Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

På grunn av barnehageregelen? I tilfelle får du jo god tid til å bli kjent med kroppen igjen :) krysser alt jeg har for spire denne gangen! <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På grunn av barnehageregelen? I tilfelle får du jo god tid til å bli kjent med kroppen igjen :) krysser alt jeg har for spire denne gangen! <3

Ja, stemmer! Hvis vi skulle bli gravide i desember blir det jo et septemberbarn. Jeg vil ikke ha lenge pause i prøvingen da, men kanskje egentlig maks slik at det blir et januarbarn 2016 eller senere... Får se hva jeg får han med på etter hvert.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk for fingerkryssing Frøkenanonym :-D

Er det noe nytt på din front? Ute på jobb enda du nå regner jeg med?

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarbarn må jo bli topp :D ;) du klarer nok å få han med på det :)

Jeg er ute ja, halvveis i turen :) jeg har vært smådeppa noen dager og venta på mensen fordi trendene viste null tegn på EL. La nettopp inn morgenens temp og jeg vet ikke hva jeg skal tro. Var "tørket slim" i trusa dagene rundt. Hva tror du om trenden?

post-86233-0-19826200-1415820646_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarbarn må jo bli topp :D ;) du klarer nok å få han med på det :)

Jeg er ute ja, halvveis i turen :) jeg har vært smådeppa noen dager og venta på mensen fordi trendene viste null tegn på EL. La nettopp inn morgenens temp og jeg vet ikke hva jeg skal tro. Var "tørket slim" i trusa dagene rundt. Hva tror du om trenden?

Ja ikke sant!! :biggrin: Bare litt lenge å vente helt til rundt mai med prøvingen da...

Grafen din er litt utypisk, Flukturerer mye i starten, etter mensen. Ligner faktisk ganske mye på mine sykluser, jeg også har alltid 2 temperaturtopper før EL.

Det KAN hende at EL var den 4 nov, spesielt mtp at du hadde EL smerter da. Merket du ikke noe til noe EL slim noen gang? Hvis EL var da, noe den kan ha vært pga økning på ca 0,25 grader, så kan den dippen den 9ende ha vært en implantaition dip.

Hvis ikke var nok EL den 9 slik som FF har markert, men da har du jo dessverre ikke truffet denne gang... Det er nok ikke helt lett å si noe helt sikkert ut fra denne her grafen, og så må du nok leve med limbo i noen dager til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten syklusen min når jeg ble gravid. Hadde 2 blå den 27.08. (Har lagt inn syklusen i ettertid for å kunne sammenligne med syklusene nå) :)

post-74070-0-42121900-1415821273_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Januarbarn må jo bli topp :D ;) du klarer nok å få han med på det :)

Jeg er ute ja, halvveis i turen :) jeg har vært smådeppa noen dager og venta på mensen fordi trendene viste null tegn på EL. La nettopp inn morgenens temp og jeg vet ikke hva jeg skal tro. Var "tørket slim" i trusa dagene rundt. Hva tror du om trenden?

Jeg synser litt om denne jeg også :fnise:

Du KAN også ha hatt EL den 7., med det FF kaller "fallback rise". Grunnen til at det høres plausibelt ut er at tempen den 8. er høyere enn noen av dagene tidligere i syklusen / på nivå med der du er nå. I så fall har dere jo truffet bedre enn dersom EL var 9. slik FF tror, med :humpe: to dager før EL noe som bør gi helt greie odds. Dersom EL var 9. det var fire dager før er det fremdeles en liten sjanse for at det skal gå, ettersom sædcellene kan overleve opptil 4 dager inne i kvinnen, men da er nok sannsynligheten relativt mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt til mai ja... Hmm det er jo et halvt år til!! Wuææ.. :/ Come on, give this woman something to grow :)

Stilig! De var faktisk litt like, ihvertfall rundt EL. Da er ikke alt håp ute :) er det bare tull at sædcellene kan leve opptil 5-6 dager? Merket ikke EL slim slik som forrige syklus(som forresten ikke var så mye det heller). Burde gjerne gjøre noe for å få mer slim..

Hva er en implantation dip? :)

Ja nå blei plutselig pulsen litt høyere allerede, såå spennende :) må prøve å ikke bli skuffet om mensen kommer, men så lenge EL forekommer blir jeg superhappy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synser litt om denne jeg også :fnise:

Du KAN også ha hatt EL den 7., med det FF kaller "fallback rise". Grunnen til at det høres plausibelt ut er at tempen den 8. er høyere enn noen av dagene tidligere i syklusen / på nivå med der du er nå. I så fall har dere jo truffet bedre enn dersom EL var 9. slik FF tror, med :humpe: to dager før EL noe som bør gi helt greie odds. Dersom EL var 9. det var fire dager før er det fremdeles en liten sjanse for at det skal gå, ettersom sædcellene kan overleve opptil 4 dager inne i kvinnen, men da er nok sannsynligheten relativt mye mindre.

Bare gøy å høre synsinger, selv om jeg føler meg teit i dagboka to j86 :P

Den 8 tok jeg tempen kl 03.30 midt på natta, da første reaksjon når jeg våkner er å ta tempen. Ble litt sur da, får jo ikke ta tempen 2 ganger på pearlyen.. XD Så vet ikke hva den dagens temp skulle vært.

Så det kan da uansett være at jeg hatt EL? :D all sjans er bedre enn å tro at jeg ikke hadde EL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre et lite eksperiment, og se hva FF tror dersom du discarder temperaturen den 8. Den er sannsynligvis litt misvisene siden du tok den såpass tidlig, men FF sier jo at de helst ser at man legger inn alt uansett. Mulig FF da ombestemmer seg og er enig med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig kjipt med denne barnehagefristen. Merker at det påvirker veldig prøvingen vår også.

Førstemann her er novemberbarn. Nå vi begynte å prøve så ventet vi til mai, året etter ungikk vi mars/april for å ikke få på slutten av året.. Og året etter ga jeg totalt f i når ungen kom, og terminen ble 2 desember :fnise: ironisk oh yes..

Å få så sent på høsten var himmelsk.. Å kunne sitte inne og kose md en fersk baby mens snøen lava ned var så herlig :) hadde det ikke vært for den dustete barnehagefristen hadde jeg lett gjort det igjen.

Vi var heldige og fikk barnehageplass til mini midt i året i en privat barnehage. Selv om den lå på andre siden av byen var det verdt det :jepp:

Nå vet jeg ikke hvor dere bor og om det i det hele tatt er mulig å få plass utenom fristen.

Vi vurderer å prøve denne måneden. Men jeg ser på det med grøss og gru å skulle gå høygravid på sommeren, og å føde på et stappfullt sykehus.. Men om det ikke blir noe denne måneden blir neste aktive prøving i mai/juni neste år. Om noe skulle skje i mellomtiden tar vi om det kommer. Man finner jo en løsning på alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Kakaoen, der sier du virkelig noe. Jeg har ikke tenkt så mye over det faktum at hvis det klaffet nå så blir det å gå rundt med den svære magen i varmen. Kan godt tenke meg at det var herlig å få en desemberbaby! Vel, tenker bare at hvis vi er så heldige og det klaffer, så blir det en nordnorsk ferie på oss i år :fnise:

Bor dessverre på en slik kant av landet som ikke har mye ledig barnehageplass, så må nok se langt etter ett opptak midt i året. Tenker som deg at det blir å ta opp prøvingen igjen i mai / juni neste år, men har IKKE lyst til å vente så lenge!

Hvordan ligger det an med deg da, har dere bestemt dere for aktiv prøving denne mnd eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg glemt å erklære PP2 offisielt startet!

Ludosesongen er i gang og mannen kunne ikke vært lykkeligere :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for ludosesong :danse:

Jeg får se hva vi gjør denne måneden. Har EL til fredag i følge appen min. Har en på ipaden som plinger når det er "green week" eller ludo-uke?? :fnise:

Om lysten melder seg så spiller vi nok litt ludo. Litt ekstra spennende når man prøver, men kanskje ikke prøver, men vil litt prøve, selv om det ikke gjør noe om vi ikke prøver. :hoho: Lever på kanten :hoho: Ja, ekstremt spennende liv jeg har :P

Dette barnehagegreiene er noe mas altså.. Synes alle kommuner skulle innført to opptak i året. Hadde vært mye lettere for alle. Det er dyrt å skulle være hjemme i ulønna perm :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut fra temperaturmålinger og sjekk av status der nede ser det ut for at EL var den 21 nov. Vet ikke helt sikkert før i morgen, for jeg har bare hatt 2 dager med høy temperatur etter hverandre.

Ingen kan si noe på innsatsen vår denne mnd iallefall! Tror aldri vi har hatt så mye sex på så kort tid :fnise: Er veldig spent på temperaturen i morgen for å få bekreftet / avkreftet EL.

Har håpet om at det klaffer denne gang :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig Lilleninja og Frøkenanonym!! :-)

Jeg hadde høy temp i dag også, 3dje dagen på rad. Så da kan vi trygt konstantere at EL var på fredag. Passer meeeget godt mtp sengeaktiviteten :lur:

Da er det bare å la ventingen og symptomjakten begynne! Måtte det være en liten reke på gang der inne, heier på den! :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...