Gå til innhold

noen som har mistet noen i lungekreft?


Glis**_**

Anbefalte innlegg

lurer på om noen her inne har mistet noen av sine kjære å dele de med meg? jeg har en mor med lungekreft diagnose med spredning til hode

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestefaren min har lungekreft med spredning til skjelettet . Han har antageligvis bare noen dager igjen nå. Men han har forandret seg mye på under et år. Det er veldig tungt, selv om jeg tror det er verre når det gjelder ens mor.

Det du må huske er å ta en dag av gangen. Prøv å ikke tenk negativt, gjør morsomme ting som dere liker. Skap hyggelige minner.

Det jeg kommer til å huske mest fra bestefaren min er at når jeg besøkte han for siste gang( kan hende jeg tar meg en tur til) så ville han ikke gi slipp på hånden min når jeg skulle dra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren min har lungekreft med spredning til skjelettet . Han har antageligvis bare noen dager igjen nå. Men han har forandret seg mye på under et år. Det er veldig tungt, selv om jeg tror det er verre når det gjelder ens mor.

Det du må huske er å ta en dag av gangen. Prøv å ikke tenk negativt, gjør morsomme ting som dere liker. Skap hyggelige minner.

Det jeg kommer til å huske mest fra bestefaren min er at når jeg besøkte han for siste gang( kan hende jeg tar meg en tur til) så ville han ikke gi slipp på hånden min når jeg skulle dra.

huff så trist! sender deg en go klem. lenge siden han fikk diagnosen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, farfar døde av lungekreft med spredning til skjelett og hode rett før jeg ble født!

Mine varmeste sympati med dere og deres familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Så leit!

Min manns bestemor døde av dette for noen år siden, bare 62år.

Hun ventet lenge med å oppsøke lege, og det hadde allerede spredd seg.

Gikk fryktelig fort (ca8mnd) fra hun fikk diagnose til hun døde.

Den siste mnd påvirket hjernetumoren henne såpass (sammen meg morfinen), at hun ikke var seg selv.

Vi bytter på å sitte hos henne på sykehuset, slik at hun alltid hadde noen der. Vi maserte hender og føtter, lakket negler, ordnet hår etc.. helt til siste stund, for hun var en dame som likte å ta seg godt ut.

En grusom sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit!

Min manns bestemor døde av dette for noen år siden, bare 62år.

Hun ventet lenge med å oppsøke lege, og det hadde allerede spredd seg.

Gikk fryktelig fort (ca8mnd) fra hun fikk diagnose til hun døde.

Den siste mnd påvirket hjernetumoren henne såpass (sammen meg morfinen), at hun ikke var seg selv.

Vi bytter på å sitte hos henne på sykehuset, slik at hun alltid hadde noen der. Vi maserte hender og føtter, lakket negler, ordnet hår etc.. helt til siste stund, for hun var en dame som likte å ta seg godt ut.

En grusom sykdom.

Ja det er en forferdelig sykdom. men synes ting er så uklart, og lurer på om når diagnosen var satt, var de da i bra form og ting så lovende ut med cellegiftbehandling å stråling og plutselig så snudde det? Mamma blir 56 og jeg 24... :'-(

Ja, farfar døde av lungekreft med spredning til skjelett og hode rett før jeg ble født!

Mine varmeste sympati med dere og deres familie!så trist å høre, men takk for god omtanke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge faren min ble farfar bra en periode , men så viste det seg at behandlingen kun forlenget livet hans;(! Det gjorde han ikke frisk, men farfar hadde ventet en stund med å oppsøke lege da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Ja det er en forferdelig sykdom. men synes ting er så uklart, og lurer på om når diagnosen var satt, var de da i bra form og ting så lovende ut med cellegiftbehandling å stråling og plutselig så snudde det? Mamma blir 56 og jeg 24... :'-(

Det så nok aldri lyst ut for henne dessverre. Vi hadde jo håp, men når jeg ser tilbake, ser jeg jo at det var kun det. Håp.

De prøvde stråling, først, men det hjalp dessverre ikke.

Hva sier de om mammaen din da? Har de startet behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så trist! sender deg en go klem. lenge siden han fikk diagnosen?

Takk for klem! Han fikk diagnosen ca midt i desember ifjor . Men han gikk til legen i juni/juli i fjor pga smerter . I begynnelsen hadde han mye smerter i ryggen. Rundt november tror jeg han begynte å bli mye sliten. I desember ble han litt surrete . Og nå 4 måneder senere sliter han med å huske, spise, blitt veldig tynn og går på masse morfiner . Forrige tirsdag fikk jeg vite at han har ca en uke igjen å leve.

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så nok aldri lyst ut for henne dessverre. Vi hadde jo håp, men når jeg ser tilbake, ser jeg jo at det var kun det. Håp.

De prøvde stråling, først, men det hjalp dessverre ikke.

Hva sier de om mammaen din da? Har de startet behandling?

Mamma fikk diagnosen i januar (småcellet) med to svulster i venstre lunge og en i hodet. hun har tatt 4 cellegiftbehandlinger og har vært ut og inn på sykehus grunnet infeksjoner osv.Skal ta bilde av lungene osv i mai for å se om det blir stråling... Men det kan aldri opereres bort, og de måtte velge en cellegiftbehandling som var litt svakere enn de først hadde tenkt fordi mamma ikke ville tåle den, så håper jo at de er fornøyd med bildene og at det kan bli stråling....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem! Han fikk diagnosen ca midt i desember ifjor . Men han gikk til legen i juni/juli i fjor pga smerter . I begynnelsen hadde han mye smerter i ryggen. Rundt november tror jeg han begynte å bli mye sliten. I desember ble han litt surrete . Og nå 4 måneder senere sliter han med å huske, spise, blitt veldig tynn og går på masse morfiner . Forrige tirsdag fikk jeg vite at han har ca en uke igjen å leve.

så utrolig trist :'-( huff!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg:) jeg er en mamma på 32 som står midt oppi det samme som deg, sender deg di varmeste tanker og ta vare på deg selv oppi alt❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar. Han døde for et par år siden.Lungekreft med spredning til nakkevirvler.

Det er vondt at en man er glad i ,blir syk. Sender deg og din mor en varm tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma er 54 og ingenting ting å gjøre der heller, opplever at man må mase og kreve for å få ordentlige svar.... Jeg er heldigvis så heldig at jeg har en flott mann og to flotte jenter❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far døde av småcellet lungekreft for noen år siden, hadde spredning til lever og skjellett. Gikk veldig fort kun 10 uker. Han tålte ikke cellegift eller strålinga så derfor gikk det fort nedover. Var fryktelig tid. Men ser jo at behandlingsmessig har de kommet lenger i dag og levetiden er noe lenger.

Anonym poster: 5187d12233e936420c94ab42d22a9ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet min kjære pappa til lungekreften i februar, gjør fremdeles utrolig vondt. Hn fikk diagnosen i oktober og fikk beskjed om max 4 mnd, vil si legen gjettet ganske bra der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mistet min kjære pappa til lungekreften i februar, gjør fremdeles utrolig vondt. Hn fikk diagnosen i oktober og fikk beskjed om max 4 mnd, vil si legen gjettet ganske bra der.

Forferdelig trist! føler sånn med deg og sender deg masse klemme!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg:) jeg er en mamma på 32 som står midt oppi det samme som deg, sender deg di varmeste tanker og ta vare på deg selv oppi alt❤

Tusen takk!

Svigerfar. Han døde for et par år siden.Lungekreft med spredning til nakkevirvler.

Det er vondt at en man er glad i ,blir syk. Sender deg og din mor en varm tanke

VONDT og trist! Takk. fikk for gode ord

Mamma er 54 og ingenting ting å gjøre der heller, opplever at man må mase og kreve for å få ordentlige svar.... Jeg er heldigvis så heldig at jeg har en flott mann og to flotte jenter❤

Utrolig trist! ♥♥♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma skal imorra ta ct av lungene hode og lever for å se om det har spredd seg og om de evnt kan stråle svulstene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre :( Han fikk diagnosen 11 januar og døde 30 april :(

Masse lykke til med din mor!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...