Gå til innhold

Sunnere mat og mer aktivitet skal bli = - 8 kilo!


Froz1

Anbefalte innlegg

Det er ikke det at du spiser noe du ikke tåler/et kosthold kroppen reagerer på, slik at den holder på vann da? Da føler man seg mer bollete. Eller at du reagerer på noe og blir oppblåst? Da føler man seg hvertfall bollete.

Du kjære deg. Du har altfor liten frokost. Du må spise til frokosten, det er tross alt frokosten som setter igang forbrenningen din for dagen og som gir deg energi-grunnlag. Spiser du ingenting til frokost vil forbrenningen din forbli lav hele dagen, spiser du bare litt vil forbrenningen din være litt høyere men fortsatt lav, spiser du en OK frokost vil forbrenningen din få en bedre start og være høyere resten av dagen.

Når du er fysen så kan du jo ta å dele et eple i to og ha på kanel? Det er veldig søtt og godt, og demper hvertfall fysenheten min. Pluss at både eple og kanel er forbrenningsboostere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Offensive Pie

Når du er fysen så kan du jo ta å dele et eple i to og ha på kanel? Det er veldig søtt og godt, og demper hvertfall fysenheten min. Pluss at både eple og kanel er forbrenningsboostere. :)

Eller eple med litt peanøttsmør! Det er min go-to søtsnack for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller eple med litt peanøttsmør! Det er min go-to søtsnack for tiden.

Det er veldig godt, så absolutt! Skulle til å nevne banan med peanøttsmør også, men hvis man passer på karboene så er jo ikke banan noe man spiser?

En annen god snack er jo også sukkererter, gulrøtter og agurk som dyppes i hjemmelaget dip. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Dette med frokosten ja. Jeg dropper den av to ting. !. jeg rekker det ikke om morgenen og 2. total antall kalorier om dagen blir mindre. Men ser logikken. Selv om jeg hater den logikken, for jeg vil få dårlig samvittighet av å spise mer og oftere om jeg vil ned i vekt :/ Men jeg har gratis frukt og grønt på jobben og kan ta en eple feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om antall kalorier blir mindre ved at du dropper frokosten, når du da uansett vil forbrenne mindre. Med andre ord går du mer i overskudd ved å ikke spise frokost (fordi du da ikke forbrenner noe særlig resten av dagen) enn når du spiser frokost (fordi du da vil forbrenne mange flere kalorier ut dagen).

Kan gi et eksempel:

Tone spiser 1200 kcal om dagen og dropper frokosten. I løpet av dagen har hun forbrent 1000 kcal med middels aktivitet. 200 kcal i overskudd.

Iris spiser 1500 kcal om dagen inkludert frokost, hvorpå frokosten er det nest største måltidet. I løpet av dagen har hun forbrent 1700 kcal med middels aktivitet. Altså 200 kcal i underskudd.

Da er mer kalorier bedre enn mindre. Prøv å få i deg mer enn ett eple, også skal man helst ha frokosten innen en time etter man har stått opp. Hvis du ikke har tid så kan du enten stå opp tidligere å få tid, eller lage den på kvelden og ta den i hånda på morgenen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for eksempel :) Skjønner greia, selv om hodet sier at jeg ikke burde spise mer enn nødvendig :P

Derimot er jeg ganske så fysen på ettermiddag/kvelden.

Snacks nå: Bringebær og mozarella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt ut som du sliter med spiseforstyrrelse. Håper du får hodet på rett plass! :) Spiser du riktig fra morgenen også så blir du mindre fysen på kveldstid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?

Vel, jeg har ingen spiseforstyrrelse.

Ellers har det gått litt opp og ned :)

Jeg skeier ikke ut, men er heller ikke så flink som jeg kunne vært. Nesten så jeg begynner å heller godta kroppen min for hva den er så jeg slipper å stresse over å slanke meg.

Men hadde vært digg å mistet sånn bare to kilo feks for å ha liiiiitt mindre mage hehe.

Typisk dag forrige uke i matveien:

Frokost: Liten skål med frokostblanding, eple og kaffe

Lunsj: Brødskive med leverpostei og blandet salat.

Middag: Sushi eller Toro bolognese (400 kcal)

Kvelds: Paprika, mozzarella og skinke

Kjøpte meg nye klær igår og gleder meg til å gå med de :D Syntes jeg så mye bedre ut i speilet også med nye klær som passer til kroppen min ;) I tillegg kjøpte jeg en slags selvbruning på tilbud, og den var fantastisk!

Vanligvis når jeg prøver det får jeg skiller og striper på bena, men ikke med denne. Og det ser helt naturlig ut, selv om jeg bare tok bena (er vanligvis brunere på mage, enn jeg er på armer og ben). Så føler meg ganske bra utseende-messig sånn sett :) Eneste jeg mangler nå da er at jeg vil farge håret litt mørkere. Det har blitt så lyst (gull-aktig) i sola :)

Per dags dato: 173 høy og 74 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å være frekk eller noe sånt, en spiseforstyrrelse er definert som: "Når forholdet til mat påvirker adferd eller forringer livskvalitet.". Noe det i bunn og grunn gjør hvis man dropper et måltid slik du forklarte at du gjorde. Jeg hadde spiseforstyrrelse før uten å være klar over det fordi jeg tenkte anoreksia, bulimi o.l. med en gang jeg hørte ordet spiseforstyrrelse. Men ja, nok om det. :)

Så bra du har nye klær som du føler deg vel i! Det har utrolig mye å si! :nigo: Heldig som fant en selvbruning som ikke lager skiller også, kan du dele merke? Kanskje jeg skal prøve. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å være frekk eller noe sånt, en spiseforstyrrelse er definert som: "Når forholdet til mat påvirker adferd eller forringer livskvalitet.". Noe det i bunn og grunn gjør hvis man dropper et måltid slik du forklarte at du gjorde. Jeg hadde spiseforstyrrelse før uten å være klar over det fordi jeg tenkte anoreksia, bulimi o.l. med en gang jeg hørte ordet spiseforstyrrelse. Men ja, nok om det. :)

Så bra du har nye klær som du føler deg vel i! Det har utrolig mye å si! :nigo: Heldig som fant en selvbruning som ikke lager skiller også, kan du dele merke? Kanskje jeg skal prøve. :fnise:

Husker ærlig talt ikke navnet på den. Var på tilbud på vita til 75 kr og var en slags "mousse". mn jeg kan jo løfte på ræva for å se hva den het...

St. Moriz ;) Ser ikke ut som den er så bra i butikkhylla, men jeg likte den hvertfall :)

Nå er jeg fysen! Føler meg kjempeflink som ikke går på kiosken og kjøper meg en oreo-kake. Det har jeg hatt lyst på i de siste to timene. Isteden har jeg nå laget meg fun light og sukkerfri lakris-pastill. Nam!

(og shoppe litt andre ting på nettet :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal se på den i butikken. Den største utfordringen jeg har med selvbruning er å finne en som ikke er for mørk. Siden jeg er kritt hvit så se de ofte så oransje ut på meg. :lol:

Ja, da er du flink! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal se på den i butikken. Den største utfordringen jeg har med selvbruning er å finne en som ikke er for mørk. Siden jeg er kritt hvit så se de ofte så oransje ut på meg. :lol:

Ja, da er du flink! :nigo:

Jeg er kritthvit på bena jeg å. Men denne moussen var en veldig fin farge, det ser naturlig ut på bena mine nå. Også hvis du ville ha mørkere, så tar du på mer to dager etter osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kritthvit på bena jeg å. Men denne moussen var en veldig fin farge, det ser naturlig ut på bena mine nå. Også hvis du ville ha mørkere, så tar du på mer to dager etter osv :)

Jeg er nesten garantert hvitere :hoho:

Ja, får prøve den! Blir det helt feil går det jo bort etterhvert uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg ikke - hvem som er hvitere :P

Men ikke blir redd når skummet kommer, for det er mørkebrunt. Men når det går inn i huden forsvinner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, stikker på senteret å titter i morgen. :nigo: Skal uansett kjøpe meg joggesko, så da kan jeg se på denne selvbruningen å prøve. Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...