Gå til innhold

Nuttapia gir seg selv en oppstrammer


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Hei Nutta, skriver til deg her også jeg. Ser vi er to om å komme oss i form nå og jeg har også lagt inn ekstragiret!! :ball: <-- For en søt treningssmiley. Som om jeg smiler når jeg er på trening, haha. Ser vel eeeegentlig mer ut som dette: :frustrert::sinna::kjempesinna: .

Får hoste opp en gammel treningsdagbok fra arkivet selv og begynne å loggføre. Er utrolig kjekt å ha noen å prate med da, så nå kommer jeg til å ta turen innom treningsdagboka de stadig vekk :goodbye::hoppendeglad: .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min signatur :)

:hoho:

Har du stjålet min dagbok eller?! Når jeg trykker på linken, så kommer jeg inn i min egen dagbok :ler:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe rart med linken som gjorde at om den bare kopierte den siden man var på. Nå er den fikset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var noe rart med linken som gjorde at om den bare kopierte den siden man var på. Nå er den fikset :D

Haha, fantastisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei uke med snørr og hoste, har eg pangstarta uka med kondisjonsttening.

16 minutters program på elipsemaskin, 130 kcals

30 minutter intervall på mølla, 330 kcals

Fornøyd! Imorgen blir det styrke!

Onsdag og torsdag(kanskje) blir hviledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Glemmer litt å skrive her, jeg. Ble ei uke uten trening, men trente nå fredag og igår. Har ikke hatt tid eller overskudd, da det har vært så mye annet nå. Positivt det også, da. Tiden står ikke akkurat stille :)

Hviledag idag, så er det ferie til uka og trening på menyen hver dag. Har lurt med meg bror som skal opp og ut fra alkohol- og røykhelvetet, så det er ekstra motivasjon å være en motivator :jepp:

Står oppført som bakvakt på jobben, og det er latterlig mye bakterier ute og florerer nå, så vi får se om ikke jeg blir ringt og må jobbe likevel :hoho:

Denne uka har det vært bursdager og litt ekstra i den forbindelse, så kcaloriforbrenninga skulle absolutt vært større, men jeg har iallfall trena vekk 1000 kcals. (Y)

Har fått litt sansen for elipsemaskina, men den er litt kjip også, fordi kcaloriene ikke flyr så fort på den :ler:

Målet er fortsatt 5 km på 30 minutter. Måtte ta litt kne-fri en periode, så skal begynne å løpe litt igjen nå. Har løpt litt denne uka, da. Det er så sinnsykt deilig. Kun kardio, men neste uke skal armer, mage og rygg få gjennomgå.

Sliter litt opp og ned med korsryggen etter graviditeten. Står jeg bøyd i ett minutt, så sliter jeg med å rette meg opp igjen. Om noen har forslag til trening på dette, så kom gjerne med det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår startet jeg uka med to økter.

Det vil si at lillegutt og jeg reiste på spontantur til mormor, og jeg MÅTTE trene. Flaks for meg, så innehar hun flere treningapparater. Hun er midt i flytting og elipsemaskina var eneste som stod fremme.

Det var veldig varmt i stua og maskina knirka og var tung. Orket ikke mer enn 20 minutter etter å ha tråkka som et helvete, var gjennomvåt og små-svimmel.

Tok 3 runder med planken til slutt.

Andre runde ble et flyttelass med bøker, klær, pappesker fra kjøkken og poser på poser fra deres barskap. Holdt tempo oppe så godt jeg kunne. Kjente det godt i armer og rygg. Kjempedigg!

Idag: mer flytting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SYTEKLAGE!!!

Nå er jeg sååå lei! Nok ei runde med skikkelig forkjølelse :gråte: Føler ikke at jeg får satt igang treninga ordentlig i det hele tatt, må starte på nytt annenhver uke lissom..

Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner til problematikken. Har gått og haltet slik siden desember med flere runder sykdom.

Men, nå er det snart vår og da gir deg seg :kose:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner til problematikken. Har gått og haltet slik siden desember med flere runder sykdom.

Men, nå er det snart vår og da gir deg seg :kose:

Jaaaa, det er skikkelig kjipt. Tror jeg trenger mer søvn, egentlig. Blir stort sett ikke mer enn 6,5 t søvn per natt. Og det er altfor lite for min del, jeg vet jo at jeg fungerer best på 7,5-8 timer.

Det betyr at jeg faktisk må være soveklar 22:30 kveld. Spørs om jeg klarer det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaa, det er skikkelig kjipt. Tror jeg trenger mer søvn, egentlig. Blir stort sett ikke mer enn 6,5 t søvn per natt. Og det er altfor lite for min del, jeg vet jo at jeg fungerer best på 7,5-8 timer.

Det betyr at jeg faktisk må være soveklar 22:30 kveld. Spørs om jeg klarer det :ler:

Ed står opp i 7-tiden? Samme her. Kasper hadde en lang periode med å stå opp rundt 8, men nå er visst 7 the new shit (og i dag, halv syv!! Åhh, håper ikke det fortsetter! :kjefte: ). Så her må jeg også venne meg til å legge meg en time senere. Fungerer best på minst 7 timer søvn, helst 8, selv :)

Men, i går la jeg meg faktisk tidlig, så føler jeg uthvilt og klar for å angripe tredemølla :skya: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed står opp i 7-tiden? Samme her. Kasper hadde en lang periode med å stå opp rundt 8, men nå er visst 7 the new shit (og i dag, halv syv!! Åhh, håper ikke det fortsetter! :kjefte: ). Så her må jeg også venne meg til å legge meg en time senere. Fungerer best på minst 7 timer søvn, helst 8, selv :)

Men, i går la jeg meg faktisk tidlig, så føler jeg uthvilt og klar for å angripe tredemølla :skya: .

Vel, sjelden han står opp før halv sju. I hele fjor (den herlige gangen jeg hadde en jobb å gå til som normale folk :ler: , så stor jeg opp 06.10, og han opp 06.30. Da sloknet jeg på sofaen rundt 22.30. Det var egentlig litt ålreit å stå opp så tidlig.

Men, han sovner rundt 19/20. Ett eller annet sted. Gidder ikke være så "nazi" på det. Også står han stort sett opp mellom 07 og 08 i helgene.

Så deilig å være superklar for dagen og god treningsøkt! Det er fantastisk å legge seg tidlig. Om man ikke sovner med en gang, så er det iallfall sunt for hjernen å ikke kikke på en skjerm 2 minutter før en skal sove.

Jeg var i seng 23.15 igår og Ed krøp inn i senga mi rundt 07. Skulle gjerne sovet til 08, slik vi egentlig hadde mulighet til :fnise:

---

Forkjølelsen er på hell. Har en latterlig kløe i halsen fortsatt og hoster tørt og plutselig :ler: Men formen er bedre.

Frokost idag: 1 brødskive med frokostsalat og servelat. Orker ikke noe mer/annet. Appelsinjuice

Lunsj: 3 egg med squash, spinat og små plommetomater

Middag: 50/50 fiskegrateng og rå grønnsaker (brokkoli, purreløk, spinat og revet gulrot)

---

Det er slutt på stillesittinga. Jeg skal ikke "ta det helt ut" ikveld, men imorgen er jeg nok såpass i form at jeg kan holde meg aktiv hele kvelden også - på en eller annen måte. Vi har barnefri, og jeg har lyst til å finne på noe med mannen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sjelden han står opp før halv sju. I hele fjor (den herlige gangen jeg hadde en jobb å gå til som normale folk :ler: , så stor jeg opp 06.10, og han opp 06.30. Da sloknet jeg på sofaen rundt 22.30. Det var egentlig litt ålreit å stå opp så tidlig.

Men, han sovner rundt 19/20. Ett eller annet sted. Gidder ikke være så "nazi" på det. Også står han stort sett opp mellom 07 og 08 i helgene.

Så deilig å være superklar for dagen og god treningsøkt! Det er fantastisk å legge seg tidlig. Om man ikke sovner med en gang, så er det iallfall sunt for hjernen å ikke kikke på en skjerm 2 minutter før en skal sove.

Jeg var i seng 23.15 igår og Ed krøp inn i senga mi rundt 07. Skulle gjerne sovet til 08, slik vi egentlig hadde mulighet til :fnise:

---

Forkjølelsen er på hell. Har en latterlig kløe i halsen fortsatt og hoster tørt og plutselig :ler: Men formen er bedre.

Frokost idag: 1 brødskive med frokostsalat og servelat. Orker ikke noe mer/annet. Appelsinjuice

Lunsj: 3 egg med squash, spinat og små plommetomater

Middag: 50/50 fiskegrateng og rå grønnsaker (brokkoli, purreløk, spinat og revet gulrot)

---

Det er slutt på stillesittinga. Jeg skal ikke "ta det helt ut" ikveld, men imorgen er jeg nok såpass i form at jeg kan holde meg aktiv hele kvelden også - på en eller annen måte. Vi har barnefri, og jeg har lyst til å finne på noe med mannen min :hjerte:

Ja, altså. Jeg vet mange har det verre enn oss, men ble så godt vant til at han stod opp 07:30-08:00 i uka og stod opp mellom 08-09:00 i helgene. Så når han plutselig har ny tid rundt 07, så er det en omstilling foråsidetsånn :ler:

Så lite du spiser (ser ut som det er ca. 1000 kcal?). Må passe på at du får nok næring til trening og hverdagen. Av erfaring så motarbeider ofte kroppen en om man får i seg for lite næring på sikt. Vet jeg kommer med pekefingeren og er bedreviter, men vær snill med deg selv søte du :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, altså. Jeg vet mange har det verre enn oss, men ble så godt vant til at han stod opp 07:30-08:00 i uka og stod opp mellom 08-09:00 i helgene. Så når han plutselig har ny tid rundt 07, så er det en omstilling foråsidetsånn :ler:

Så lite du spiser (ser ut som det er ca. 1000 kcal?). Må passe på at du får nok næring til trening og hverdagen. Av erfaring så motarbeider ofte kroppen en om man får i seg for lite næring på sikt. Vet jeg kommer med pekefingeren og er bedreviter, men vær snill med deg selv søte du :kose:

Vel, da jeg var på cafe isted, så kjøpte jeg en surdeigsbaguette, men den smakte så forferdelig rart - ellers ville den inngått i dagens måltider. Når halsen er vond, så smaker ikke alt like godt akkurat.. Og jeg klarer ikke spise mer enn jeg orker. Har jo hatt en nokså sløv dag idag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host host! Nå er det nok!

Vekk med hodevondt og tørrhoste - imorgen (idag) SKAL jeg trene!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye treningsmuligheter!
Ed startet nemlig fredagsnatta med oppkast, men det gikk fort over - så NÅ håper jeg vi er kvitt alle ekle bakterier :jepp:
440kalorier brent på mølla og elipsemaskin idag. Svir i legga! Forferdelig og god start på uka :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...