Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er ingen bilekspert, men etter det skjedde i sist uke så googlet jeg litt og fant en tråd der noen hadde lignende symptomer og der var årsaken bremsekaliperen. Det sa jeg også til samboeren, så jeg er litt kry over at jeg sånn egentlig fant det ut selv. :fnise: Det er kjedelig ja, for det er ikke så lenge siden jeg skiftet bremseklosser og skiver. Så da gikk det med noen tusenlapper der også..

Helt seriøst!! :laugh: De var der når vi flyttet inn da. Og åkeren er ganske sliten. Fikk tips om å rive opp og lage ny, men det gadd jeg ikke i år. Og i går plukket jeg fullt et helt dørslag, så er glad jeg ikke gadd å lage ny åker! :)

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt! Disse mannfolka tror jo lett at de har mer peiling på bil av natur, enn oss, så det er litt deilig når man har rett på sånne ting. :ler:

Åh, da skal du være glad du ikke lagde ny, ja! :lol: Heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig fjelltur i går. Det var skikkelig varmt så svettet godt selv om terrenget var lett! Brukte nesten 2 timer.

I dag ble det en morgen-gåtur på ca 5 km.

Siden jeg nå har FERIE så skal jeg prøve å få trent godt de neste fire ukene. :)

Kitekurset ble avlyst i dag pga. for lite vind. Så da får vi prøve igjen i august.

Nå skal jeg til å lage lasagne til lørdagsmiddag. Det skal bli godt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur i dagtidlig på ganske nøyaktig 2 mil. Sol, nesten ikke vind og nesten ikke folk ute. Sånt blir det en god start på dagen av. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde overskyet og regn i går vi. Skjønner ikke hvor det fine været ble av. :vetikke: Selvfølgelig gikk det sin vei når jeg endelig fikk ræva hjem til sommertøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overskyet her i dag og litt regn. Kommer nok mer regn i morgen. :(

Trente styrke på treningssenteret i dagtidlig! :D Tok ikke hardt i for jeg vet jeg får gangsperre uansett, siden det er så lenge siden sist. Tok de øvelsene jeg husket fra RYP-programmet. Vurderer sterkt å kjøre på skikkelig med det programmet igjen. Kan ikke fordra å surre rundt uten å vite hvilke øvelser jeg skal gjøre og ikke ha kontroll på fremgangen.

Det sure i dag var at jeg merket i kveld at betennelsestingen i vrista ikke er bra igjen. Skjønner ikke helt hvorfor det kom nå, men kanskje det er en kombinasjon av en del gåing, sykling og styrke. Uansett så gikk jeg og samboeren en liten tur i kveld på kanskje en halvtime. Prøvde også å jogge litt for det begynte å regne. Ikke bra at det gjør vondt, men jeg nekter å gi meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper jeg også for jeg burde få løpt litt før håndballen starter i august.

Er stiv på baksiden av lårene i dag, så har nå prøvd å gjennomføre 40 min med yoga. Det i seg selv er utfordrende nok, men det hjelper ikke med en oppmerksomhetssyk katt i tillegg. Han skulle bare krype bak tven og spise på ledningene mens jeg holdt på. Til slutt stengte jeg han inne på vaskerommet, men da prøvde han å klore seg gjennom døren og mjauet i et sett.

Tok han ut når jeg var ferdig og satte på 10 min med mindfulness-prat. Da roet han seg endelig ned. Så om mindfulness funker på katten så må det vel funke på meg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Katter altså! Mine driver å klatrer på meg når jeg holder på med yoga, eller så spiser de på yogamatten min.

Da burde det funke på deg og, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være skikkelig travle de kattene. Men jeg smelter helt når han kommer smygende og vil kose. ;)

I dag ble det en fin minifjelltur. Tror ryggen min har fått sjokk av å være i så mye bevegelse i det siste. Og i går var jeg og gikk i butikker i dårlige sko og ble bare værre og værre i ryggen. Måtte bare dra hjem og hvile meg til slutt. Heldivis så gikk det værste bort etter noen timer.

Jeg har virkelig skakkjørt denne kroppen og det får jeg svi for nå. :( Men nå har jeg faktisk bestemt meg for at den ikke skal bli værre. Urett skal gjøres rett! Så jeg skal fortsette med treningen, og faktisk opprettholde den etter at ferien er over også. Blir nok ikke like ofte som nå, men alt er bedre enn før.

Utfordring nummer to er snus. Samboeren holder på å slutte nå, og jeg også vil bli ferdig med dritten, men det er så fordømt vanskelig! Tok den siste jeg hadde i dagtidlig, og så har jeg nikotinfri snus. Det har altså gått 5 timer og jeg begynner å bli litt rastløs kjenner jeg. Men det skal jeg snart gjøre noe med.

Utfordring nummer tre er usunn mat! Jeg er like sukkeravhengig som jeg er nikotinavhengig og jeg må ut av avhengigheten om jeg skal få noenlunde normale, sunne vaner. Problemet med å slutte å snuse er jo at jeg i stedet spiser da, og gjerne usunn mat. Men nå skal jeg altså prøve å kutte ut begge på en gang. For å ikke erstatte den ene dårlige vanen med en annen. I dag har jeg derfor handlet inn masse frukt og grønt, cherrytomater er satt frem på bordet, sammen med gulrøtter i vann og en pose med mandler. Vannflaska er fylt med iskaldt vann. Middagen er allerede planlagt: Scampi, med sukkererter etc. og fullkornspasta. Og så må jeg holde meg opptatt. Jeg må prøve å glemme savnet og det gjør jeg best ved å ha mye å gjøre. Så nå skal jeg gå i gang med å lage hjemmelaget müslie. Det er så godt til kesam med frukt og bær. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan! Det ser ut som du har det ganske klart for deg, og da burde det ikke bli noe problem å gjennomføre, selvom det kan føles tungt i blant! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel ikke teorien det er noe galt med, men å skulle praktisere teorien er gjerne værre. Men jeg er hvertfall ved godt mot for øyeblikket. :)

Ble styrketrening i dag. Ikke alle øvelsene som var like gode for ryggen kjente jeg, men ellers veldig deilig økt.

Frokost: Eple, banan, melon med kesam og hjemmelaget müslie.

Tidlig lunsj: Skive med eggerøre, augrk, tomat og en gulrot. Melk med oboy (liker ikke melk uten).

Til middag har jeg tenkte å prøve å lage raspeballer for første gang, så det blir jo forhåpentligvis godt. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lettere å praktisere teorien, når man ha teorien på plass! :jepp:

Raspeballer er faktisk overraskende godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vel kanskje vilja det står på. ;)

Det var ikke så værst med ball faktisk. Blir nok å lage det igjen. :)

Gikk meg en tur på en times tid i kveld. Nå sitter jeg bare å gjesper her. Sov så dårlig i natt. Våknet omtrent hver time, og så var det en plagsom fugl som sang fra kl 04:00. Tenker jeg skal gå og legge meg snart.

I morgen er det på med joggeskoene; shopping med mamma! :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, men samtidig dårlig helg for alle målene jeg har satt meg. Hadde sånn gangsperre i lårene at jeg nok ikke hadde greidd å trene uansett.

I går trente jeg styrke om morgenen, så var jeg og fikk massasje og så gikk jeg på fjellet i går kveld før vi avsluttet med et kveldsbad. Så i dag har jeg selvsagt gangsperre i hele kroppen igjen. I tilegg er det tåke og overskyet så kan ikke bare ligge og sole meg heller. Får prøve å overtale samboeren til å jobbe litt med huset i stedet for. Får muligens hjelp til å rive den gamle altanen og bygge ny i neste uke, så da må vi forberede litt forskjellig før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med gangsperre, men du har jo fått gjort litt da i alle fall! Tåke? :O Bor du oppe i nord da eller? Hørte det skulle være tåke der på radioen på vei til jobb. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er jo litt deilig å kjenne at kroppen har vært brukt. :) Hehe, nei bor i midt-norge ved kysten. Her er det tåke støtt og stadig. Men heldigvis så forsvant den fort og det ble en kjempe fin dag i dag igjen. :) Jeg hadde glemt jeg skulle på cafe med en venninne og spise lunsj i dag så da gikk det med noen timer der, og så var jeg og samboeren og kjøpte gassgrill etterpå. Så da ble det grillet hamburger til middag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite konkret trening i løpet av helgen, men har jobbet mye med huset. Har skjært ferdig alle gulvlistene vi manglet inne, luket ugress, vasket og skrubbet huset utvendig, så vidt begynt å male utvendig og i dag skal vi i gang med å rive deler av terrassen. Når det er gjort så skal vi lage ny og så skal huset males ferdig. Puh! Det er mye jobb med hus, men det er morro også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så fint vær på søndag så rivingen ble utsatt til i går og i dag har vi lagt ny altan. Dessverre ble vi ikke helt ferdig. Både jeg og samboeren er ødelagt i hele kroppen av disse to dagene så spørs om vi klarer å gjøre noe i morgen. Skal prøve å male også, men er meldt litt regn fremover. :( Vil ha sol til evig tid jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...