Gå til innhold

guds tro eller ikke når en opplever mye fælt, og ingen bønner hjelper ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen meninger?

Jeg har alltid trodd på gud. Men nå har jeg opplevd så mye jævlig, hver gang bedt om hjelp, men atter en gang, nei...

Anonymous poster hash: 9d0b9...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at "Gud hjelper ikke den som ikke hjelper seg selv".

Anonymous poster hash: f7a77...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tror på noen andre, her f.eks Gud, så kan det være lett å bli litt apatisk selv, og forvente at andre skal ordne opp for en.

Ikke tro på noen andre enn deg selv.

Du er her på jorda med deg selv, så du må ta ansvar for deg selv.

Ingen andre står dessverre på dørstokken din for å servere noe på sølvfat (dessverre).

Livet gir oss både gleder og sorger. Og et problem kommer sjeldent alene.

Så prøv å løs opp i ting selv, og går ikke det, så søker du profesjonell hjelp for å få hjelp av andre mennesker (lege/psykologer) til å rydde opp, kartlegge osv. De er også her på jorda for øyeblikket. Vi må altså hjelpe hverandre vi som er her.

Om det finnes en større kraft bak det hele, vet vel egentlig ingen. Men benytt deg av de som er her, de du ser, og som du kan prate med :)



Anonymous poster hash: 79922...c6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gudstro har aldri vært sterkere enn etter at jeg mistet mannen min. Han hadde kreft og hadde en veldig intens sykdomsperiode som var ufattelig vond å være del av.

Jeg tror ikke at min "Gud" (skriver Gud i gåsetegn fordi jeg tror på en slags guddommelig makt, ikke en personifisert Gud) går inn i enkelte situasjoner og snur om på hendelsesforløp/helbreder folk eller noe sånt, men jeg er helt overbevist om at "noe" har holdt sin hånd over meg så jeg orket å stå i situasjonen og som har gitt meg troen på at jeg er sterk nok til å tåle dette.

Vanskelig å forklare, men det er på sett og vis noe rent og vakkert i rommet når et menneske skal dø - og det gir meg en veldig trøst å tro på at mannen min er på et bedre sted nå og en gang vil vi sees igjen.

Anonymous poster hash: 5e900...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen men jeg tror ikke at gud hjelper når du ber han om det. Men kjanse at han hjelper uten at man skjønner det innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen meninger?

Jeg har alltid trodd på gud. Men nå har jeg opplevd så mye jævlig, hver gang bedt om hjelp, men atter en gang, nei...

Anonymous poster hash: 9d0b9...2dc

Siden det ikke finnes noen gud, så er det da ikke så rart at du ikke får noe hjelp...

Den man kan stole på er seg selv og ingen andre, jo før du innser det jo bedre. Slutt å be og ta heller tak i problemene dine selv.

Anonymous poster hash: 55891...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...