Gå til innhold

Venninnene lo av meg når jeg fikk marsvin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer skaffet jeg meg to nydelige marsvinunger. Da jeg fortalte venninnene mine at jeg skulle få marsvin, var det noen som sa: "Åå så koselig!", mens flere andre sa: " SERIØST!? Tuller du?? Skal du ha det? Hvorfor det? Hahahaha! Er ikke de ekle?"

Jeg synes det var grisefrekt å si, tenk om jeg skulle sagt: "Hahaha seriøst? Skal du få deg katt? Hvorfor det? Er ikke katter ekle?!"

Nei man sier ikke sånn. Hva skjer med at folk sier det? Kan jo tenke litt over hva man sier da. Det er jo ganske provoserende å høre. Flere som har fått kommentarer på lignende episode?

Ellers bryr jeg meg ikke hva folk tenker, de er såå nydelige og jeg er superglad i mine søte marsvin :D



Anonymous poster hash: 8870a...22d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha ja, når vi anskaffet oss en liten papegøye. "Hææ, er vel ikke selskap i en fugl?!"

Masse selskap, forfølgelse og kos! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er absolutt søte, men jeg synes voksne mennesker som bruker tid på dyr utenom hest og hund (som man kan trene, ta med på tur, etc.) er bare sære...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en nakenkatt og tro meg, jeg har fått hørt at han er ekkel en gooood del ganger. Og ja, jeg synes det er frekt, men jeg er fullt klar over at folk flest ikke synes noe om nakne dyr. Så jeg var klar over at enkelte mennesker kom til å reagere. Jeg irriterer meg som regel ikke over det, men noen ganger får jeg fnatt. Svigers var veldig skeptisk og snakket ikke om katten vår når vi fikk han. Det tok en stund før hun kom på besøk og skulle hilse og hun hadde grudd seg til det lengeeeee. Men det gikk helt fint, for hun syntes nok innerst inne at han var søt og fin, hehe. Det synes nemlig de fleste som møter han. Det puster lettet ut og sier at 'det var jo ikke ekkelt å ta på han i det hele tatt'! Og det gjør meg glad.

Jeg merker veldig at mange av mine venner ikke synes noe om han, fordi de aldri nevner han, og det er helt greit. Da holder de i det minste meningene sine for seg selv! Men har jo hatt noen av de som har sakt mye stygt om pus. Var faktisk en del kompiser som ikke kunne være venn med meg lengre fordi jeg hadde fått så stygg katt....haha, jaja. Det var ikke et stort tap for å si det sånn.

Og en gang ble jeg så sint på mannen til venninna mi fordi han gikk hele kvelden bare for å fortelle folk og meg, hvor ekkel katt jeg har og hvor stygg han er. Greit at du sier det og ler av det en gang, men å fortsette å fortelle meg det face to face hele kvelden, det tar kaka. Jeg vil gjerne heve meg over det, men ingen liker når folk kaller 'barne ditt' stygt.

Jeg har nok en gang lært at folk ikke eier folkeskikk eller respekterer dine valg og følelser.
Og joda, jeg kan som sakt fatte at folk ikke liker naknedyr, men marsvin? Whaaaaat? Hva er galt med det? Jeg kunne til og med forstått det om det var snakk om rotter (selvom jeg synes det er frekt å si at dyr er stygge og ekle uansett!), men marsvin? Marsvin er jo fine?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsvin er jo så søte! Jeg har lyst på det selv. Den pipinga deres er så koselig :) For noen teite folk som disser marsvina dine.



Anonymous poster hash: 3ab72...333
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nakenkatt og tro meg, jeg har fått hørt at han er ekkel en gooood del ganger.

Dessverre er det mange som finner dem ekle. De ser jo litt ut som de er vrengt.

Jeg skulle gjerne likt dem, men foretrekker at de som har dem holder dem unna meg...

Anonymous poster hash: fca1f...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er absolutt søte, men jeg synes voksne mennesker som bruker tid på dyr utenom hest og hund (som man kan trene, ta med på tur, etc.) er bare sære...

Hvorfor?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det mange som finner dem ekle. De ser jo litt ut som de er vrengt.

Jeg skulle gjerne likt dem, men foretrekker at de som har dem holder dem unna meg...

Anonymous poster hash: fca1f...87f

Nettopp. Men har du møtt en? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en nakenkatt og tro meg, jeg har fått hørt at han er ekkel en gooood del ganger. Og ja, jeg synes det er frekt, men jeg er fullt klar over at folk flest ikke synes noe om nakne dyr. Så jeg var klar over at enkelte mennesker kom til å reagere. Jeg irriterer meg som regel ikke over det, men noen ganger får jeg fnatt. Svigers var veldig skeptisk og snakket ikke om katten vår når vi fikk han. Det tok en stund før hun kom på besøk og skulle hilse og hun hadde grudd seg til det lengeeeee. Men det gikk helt fint, for hun syntes nok innerst inne at han var søt og fin, hehe. Det synes nemlig de fleste som møter han. Det puster lettet ut og sier at 'det var jo ikke ekkelt å ta på han i det hele tatt'! Og det gjør meg glad.

Jeg merker veldig at mange av mine venner ikke synes noe om han, fordi de aldri nevner han, og det er helt greit. Da holder de i det minste meningene sine for seg selv! Men har jo hatt noen av de som har sakt mye stygt om pus. Var faktisk en del kompiser som ikke kunne være venn med meg lengre fordi jeg hadde fått så stygg katt....haha, jaja. Det var ikke et stort tap for å si det sånn.

Og en gang ble jeg så sint på mannen til venninna mi fordi han gikk hele kvelden bare for å fortelle folk og meg, hvor ekkel katt jeg har og hvor stygg han er. Greit at du sier det og ler av det en gang, men å fortsette å fortelle meg det face to face hele kvelden, det tar kaka. Jeg vil gjerne heve meg over det, men ingen liker når folk kaller 'barne ditt' stygt.

Jeg har nok en gang lært at folk ikke eier folkeskikk eller respekterer dine valg og følelser.

Og joda, jeg kan som sakt fatte at folk ikke liker naknedyr, men marsvin? Whaaaaat? Hva er galt med det? Jeg kunne til og med forstått det om det var snakk om rotter (selvom jeg synes det er frekt å si at dyr er stygge og ekle uansett!), men marsvin? Marsvin er jo fine?

Er det sfinks du har? De er jo helt nydelige. Onkelen min har en, og jeg elsker den katta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest daisydaisy

I min omgangskrets ville det blitt regnet som ganske "random/tilfeldig" om noen plutselig skulle gå til innkjøp av marsvin, men det stopper nok der. Ingen ville kommet med kommentarer om at de er ekle osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslige venner du har. De kan umulig være en dag over fjorten år? Hev deg over dem.

Anonymous poster hash: 19b5b...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsvin og hamster er for unger.

Anonymous poster hash: 18aad...ddc

Ingen kjæledyr er for unger.

Slike burdyr trenger riktig stell, riktig for, mye omtanke og riktig behandling om de skulle bli syke/skadet. Man kan sørge for en hest eller en hund uten å ha peiling på hva en liten gnager behøver. Det kreves kunnskap.

Jeg forstår meg ikke på folk som setter forskjellige dyrs verdi opp mot hverandre på den måten. F.eks at en hest har mer verdi enn et hamster. I kroner og øre ja, men som individ NEI!

Jeg kjenner folk som har hester på stallen som de steller og trener hele dagene, mens de samtidig har kaniner utenfor i et knøttlite bur år etter år som går for lut og kaldt vann. Jeg tror dessverre ikke det er en sjeldenhet. Slikt sier for meg mye om et menneske, og det er ikke til deres fordel for å si det sånn..

Kos deg med marvinet ditt du TS, og gi blanke i hva folk måtte tenke om det! Det sier mer om deres manglende modenhet enn det gjør om din.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...