk prosjekt i seg selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjempeforbedring bare det da! :nigo:

Ja, husrengjøring er hardt arbeid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest MissWinter

Woah, lenge siden sist!

Det har ikke skjedd så mye de siste par ukene, men jeg har gått ned cirka 1 kg og fortsatt med å redusere brusdrikkingen min. Jeg har ikke trent med unntak av noe kurs via jobben, men når jeg jobber 75 timer i uken så vil jeg bruke den lille tiden til overs til hvile, hehe. Neste uke skal jeg ha ferie og bo i bikini uansett hvor utrent kroppen min er :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest MissWinter

Må ærlig innrømme at jeg har både glemt treningsdagboken og Vektklubb-medlemskapet mitt, hehe.

Jeg hadde en liten aha-opplevelse idag. Jeg har egentlig aldri tenkt på meg selv som kraftig eller lubben, heller helt normalvektig uten særlig mye å utsette på kroppen. Men idag så tok jeg form-bilde av meg selv i undertøyet og da oppdaget jeg at jeg hadde fått veldig mye fett på ryggen. Jeg hadde fått valker jeg aldri har sett før, og BH-en var rett og slett litt sprengt pga at jeg hadde lagt på meg så mye. Huden hadde fått masse strekkmerker på lår og rumpa, og jeg hadde fått hvite merker under rumpa fordi dem henger så mye at sola ikke kommer frem. Det var en liten oppvekker for jeg har alltid hatt en veldig feminim og snerten figur med pen hud. Og jeg har aldri fått hvite flekker under stumpen når jeg solte meg tidligere. Nå er den gamle kroppen min faktisk borte, og erstattet med en smålubben kropp i jobbebukse som jeg ikke kjenner igjen :vetikke:

Nå er heldigvis matskapene mine tømt for sjokolade, brus og godteri så nå blir det ikke gjenkjøp av det heller. Jeg må faktisk skjerpe meg for jeg er tydeligvis i ferd med å spise på meg sykdom og overvekt. Egentlig er det bare kjempeskremmende at jeg har latt meg selv forfalle så mye, og jeg er også kjemperedd for å ikke å klare å å endre livsstil. Jeg har jo aldri prøvd å gå ned i vekt eller leve sunt!

Endret av MissWinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne aha-opplevelser er ikke alltid like morsomme. Du får si ifra om du står litt fast på hvordan du skal klare å leve sunt, så er det mange her med tips og triks! Det går nok fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

:nissevink:

Jeg har kjempegod erfaring med Vektklubb, det kan være et veldig godt verktøy om man bruker det flittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...