Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

Da har jeg nettopp kommet hjem fra en kjapp, intens økt på fjellet, sykkelen og for fot. Som vanlig syklet jeg til fjellet, gikk opp den tunge brattbakken (jogget opp på slutten, noe jeg utrolig nok klarer nå), jogget hele veien ned og til sykkelen (er et stykke) og syklet hjem. Er helt gjennomblaut nå, men det føles herlig. Muskelsmertene og stresset er også borte nå.

Ble rundt en... 50 minutters økt tror jeg. Tar ikke tida når jeg trener ute. Men jeg presser meg selv og klarer mer og lengre for hver gang! Det er flott! I morgen blir det muligens yoga da, + kanskje litt jogging på kveldstid fordi jeg har begynt å like å jogge... ;)

Nå blir det banan, melk og masse vann før jeg stikker i seng. Skal sove godt og lenge i natt! :) Forresten; er en banan og 1-2 glass lettmelk greit etter en styrke og kardio-økt, før man skal i seng? Føler det er litt lite, men det er jo så sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre enn ingenting, men jeg ville lagt til et knekkebrød eller noe med litt høyere karbo-innhold i tillegg. Karbolagrene tømmes når du trener styrke, og for at muskler skal bygges må du fylle lagrene igjen. :nigo:

Jeg liker best hatha yoga, men gjør litt annet og. Her er to profiler på youtube som har gode yoga-videoer:

http://www.youtube.com/user/TaraStilesYoga

http://www.youtube.com/user/YogaJournal

Favoritt-økten min finnes bare på DVD, men skal sjekke om jeg kan få den over på pc når jeg har satt opp den stasjonære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Nope... Dessverre... Fikk ikke gjort noe trening i går. Går på antibiotika pga. betennelse rundt visdomstanna. Har vært litt småkvalm, blitt litt dårlig i magen. Har rett og slett ikke vært i form... Det er jo flott at jeg får det nå da!! :(

Må til nærmeste by for å operere ut tanna. woho, hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, sånn kan det gå! Håper betennelsen blir bra fort og at du ikke har problemer etter å tatt den ut. Jeg har tatt alle mine 4 visdomstenner, så jeg vet hvordan det er. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Ja, og så typisk meg å få det nå. Uff... fikk du betennelse eller andre problemer med dem? De visdomstennene er så unødvendige, hehehe...

Jeg tok styrke - hele kroppen + en blanding av yoga og pilates på slutten i dag. Avslappende... :) Kan godt tenke meg å gjøre det igjen. Men jeg må prøve meg på en hel økt med bare yoga da... Følte bare for å trene armer og mage igjen siden jeg endelig har plass i huset. Broren min er på ferie, så jeg bruker rommet hans i mellomtiden! Deeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk betennelse, ja. Også var det ikke plass i kjeften til dem, så de flyttet på kjevebenet og tanngarden min. Fikk altså problemer med kjeven (som forøvrig aldri vil gå over) og litt skjeve tenner. :P

En god og lang økt da med andre ord! Det er bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Uff, ekkelt med de betennelsene. Hva slags problemer med kjeven? Huff, så skummelt, hehe...

Det er bra nå, men regner med betennelsen kommer tilbake etter antibiotika-kuren. ;)

Ja det var en god økt! Gjør vondt å sitte på do, så da vet jeg at økta var god!! Deilig å kjenne det igjen. Tenkte jeg skulle ta kun overkropp i dag sidene beina er så vonde. Men i dag skal jeg nyte ettermiddagen med god mat og film! :) avslappende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok ikke deg! Jeg vokste for fort som barn, så kjevekulene (eller hva det het) passer ikke til kjeveleddet, og når visdomstennene kom å presset på flyttet de også på kjevekulene. Den dag i dag sliter jeg med at kjeven går ut av ledd hvis jeg sover feil eller tygger noe veldig seigt :lol:

Da var det en god økt, ja!! Skal gjøre litt vondt dagen etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Åja,interessant... kroppen vår er da en merkelig sak... Uff. Det må være litt ekkelt da. Men du er vel vant til det kanskje...

Ikke sant! Det er da jeg tenker at jeg gjør framgang. Når jeg gjør noe som presser kroppen litt lengre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt, men som regel klarer jeg å unngå det. Heldigvis. :)

Ja, sånn jeg og føler det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I går ble det en 60 minutters styrkeøkt - armer og rumpe, og i dag ble det en 40 minutters kettlebelløkt for hele kroppen! Feels good :danse:

Nå har jeg helg og skal kose meg i finværet!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

I dag ble det en kjapp sykkel- og fjelltur i samme slengen. Ble sikkert på rundt 45-55 minutter. Er litt usikker :)

Skulle egentlig ikke gjøre noe, men følte bare for å gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra da! Godt å bare få følelsen av å gjøre noe på den måten. Det viser at det går den rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja det er flotters! Jeg kan nesten ikke tro at jeg har holdt på så lenge nå og faktisk ikke stoppet heller... Jeg har laget meg en Instagram-konto nå der jeg skal legge ut litt bilder og inspo. :) Blir kanskje mer motivasjon da!

I dag ble det en "kjapp" (rundt 1,5 t), men super-intensiv fjelltur sammen med en god venninne, og gjett om vi var daue på toppen. Nesten 400 moh, men likevel SÅ bratt og tung tur! :laugh: DEILIG! Dit skal jeg igjen, definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...