Gå til innhold

TreneBelle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Yndlingsspinning i går! :strix: Det er beinhard intervallspinning med favorittinstruktøren, og den timen går som regel alltid bra. Musikken og løypa og alt bare stemmer. :hjerte: Det er denne løypa jeg bruker hjemme også, så jeg kjenner den jo ganske godt etterhvert! Kroppen var med på laget, det samme var hodet også - tross enorm komlebaby i magen. :fnise:

Maxpuls: 91%

Kalorier: 450

:trene:

Jeg vet ikke helt når neste trening blir, siden jeg er temmelig opptatt med å hjelpe bror med eksamenslesing fremover. Men én trening til denne uken må jeg klare ihvertfall. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Så deilig med en skikkelig god økt :)

Alt er bedre enn ingenting og det viktisgte er at du har funnet tilbake treningsgleden og har fine økter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en skikkelig god økt :)

Alt er bedre enn ingenting og det viktisgte er at du har funnet tilbake treningsgleden og har fine økter :)

Ja, det var godt for hodet! All trening er jo godt for kroppen, men det er så lett å bli demotivert når man ikke får det til slik man vil. ;)

Treningsgleden er tilbake for fullt, så nå håper jeg bare jeg klarer å holde den oppe mens mannen er borte. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære forsømte, stakkars treningsdagbok. :kose:

Fikk ikke klemt inn en tredje økt forrige uke. Because reason. ;) Jeg hadde mye hjernetrim da, teller det? :fnise: I all ærlighetens navn hadde jeg planer om å spinne i garasjen i går kveld, men så hadde jeg så innmari vondt i kneet i hele går. Det er en gammel skade som kommer og går, og selv om det helt sikkert ikke hadde gjort vondt verre, så er det ikke så enkelt å motivere seg til å trene med vondt. Så da ble det sånn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å karre meg over den milehøye dørstokken i går og trente spinning i garasjen. Jeg hadde SÅ lite lyst hele dagen egentlig, og hverdagen sendte meg grunn etter grunn til at jeg heller skulle krølle meg sammen i fosterstilling, se på tv og gomle sjokolade (stort sett umulige unger :bond: ), men så gikk det en faen i meg og jammen meg ble det ikke en skikkelig god økt! :nigo:

Kjørte den vanlige spinn intervall-økta, bortsett fra at jeg jukset på sitteintervallet og ikke bare kuttet halve sangen, men kuttet den før den var ferdig også. :lol: Men ja, alt i alt en deilig økt som fikk svetten til å sprute og pusten til å øke. :strix:

Maxpuls: 90% (egentlig 111%, men pulsklokka mi klikka :fnise: )

Kalorier: 350 (pulsklokka mi er visst litt strengere enn Suunto-beltet mitt :lol: )

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig intervallspinning i formiddag. :nigo: Med den natten jeg har hatt, hadde jeg ikke trodd det skulle gå sååå bra. :hoppe: Jeg klarte 92% på sitteintervallet! :hakeslepp: Jeg som sliter med å komme opp på 92 til vanlig liksom! :overrasket: Nå må det jo sies at beina mine var omtrent kaputt etterpå da, ig jeg måtte tvinge meg til 88% og 90% på de to siste intervallene. :fnise:

Maxpuls: 92%

Kalorier: 383

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Gawd. :daane: Sånn føles det på treningsfronten nå for tiden. Jeg har faktisk ikke trent siden forrige gang jeg postet her. Det er to uker siden! Jeg bør jo egentlig klappe meg på skuldra og si ''godt jobba'' når jeg tenker at jeg ikke har hatt en så lang treningspause på det jeg kan huske. Men...akk, hjernen min funker ikke helt på den måten dessverre. Så jeg går rundt med en ball av dårlig samvittighet, og prøver å kvinne meg opp til å få lyst til å dra på trening. I kveld skjer det - da blir det spinning. :trene: Nå har jeg sagt det, og kan ikke avlyse. :fnise:

Det føles rart dette her, å ikke ha lyst til å dra på trening? :klo: Og jeg VET jo at det er fordi jeg har hatt noen tøffe uker. Måtte blant annet stoppe bilen og sove fordi jeg var så trøtt, og blacket totalt ut da jeg hentet ungene i barnehagen for en uke siden. Ikke gøy. Så jeg har hatt en ukes selvtvungen pause. Kroppen er enda litt dorsk og doven, men nå må jeg bare komme meg på trening. Erfaringen sier jo at trening gir meg mer overskudd, så her må det trenes. Har planer om trening både i dag og i morgen. :jepp:

På kostholdsfronten går det kjempebra - heldigvis. Jeg hadde nok ikke klart å holde meg borte fra trening så lenge om jeg trykket trynet med drit hele dagen. :ler: Vekta holder seg stabil (minus faktisk :nigo: ), og jeg holder meg på kalorinivået mitt stort sett. Hadde en gigasprekk forrige søndag. Da spiste jeg til og med chips - min kryptonitt som jeg måtte kutte tvert for å i det hele tatt klare det. Jeg spiste bare litt, og er nå på vannvogna igjen. Puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over all spinningen! Jeg skulle ønske jeg likte det fordi de som liker det virker til å like det skikkelig, skikkelig godt liksom, men jeg.. Liker det ikke. :ler:

Lykke til på spinning i kveld! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over all spinningen! Jeg skulle ønske jeg likte det fordi de som liker det virker til å like det skikkelig, skikkelig godt liksom, men jeg.. Liker det ikke. :ler:

Lykke til på spinning i kveld! :duskedame:

Jeg likte ikke spinning i det heeeele tatt i starten. Men så ble jeg forelska, og nå er det det som er favoritt-treningen. :rodmer:

Takk for det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går innså jeg noe som jeg har prøvd å fornekte altfor lenge nå; kroppen min trenger mer enn spinning. :ler: Jeg går jo på spinning fordi det er gøy, men nå må jeg inkorporere litt mer jogging/styrke/annen bruk av beina enn sykling. Kondisen min er dødsbra, men det hjelper jo lite når beina blir gele lenge før kondisen stopper meg. :lol:

Man skulle trodd at spinning gav beinmuskler, men tydeligvis ikke de "riktige".

Fredagen: tok en megarolig joggetur på 4 km, for å fokusere på pusten og det hersens holdet. Aaarg, det er så frustrerende! Kondisen mon er som sagt kjempegod og jeg svetter nesten ikke engang, i det tempoet jeg må holde for å unngå hold. I går brukte jeg en halvtime på de 4 km, og jeg kunne ha løpt SÅ mye fortere. Bæsj. Jeg får bare fortsette å øve meg, for dersom jeg skal ha noen sjanse til å gjennomføre 8km i hlst, må jeg bare klare å finne en måte å unngå det på.

Lørdagen: O2 low, 30 min aerobic-kondis og 30 min styrke. Jeg lå og dabbet nede på max 85% selv om jeg gav alt. Merker godt at kroppen min er vant til høyintensitetstrening, ja. :fnise: Men her var det altså beina som stoppet meg til slutt. Vaklet nesten ut av timen, og i dag har jeg vondt. Over alt! :lol:

Så den nye strategien får bli: max 1 spinningøkt i uka. :sjokk: Ikke drep meg om jeg ikke klarer det. :ler: Og minst 1 joggetur i uka. Blarg, håper jeg klarer det også. Å jogge er gørr! :dry: Får jeg mulighet til noe mer, må jeg trene litt styrke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er virkelig helt motsatt av hverandre, jeg elsker både styrketrening og jogging (ute), men kan ikke fordra spinning/sykling. :P Synd at du får så lett hold. :( Fikk det før jeg også, men det har bare gått over på mystisk vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg elsker jogging, liker spinning og veksler mellom å like og hate styrketrening. :P

Men er lurt med allsidig trening ja! Det gir best resultat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er virkelig helt motsatt av hverandre, jeg elsker både styrketrening og jogging (ute), men kan ikke fordra spinning/sykling. :P Synd at du får så lett hold. :( Fikk det før jeg også, men det har bare gått over på mystisk vis.

 

:ler: Det er godt vi er forskjellige. Tenk så fullt det hadde vært på spinning dersom alle hadde likt det like godt som jeg? :fnise:

 

Gikk det over etterhvert som du jogget mer, eller? Jeg klamrer meg ihvertfall til det håpet, i mangel på en annen løsning. :lol:

 

Mens jeg elsker jogging, liker spinning og veksler mellom å like og hate styrketrening. :P

Men er lurt med allsidig trening ja! Det gir best resultat. :)

 

Ja, det er sant. Men jeg har liksom ikke vært så opptatt av denne allsidigheten siden jeg har fått de resultatene jeg har vært på jakt etter, kun med spinning. Men nå har jeg havnet på et platå - tydeligvis der kroppen min vil være vektmessig - og spinning funker dårlig til oppstramming. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk over da kroppen ble vant til å jogge, tror jeg. :)

Jeg håper at det er så "enkelt" for meg også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Woohoo, kom meg på trening i går! :hoppe: Sendte verdens dølleste unnskyldning til Diddles om hvorfor jeg ikke kunne komme, men heldigvis gjennomskuet hun meg og fikk meg opp av sofaen. :ler:

 

Favorittspinn, altså intervallspinning med favorittinstruktøren. Årh, han er bare SÅ god til å motivere, selv om han ikke er sånn happy, shiny instruktørdukke. :fnise: Beina verker, melkesyra når meg opp til ørene, men allikevel klarer jeg å finne vilje til å legge på bare litt til. :strix:

 

Maxpuls: 92% (185 slag). Klarte dette på sitteintervallet i går igjen! :nigo:

Kalorier: 468

 

:trene:

 

Så det var ukens spinningtime, dere. Sukk. Nå som jeg har bestemt meg for å prøve å kun ha én sånn time i uka, så har jeg jo selvsagt ekstremt lyst til å spinne hver dag. :fnise: I helgen er det bursdagshelgen min, så noe seriøs trening blir det ikke, men mulig jeg får til en joggetur og to før uken er omme. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur i dag. :nigo: Fikk "bare" vanlig hold i dag, som jeg klarte å puste av meg/klemme en kongle av meg. :ler: Klarte 5 km på 32 minutt, noe jeg er dødsfornøyd med. :hoppe: Har jo aldri klart å holde så "raskt" tempo før pga holdet, så dette må jeg bare være fornøyd med. Jeg har definitivt mye å jobbe med, men nå har jeg i det minste et hold-fritt utgangspunkt.

Det at jeg nå er megastiv i bekkenet trenger vi ikke å snakke så høyt om akkurat nå. :lol::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh. I dag føles det som om jeg har bekkenløsning all over again. :daane: Jeg klamrer meg til håpet om at det er den uvante bevegelsen og påkjenningen som er grunnen, og ikke at bekkenet mitt ikke tåler det. :pls:

 

Sånn på et litt muntrere plan: jeg har vært flink med maten i det siste, dere. :nigo: Det har ikke blitt så veldig mye trening, men allikevel har det skjedd ting på kroppsfronten. Den ene jeansen min har alltid vært sånn en kvart størrelse for liten. Type ubehagelig, men allikevel passelig. Nå er den ikke ubehagelig lengre. :ler::hoppe: Og i går gikk jeg ned en størrelse i nytt buksekjøp! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, ikke ofre bekkenet ditt for det løpet nå! :nei:

Og hurra for bukselykke! :nigo: Hvor kjøper du bukser? Sliter så med å finne noen som sitter godt, holder formen, er lange nok i beina og i tillegg er behagelige! Håpløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...