Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Vi vant kampen på lørdag, men jeg fikk ikke til noe som helst og ble benka siste 10 minuttene. :( Frustrerende, men ikke noe å gjøre med nå. To nye kamper til helga, og da SKAL jeg gjøre det ufattelig mye bedre! :) I neste uke har vi faktisk siste kampen vår denne sesongen. Så da er det gjort. Spent på hvor mye vi skal trene etter det.

Trening i kveld hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at du ikke fikk en god kamp, men morsomt at dere vant. Hvordan ligger dere an på tabellen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke fikk en god kamp, men morsomt at dere vant. Hvordan ligger dere an på tabellen? :)

Vi ligger ca. midt på tabellen. Ingen sjanse for at vi kommer til å nå toppen. Like greit så slipper jeg enda mer reising i helgene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg ut av hengemyra som jeg har vært i de siste ukene. Jobb, familiemedlem som prøvde å ta livet av seg, samboer med depresjon er stikkordene for at kostholdet mitt atter en gang har blitt elendig og kroppen er sliten.

Ble bare en trening sist uke, og så to kamper nå i helgen. Vi tapte en og vant en. Jeg gjorde det ganske greit, men i dag er jeg sliten. Ryggen er nesten av.. Jeg er heldigvis ikke den eneste som sliter. Så vi har trening i dag og siste kampen vår på onsdag. Etter det skulle vi få pause frem til etter påske. Det skal bli vanvittig godt! Men i den perioden må jeg være flink til å trene rolig, alternativt og styrke kroppen. Og så må kostholdet på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg ut av hengemyra som jeg har vært i de siste ukene. Jobb, familiemedlem som prøvde å ta livet av seg, samboer med depresjon er stikkordene for at kostholdet mitt atter en gang har blitt elendig og kroppen er sliten.

Ble bare en trening sist uke, og så to kamper nå i helgen. Vi tapte en og vant en. Jeg gjorde det ganske greit, men i dag er jeg sliten. Ryggen er nesten av.. Jeg er heldigvis ikke den eneste som sliter. Så vi har trening i dag og siste kampen vår på onsdag. Etter det skulle vi få pause frem til etter påske. Det skal bli vanvittig godt! Men i den perioden må jeg være flink til å trene rolig, alternativt og styrke kroppen. Og så må kostholdet på plass igjen.

:troest: Huff!, Du har virkelig hatt ditt å stri med i det siste. Du får passe på å ta hensyn til kroppen og stelle litt ekstra pent med deg selv også midt oppi det hele! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Huff!, Du har virkelig hatt ditt å stri med i det siste. Du får passe på å ta hensyn til kroppen og stelle litt ekstra pent med deg selv også midt oppi det hele! :klem:

Ja, merket det godt nå at det ble litt mye. Tenker at for å pleie meg selv så må jeg være i aktivitet og komme meg ut i første omgang. Selv om jeg har vært aktiv så er jeg nesten ikke utendørs. Dagene blir heldigvis lysere nå så da frister det litt mer. i tillegg til det så hjelper det ikke på energien å spise mye drittmat.

I går brukte jeg faktisk en oppskrift fra fotballfrue til middag. Egentlig lavkarbo, men lagde litt ris til så ble det helt vanlig mat. Det smakte vertfall godt. :) Så var jeg på trening. En lett økt, men når kroppen er plaget fra før så blir alt tungt og vondt. I dag striregner det, men skal se om jeg får med meg samboeren ut en tur i kveld. Fra i morgen er det meldt soool en hel uke! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste kamp i går ble en kanonavslutning. Men ikke en veldig spennende kamp med 30 mål i forskjell. :fnise:

Eneste turen det ble på tirsdag var rundt huset for å se etter katten som hadde gjemt seg i styggeværet. Det blåste skikkelig og høljet ned. Men i dag er det strålende sol og jeg skal gå en tur før det blir mørkt! :)

Samboeren var så fornøyd med den nye fotballfrueretten at vi hadde det i går også. :) I dag tenker jeg det blir egg til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur både torsdag og fredag. Ikke lange turene, men det var godt med frisk luft og gå i litt ulendt terreng. Lørdag ble det en kort og lett styrkeøkt. Men jeg ble litt støl allikevel. Er sikkert en måned siden sist jeg trente styrke. Tok nedtrekk, flyes, arnoldpress, sittende roing, planke og litt forskjellig annet småplukk. Søndag ble det en rolig fjelltur på ca. 3 timer i nydelig vær. :) Kjenner det i beina i dag.

Denne uka satser jeg på å fortsette med å komme meg ut og så få trent litt styrke i hvertfall i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan går det med treninga? :)

Det går vel sånn passe. Startet opp igjen med håndballtreninger etter påske og har nå fått ny trener. Det er hardt, men det burde ikke være uoverkommelig. Allikevel føler jeg ikke at kroppen henger helt med og blir helt restituert. Gikk en kort "fjelltur" på søndag og det kjentes blytungt ut opp bakkene! Så det er fryktelig irriterende. Men får bare fortsette og satse på at det blir bedre.

Ellers har jeg fått tilbud om ny jobb fra høsten av. :danse: Da får jeg ca. 4 timer mer fri i uken, noe som betyr at jeg kan sove lenger, evt. trene om morgenen og jeg kan gå/sykle i 5-10 min for å komme meg på jobb. :) Det ser jeg frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde blytung beintrening på håndballen sist uke. Sideveis hopping, utfall og froskehopp frem og tilbake over banen og så løping. Jeg gikk sidelengs ned trappene i tre dager etterpå. Men det hadde jeg nok bare godt av! :) Blir ikke mye trening utenom håndballen for tiden. Styrer mye i hagen i stedet for. Bærer rundt på 50 liters sekkene mine med jord, bøtter med grus og steinheller. Så jeg i dag kjenner jeg det i armene faktisk. Sniktrening er beste form for trening. :) Nå skulle jeg bare ønske været kunne bli litt bedre. Er så lei av regn og kulde!

I helgen reiser jeg bort på utdrikningslag. Det blir nok hardt, hvertfall på søndagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blytung beintrening på håndballen sist uke. Sideveis hopping, utfall og froskehopp frem og tilbake over banen og så løping. Jeg gikk sidelengs ned trappene i tre dager etterpå. Men det hadde jeg nok bare godt av! :) Blir ikke mye trening utenom håndballen for tiden. Styrer mye i hagen i stedet for. Bærer rundt på 50 liters sekkene mine med jord, bøtter med grus og steinheller. Så jeg i dag kjenner jeg det i armene faktisk. Sniktrening er beste form for trening. :) Nå skulle jeg bare ønske været kunne bli litt bedre. Er så lei av regn og kulde!

I helgen reiser jeg bort på utdrikningslag. Det blir nok hardt, hvertfall på søndagen. ;)

Hehe, selv om det er vondt så er det en litt god følelse også når du er så støl at du må gå sidelengs. :fnise:

Sniktrening med bæring av 50kgs sekker høres ut som ganske god trening spør du meg. Vi satser på fint vær framover, på God Morgen Norge sa de i går at sommeren kanskje kommer etter neste helg igjen, altså litt uti juni. Lov å håpe? I dag er det i alle fall deilig sol her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har vi tatt sommerferie fra håndballen! Men noen av oss har lyst til å møtes gjennom sommeren for å trene sammen uansett. Skal prøve å få til det i dag. Jeg er litt støl etter 3 timers fjelltur i går. Fin tur, selv om det var ganske kaldt. Vi slapp unna regnet heldigvis. :) Sommerværet lar vente på seg. Så nå blir det å bestille sydentur! Trenger sårt sol og varme før jeg klikker helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var 3 stykk på trening i går. Kjørte gjennom en styrkesirkel tre ganger. Har fått beskjed om at til høsten skal vi øke rundene for hver gang, hvertfall opp til 10 runder! Jeg var helt skutt etter tre i går så det lover godt.. Får så vanvittig med syre av spensthopp og det er utrolig irriterende! Til slutt tok vi en løpe-greie med innlagt styrke til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er det jo godt du har sommeren å trene på. ;) Også er det jo gode muligheter for framgang da, og det burde jo være motiverende? Spensthopp er skikkelig syretrening ja. Noen av instruktørene på Barrys er veldig glad i knebøy med spensthopp ... I feel your pain! Men da er det vel bare å trene på det, er det ikke sånn det er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe, da er det jo godt du har sommeren å trene på. ;) Også er det jo gode muligheter for framgang da, og det burde jo være motiverende? Spensthopp er skikkelig syretrening ja. Noen av instruktørene på Barrys er veldig glad i knebøy med spensthopp ... I feel your pain! Men da er det vel bare å trene på det, er det ikke sånn det er? :P

 

Ja, håper bare jeg klarer å holde treningen oppe i løpet av sommeren. Det har jeg jo failet på hvert år så lenge jeg kan huske. :fnise: Men har heldigvis noen på laget som jeg kan trene litt sammen med. Da er det vanskeligere å skulke.

 

Søndag dro jeg og svigerinnen min, som jeg også spiller håndball sammen med, på løpebanen. Tok 5 x 60 m spurt. 10 x 10 sprunglauf, 15 stille lengde, trappeløp: 3 x alle trinn, 3 x hvert 2. trinn, 3 x hvert 3. trinn og 3 x samlet bein i en litt kortere trapp med høyere trinn. GJETT om jeg var stiv i går og er det fortsatt i dag! Hadde også en liten håndballøkt i går. Mest skuddtrening og litt styrke for magen.

 

I dag skal jeg gå en tur med venninne og i morgen har jeg avtalt 5 km jogging sammen med to fra laget. Kjenner jeg gruer meg litt til i morgen. Er lenge siden jeg jogget så langt sist og i tillegg har de to andre en god del bedre kondis enn meg. :( Men får gjøre mitt beste! Kanskje jeg bare trenger noen som kan pushe meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hvordan gikk joggeturen, overlevde du? ;)

Det var bare så vidt! Er egentlig glad for at vi møtte hoggorm på veien. Hun ene nektet å jogge hele runden pga det. Så det ble rundt 3,5 km og det var langt nok for meg. :)

I går kom vi hjem fra langhelg i Bergen. Ble en del trasking på shopping. Og så testet vi treningsrommet på hotellet. Jogget 12 min på mølla og tok noen styrkeøvelser. Jeg har aldri skrudd en mølle opp på mer enn 10, men på den var jeg faktisk oppe på 12 det siste minuttet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare så vidt! Er egentlig glad for at vi møtte hoggorm på veien. Hun ene nektet å jogge hele runden pga det. Så det ble rundt 3,5 km og det var langt nok for meg. :)

I går kom vi hjem fra langhelg i Bergen. Ble en del trasking på shopping. Og så testet vi treningsrommet på hotellet. Jogget 12 min på mølla og tok noen styrkeøvelser. Jeg har aldri skrudd en mølle opp på mer enn 10, men på den var jeg faktisk oppe på 12 det siste minuttet! :D

 

Hehe, nesten litt juks det. ;) Er ikke noe glad i hoggorm selv jeg, så jeg kan i grunnen skjønne henne.

 

Å løpe på 12 er bra jobba. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj, for en elendig sommer. Dårlig kropp og vær! For over en uke siden var jeg og samboeren på joggetur. Turen gikk fint, jeg greide å jogge opp en ganske lang bakke og var ganske fornøyd med meg selv. Dagen etter våknet jeg og hadde litt vondt i ryggen. Dro til byen og så gikk det over. Dagen etter var det vondt å sitte, ligge stå og gå..

Lørdag kom jeg meg til kiropraktor for første gang i hele mitt liv. Skummelt og lite behagelig. Kiropraktoren uffet og stønnet over hvor fælt det så ut og hvor slem jeg hadde vært mot meg selv som hadde gått sånn så lenge. Kjentes bedre ut etterpå heldigvis.

Har gått små turer og tøyd, men ikke noe skikkelig trening. Var tilbake med kiropraktoren i dag og det så mye bedre ut allerede. Han var såå overrasket over en muskel eller sene i lysken slapp så lett i dag når han masserte. Det lover i hvertfall bra. :)

Skal tilbake på mandag og torsdagen etter reiser jeg til Kroatia! :D Vanvittig klar for sol og varme nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...