Gå til innhold

Hazeys vektdagbok


Hazey Jane

Anbefalte innlegg

Den nye skrittelleren motiverer til aktivitet; aktivitet når jeg vanligvis ville sittet i godstolen og slappet helt av.

I dag var det så flott vær her jeg bor, så fikk en fin kveldstur etter at alt hadde roet seg i heimen.

Er oppe i nesten 14000 skritt i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk at 2015 blir det året jeg får på meg den flotte bundaen min igjen! Hurra!

Prøvde den på i dag, og det er absolutt innenfor komfortsonen :) Fikk hjelp til å vide ut beltet med en til beltesølje (heter det det?) og fikk tak i et lengre kjede til å ha foran.

Nå er jeg skikkelig glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at 2015 blir det året jeg får på meg den flotte bundaen min igjen! Hurra!

Prøvde den på i dag, og det er absolutt innenfor komfortsonen :) Fikk hjelp til å vide ut beltet med en til beltesølje (heter det det?) og fikk tak i et lengre kjede til å ha foran.

Nå er jeg skikkelig glad :D

Så herlig! Må være en veldig god følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Må være en veldig god følelse :)

Veldig god følelse, spesielt ettersom jeg aldri trodde det skulle gå.

Nå blir jeg bunadsfin på 17.mai, og det har jeg savner noen år.

På mitt "verste" veide jeg 106 kg, og det var ikke en god følelse. Det har tatt lang tid å komme hit jeg er nå, selv om jeg fortsatt er klassifisert som overvektig i følge BMI. Jeg veier 74 i dag, og håper fortsatt at vekten skal gå litt nedover. Det går sakte, men forhåpentligvis sikkert. Det er nok dietter og slankekurer for meg.

I starten av dagboken ser jeg at 65 kg er målet, men uavhengig av hva tallet viser, synes jeg at jeg har nådd et mål i å ha holdt på den sunne(re) livsstilen gjennom noen år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over 10000 skritt-målet i går også.

FitBiten gjør det enkelt å følge med på aktivitet, og viser intensitet på aktivitet gjennom dagen. Det er jo ikke en pulsklokke, men man får likevel innblikk i hvordan man er i aktivitet i løpet av dagen.

Den viser også "minutes active" og den slår ut når man er i aktivitet over lengre perioder, som for eksempel går en tur.

Jeg går mye i løpet av en vanlig dag, det var noe av grunnen til at jeg ville ha en skritteller, jeg ville se hvordan er vanlig dag slo ut.

Det jeg ikke får er nok sammenhengende aktivitet.

Minu utfordringer fremover blir å få til dette. De "vanskeligste" dagene er mandag, onsdag og fredag da det er mye aktivitet i hjemmet som gjør at jeg ikke får kommet meg ut før det er altfor sent for meg.

Jeg får fokusere på de dagene det i utgangspunktet ligger til rette for aktivitet, og så må jeg se på praktiske løsninger for å få det til de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag!

Startet med en god frokost, og deretter en sykkeltur på 1,1 mil. En del deilig nedoverbakke, men mye oppover og bortover også :) Mye av turen gikk gjenom skogen og på turveier, så det var mye fin natur å se på.

Etterpå var jeg ute på en lang tur, og i kveld er jeg på over 11000 skritt :danse:

I morgen er det veiedag, og jeg håper selvfølgelig på at vekten viser mindre enn 74 kg, som det var sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vekt: 73 kg i dag, så det vil si -1 kg den siste uka!

Syklet til jobb i dag, 40 minutter og har gått de 10000 skrittene.

Endret av Hazey Jane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må si jeg er litt spent før mandagens veiing i morgen. Var bortreist sist (lang)helg i selveste utlandet, og spise mye god mat. :kokk: Da jeg kom hjem igjen veide jeg + 1 kg igjen, altså ca. 74 kg.

Måtte rett og slett snikveie i løpet av uken, for hadde jo ikke tenkt at noen dager med restaurantlunsjer og -middager skulle gi så stort utslag så raskt. Vekten viste 73,5 kg dagen etter så mye har kanskje vært vann + litt treg mage.

Vi gikk masse rundt, og var oppe i 16000, 14000, 12000 og 19000 skritt.

Forrige uke var det mange aktiviteter på hjemmebane som gjorde at jeg ikke fikk gått ut på kvelden. Jeg har ligget tett opp til, men ikke kommet over 10000 skritt hver dag.

Kostholdet har fortsatt vært bra, passe porsjoner og så godt som inget snop.

Håper på ca. 73 kg igjen i morgen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned til 69 for å være normalvektig i flg BMI-kalkulatoren.

Det hadde jo fint å kunne se 6-tallet (på tier-plassen) igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På tirsdag 2/8-2011 begynte jeg kampen. Nå gjelder det, helomvending i livsstil..

På mandag veide jeg 97,7 kilo, nå er det nok.

Selv om målet i seg selv er å endre livsstil håper jeg da inderlig at det vil få noe å si for vekt og utseende også. Jeg har ikke alltid vært tjukk, tidligere (endel år siden nå riktignok) har jeg ligget på 65-68 kilo, og dette håper jeg at jeg vil ende på til slutt også.

Får å få litt motivasjon håper jeg blant annet å kunne bruke vekttapet, og jeg vil derfor sette meg noen delmål. Jeg setter ikke tid til delmålene, men registrerer det etter hvert som jeg (forhåpentligvis) kommer dit. Jeg har et langtidsperspektiv på det, men håper at jeg har kommet en del på vei til neste sommer :sol:

Start er altså:

97,7 kilo, Midjemål (8/8-11): 105 cm!

Delmål 1: 90 kilo. Midjemål: Nådd:

Delmål 2: 85 kilo. Midjemål: Nådd:

Delmål 3: 80 kilo. Midjemål: Nådd:

Delmål 4: 75 kilo. Midjemål: Nådd:

Delmål 5: 70 kilo. Midjemål: Nådd:

Hovedmål: 65 kilo. Midjemål: Nådd:

Stå på :rope:

SNart et år siden sits, men nå veier jeg altså 82 kg :)

Det er 14,1 kg siden sist.

Ville bare si i fra :tommelsmil:

Tjukkaser kan også være flinke innimellom :)

Oppdatering 2,5 år etter det igjen: 74 kg. Det vil faktisk si nesten 24 kg ned siden start.

:trene:

:vekt: 73 kg i dag, så det vil si -1 kg den siste uka!

Syklet til jobb i dag, 40 minutter og har gått de 10000 skrittene.

:vekt: 72 kg i dag :hoppe:

I det første innlegget jeg skrev veide jeg 97,7 kilo, og hadde et midlemål på 105 cm.

I går da jeg veide meg viste vekten 71,2 kilo! Midjemålet var 81 cm, så stor forskjell, 24 cm rundt midjen og 26,5 kilo. .

De grepene jeg har tatt har virkelig lønnet seg, og jeg er veldig fornøyd med utvikligen. Det har vært en sunn og jevn nedgang. Litt vel sakte har det jo gått, for det skal sies at det har gått litt i rykk og napp, litt ned litt opp, men heldigvis mest ned sånn på lang sikt.

BMI viser fortsatt overvektig, men det er ikke mange kiloene før jeg når BMI normalvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinsehelg...

Har spist is/ dessert og potetgull både fredag og lørdag.

Fant i tillegg ut at 81 cm var på feil side av båndet (har sånt Grete Roede-målebånd), det vil si at midjen ikke helt er 81 cm ennå..

Har vært flink og gått mye på tur denne uka.

Fortsatt ingen jogging :sjenert:

I morgen er det veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morhjertegod

Forrige uke 71,2 kg. I dag 70,5 kg :) = -0,7 kg! :)

Gosj så flink du er, så mye du har gått ned. Veldig bra jobb, så motiverende for andre at du deler.

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj så flink du er, så mye du har gått ned. Veldig bra jobb, så motiverende for andre at du deler.

Ha en flott dag.

Tusen takk, så hyggelig skrevet morhjertegod :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt midjemål i dag tidlig, og det viste 80,6 (på den riktige siden av målbåndet), så da var det kanskje rikitg med 81 i forrige uke likevel da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et skritt nærmere jogge-kneika - har kjøpt ny sports-bh. :sjenert:

Dørstokkmila er så fryktelig lang her hos meg. Vet jo at det ikke er noe å "være redd for", men vil ikke at noen kjente skal se meg...

Greit, i løpet av helgen skal jeg ut! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene: Joggetur utført :danse:

Må si det var veldig mye lettere enn å jogge med 15 kg mer på kroppen.

Tok bare en kort tur, men gikk også litt ekstra.

Jeg har en tendens til å dra litt hardt på i starten, og gjerne med påfølgende belastningsskader.

Men dette må jeg jo bare fortsette med.

Skal sakte med sikkert opp i form.

Kan også røpe at jeg i dag veide 69,7 kg! :vekt: Det var jammen godt å se 6-tallet igjen! Jeg er nå per def normalvektig :) 0,8 kg ned fra sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over 10000 skritt-målet i går også.

FitBiten gjør det enkelt å følge med på aktivitet, og viser intensitet på aktivitet gjennom dagen. Det er jo ikke en pulsklokke, men man får likevel innblikk i hvordan man er i aktivitet i løpet av dagen.

Den viser også "minutes active" og den slår ut når man er i aktivitet over lengre perioder, som for eksempel går en tur.

Jeg går mye i løpet av en vanlig dag, det var noe av grunnen til at jeg ville ha en skritteller, jeg ville se hvordan er vanlig dag slo ut.

Det jeg ikke får er nok sammenhengende aktivitet.

Minu utfordringer fremover blir å få til dette. De "vanskeligste" dagene er mandag, onsdag og fredag da det er mye aktivitet i hjemmet som gjør at jeg ikke får kommet meg ut før det er altfor sent for meg.

Jeg får fokusere på de dagene det i utgangspunktet ligger til rette for aktivitet, og så må jeg se på praktiske løsninger for å få det til de andre dagene.

Hvilken fitbit har du? Jeg er helt frelst på min! Etter jeg kjøpte min for en månede siden, har jeg vært mye mer aktiv. Virkelig en motivasjon!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fitbit har du? Jeg er helt frelst på min! Etter jeg kjøpte min for en månede siden, har jeg vært mye mer aktiv. Virkelig en motivasjon!! :biggrin:

Jeg har fitbit flex, og er veldig fornøyd.

Har ofte lagt inn en tur bare for å komme over dagsmålet.

Synes det er kjempekjekt å ha den rundt armen, det hjelper at jeg ikke glemmer å bruke den. Jeg har også brukt bare skrittelleren i lommen eller i BHen :fnise: Det er ikke alltid det passer med et svart gummiarmbånd, men den er jo ganske diskré da.

Veldig greit at man kan synkronisere den med MyFitnessPal også, hvis man vil registrere matinntak.

Hvilken har du da, Vivianna?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...