Gå til innhold

noen som har mistet noen i lungekreft?


Glis**_**

Anbefalte innlegg

Det er veldig trist synes jeg og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke å føle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Nå har mamma vært på kontroll og svarene var ikke bra! :( Hovedsvulsten i lungen har vokst med 1 cm og funnet spredning på binyre.... :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma vært på kontroll og svarene var ikke bra! :( Hovedsvulsten i lungen har vokst med 1 cm og funnet spredning på binyre.... :'(

Det var trist å høre! :(

Hva sier legene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var trist å høre! :(

Hva sier legene da?

møte med sykehus onsdag, regner med å få vite mer da.. Men er mer redd enn noen gang :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem, Glis :hug:

Moren min har lungekreft (startet i tarmen, spredte seg til lever og derfra til lungene), så jeg kjenner tankene som følger med når noen som står en nær er veldig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem, Glis :hug:

Moren min har lungekreft (startet i tarmen, spredte seg til lever og derfra til lungene), så jeg kjenner tankene som følger med når noen som står en nær er veldig syk.

Sender deg en klem tilbake <3 Ja, det er vondt, spennende å høre i morra om det blir behandling og evnt hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem tilbake <3 Ja, det er vondt, spennende å høre i morra om det blir behandling og evnt hva

Tusen takk <3 Krysser fingrene for dere!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

møte med sykehus onsdag, regner med å få vite mer da.. Men er mer redd enn noen gang :'(

Tenker på dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått svar, og hun vil få ny kur med cellegift muligens tabletter, som skal bremse sykdommen, det er bedre enn ingenting <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i familien med småcellet lungekreft som faktisk har levd med dette i 4 år nå. Behandling har klart å krympe svulstene og holde det i sjakk hittil og kan se ut som h*n kan leve lenge enda. Legene var i utgangspunktet ikke veldig positive i prognosene. Så det kan være håp. Ikke om å bli frisk selvfølgelig, men å kunne leve greit med det over lengre tid.

Håper det går bedre med dere:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i familien med småcellet lungekreft som faktisk har levd med dette i 4 år nå. Behandling har klart å krympe svulstene og holde det i sjakk hittil og kan se ut som h*n kan leve lenge enda. Legene var i utgangspunktet ikke veldig positive i prognosene. Så det kan være håp. Ikke om å bli frisk selvfølgelig, men å kunne leve greit med det over lengre tid.

Håper det går bedre med dere:-)

Det var virkelig en oppløftende historie!Var det spredning på noe tidspunkt i det tilfellet? evnt når det ble oppdaget? eller underveis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var virkelig en oppløftende historie!Var det spredning på noe tidspunkt i det tilfellet? evnt når det ble oppdaget? eller underveis?

De fryktet spredning til skjelettet da det var brist i ribbeinet, men så vidt jeg fikk med meg stanset det der og spredde seg ikke videre da de satte igang cellegift og stråling.

Har nå gått kun på tabeletter i iallefall et par år og svulstene krymper fortsatt. Prognosene til legene har ikke stemt her iallefall da det har gått enormt mye bedre enn legen trodde det skulle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i helt samme situasjon, men jeg vil likevel sende deg en god klem. Det er forferdelig når noen en er så glad i blir syk..

Mamma har også lungekreft, men det ser heldigvis ikke ut til at det har spredd seg, og svulsten er enda liten. Den sitter også "bra til" ifølge legene, mtp risiko for spredning. Hun ligger nå på Haukeland og får strålebehandling, for dessverre er helsa hennes så dårlig fra før at hun ikke kan operere. Cellegift er også en risiko for henne, så vi håper hun slipper det.

Her har hun vært sinnsykt heldig, eller hatt hell i uhell, om man kan si det sånn. Hun ble nemlig lagt inn pga mistanke om drypp/minislag (noe hun jo også hadde), og gjennom all denne CT/røntging og MR, fant de denne svulsten på lungene ved en ren tilfeldighet. Hadde de ikke det, hadde nok utsiktene vært langt verre.

Her er legene foreløpig optimistiske, men som sagt har hun dårlig helse fra før. Men enn så lenge forholder vi oss til det og tenker positivt. Mamma er en fighter, hun har overlevd både massiv hjerneblødning og hjerteinfarkt før, så jeg håper med alt jeg har at hun også står han av denne gangen også.

Jeg krysser fingrene for at mammaen din også får leve lenge og godt med dette, og at hun blir så bra som det går an å bli i hennes omstendigheter.

Klem igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Håper det går greit med dere. Ville bare si at min mor har levd med lungekreft og spredning i over 5 år nå. Tok lang tid å få diagnosen, og fikk tidlig beskjed om at hun ikke ville bli frisk. Fått cellegift, strålebehandling og nå noen tabletter. Det er utrolig hardt å leve med dette som pårørende og, og hele tiden stresse seg opp før en ny kontroll. Det er jo verst for den som er rammet selvfølgelig.. Som datter er det jo jævelig, særlig om man er skikkelig mammajente. Man får aldri helt roen, det ligger alltid i bakhånd det at mamma er alvorlig syk og plutselig kan bli veldig dårlig. Ville bare si at jeg tenker på deg TS, og at det finnes de, som moren min, som lever i flere år etter å ha fått beskjed om uhelbredelig kreft.

Anonymous poster hash: aef91...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg mistet en kjær slektning i 2008, lungekreft med spredning flere steder (mage, bukspyttkjertel bl.a.). Utrolig vondt :( Ting gikk sakte, men desto verre var det egentlig, å se en person visne vekk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...