Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Så synd å høre! :klem: Ikke rart det er vanskelig å ''være flink'' når det er så mye som skjer! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte nytt testløp 3 km i går. Tid 15:45. Ikke helt fornøyd, men jeg blir aldri en sprinter må jeg innse. Likevel god forbedring på 2 mnd da (sist var 24.03), da forrige tid var 16:55. Så at formen har blitt bedre er ingen tvil. Selv om jeg gjerne hadde sett at den var enda litt bedre... Men sånn er det vel alltid.

Med oppvarming og avkjøling ble det en runde på 6,6 km totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardiocircle innendørs i går, kortintervaller.

Og i dag har jeg kjøpt både ny sykkel (terrengsykkel, med 29" hjul) og Hoka løpesko! :sjokkert::hoppendeglad: Fikk vondt i hoftene etter 15 km sist helg, så var behov for skikkelige sko for mengdetreningen. Uvant, men virker veldig gode. Blir spennede! Trenger egentlig et par nye konkurransesko også, eller lette sko da. Men er jo pokker så dyrt....

Terrengsykling skal være avveksling. Får plutselig tid til sånt også utover høsten nå. Nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med både ny sykkel og nye, dyre sko. :fnise: Terrengsykling virker så gøy! :jepp: Og ikke rart du trenger skikkelige sko, så langt som du løper for tiden. Flinkis er du! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle! Gleder meg til å sykle litt mer også. Problemet er at jeg trenger både nye sykkelsko og fortsatt en sykkelshorts. Men fant noen sko til halv pris på en sykkelbutikk her, og tilbud på sykkelshorts på XXL denne uka, så kanskje alt er på plass i løpet av uka. Om jeg bare rekker å komme meg innom de to stedene... Men da er jeg jammen blakk også, godt både skattepenger og feriepenger snart er på vei!

Ble 10, 4 km i går, men i gamle sko da, siden jeg fikk anbefalt å begynne litt forsiktig med de Hoka-skoene siden de er litt annerledes å løpe med. Kjørte 1 km oppvarming, 4 x 2 km måltempo med 2 min gange mellom, og nedkjøling. Brukte rett under timen, det er egentlig ganske bra syns jeg siden det da var 6 min gange og nesten 2 km i veldig rolig tempo også. Fortsatt nesten 4 uker til 10 km løpet, så fortsatt mulig å forbedre formen ytterligere. Men er mye som skjer for tida, så det blir litt begrenset treningsmulighet. Men har klart å holde 3 økter i uka, får være fornøyd med det selv om jeg gjerne skulle hatt inn en 4. økt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test av Hoka-sko i går. 5 km i rolig tempo. Nå er jeg skeptisk... Veldig uvant og tungt, følte jeg løp på sand hele veien. Gikk veldig tregt, og kjente det veldig i leggene. Men i følge mannen som har løpt med Hoka et års tid så blir det bedre etter 3-4 turer, og da vil man ikke bytte tilbake. Får vel gi de en sjanse.

 

Ellers er både sykkelsko og sykkelshorts omsider handlet inn, så nå venter jeg bare på å få beskjed om at sykkelen er klar til henting, og på å få tid til å prøve den...  :biggrin:  Det siste blir vel det verste å få til akkurat nå tenker jeg. Føler jeg må prioritere løping siden der nærmer seg løp. Eller jeg ønsker å prioritere det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... dårlig på å oppdatere siste uka. Ble 7 km på torsdag i forrige uke også, 4 x 2 km MT, med 2 min gange mellom. Ble så en veldig slapp helg da jeg var på venninnebesøk og venninna min har operert kneet i vår.... Men var ute på tirsdag og løp 5x1 km intervall, med 2 min gange mellom. Ble litt over 7 km totalt det også.

I kveld blir det nok intensiv intervalltrening i gruppe, og så MÅ jeg få til en rolig langtur på søndag. Da er det 2 uker til 10 km løp.... Hjelp! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp 10 km på søndag kveld, gikk helt greit.

I går ble det ikke trening pga sommeravslutning på skolen, og nå har jeg blitt sørpe forkjøla. Typisk det, rett før løp... Jaja, blir vel bra før løpet får jeg tro, men mister nok litt trening ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten runde i går, ca 5 km, ilagt noen bakkeintervaller. Kom en regnskur så jeg ble søkkvåt, og med forkjølelsen tørte jeg ikke annet enn å skynde meg hjem. Får satse på en 10 km i helga, og så litt lettere opplading i neste uke, bare 1 uke til løp! :sjokkert:

 

Største problemet nå er egentlig at vekta fortsetter nedover, enda jeg syns jeg spiser mye. Er redd for å ikke ha nok energi når jeg skal løpe. Godt det bare er 10 km nå. Begynner å ligne en langdistanseløper i utsseende nå, ikke helt det jeg ønsker.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig oppdatering her.

10 km ble gjennomført siste helga i juni. 10,2 km faktisk i følge gps. Stekende sol og varmt. Tida ble 56.06. Så greit nok. Men litt irritert på meg selv for jeg kunne nok kjørt litt hardere de siste 2-3 km, men tørte ikke helt pga varmen.

Så 3 uker ferie med veldig variabelt med trening. Men nå er det klart for 3 uker hvor jeg kan få trent akkurat så mye jeg ønsker. Så da håper jeg å klare å bli klar til halvmaratonen i august. Løp 13 km i går, men kjenner det litt i knærne i dag. Har slurvet med styrkeøvelsene, det er ikke lurt... Så må være flink nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller på planen i kveld. Skulle vært ute i går, men var så heldig å få hyggelig besøk, så da ble det utsatt. Korte intervaller tenker jeg, 45 sek, med 15 sek pause x10. Den er hard, men fort overstått da. Og så må jeg få kjørt litt styrketrening i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble intervalltrening som planlagt på onsdag, og en runde på 6 km i går. Må ta en langtur igjen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått løp! :jepp: Det er jo en kjempebra tid det da! Og så halvmaraton snart. Hvilken tid håper du på der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Belle! Jeg tør ikke ha måltid på halvmaraton, der er det bare snakk om å klare å gjennomføre. Tenker det blir hardt nok. Men håper at jeg kan klare meg innenfor 2 timer og 10 min.

 

To løpeturer i helga. 7 km på lørdag formiddag, og 15,5 km i går ettermiddag. Uten vonde knær! :danse: Men nå må jeg begynne å ta med meg drikke/energidrikke på langturene, for går fort tom for krefter når jeg har passert 11-12 km.  Hviledag i dag, og så intervaller i morgen er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller 6x2 min + 1 min pause i går. Treningsfri i dag. Satser på 7-8 km på torsdag, og ny langtur til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 7 km på torsdag i forrige uke, og 16,3 km i går. Litt sliten/øm i knær og hofter i går, men gikk greit.

Planlegger bakkeintervaller i morgen. Treningsfri i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble bakkeintervaller i går. Riktignok i kort, bratt bakke istedet for en litt lengre, slakere bake som egentlig var planen, siden jeg måtte få gjort treningen unna mellom regnskurene. Men ble da en grei økt. Sliter litt med motivasjonen igjen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en veldig rolig 10 km i går. Slet med hold i starten. Spiste laks til middag, det er håpløst å løpe på... :(  Syns det var generelt tungt å løpe i går. Lurer nesten på å ta en intervalløkt igjen i dag, bare for å se om jeg kan få litt fart i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdaterin:

9. august: 17 km rolig tempo. Gikk greit!

11. august: 5 km i godt tempo

16. august: 10 km i ok tempo

 

Ferie med ungene forrige uke, så da ble det litt lite trening. Har ungene denne uka også, men nå er det uansett bare et par korte økter før halvmaraton på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...