Gå til innhold

Purreløk ønsker seg en liten


purreløk

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg endelig bestemt meg for at det hadde vært fint med en prøverdagbok. Det blir deilig å lufte tanker og frustrasjon i prøveperioden.

Det har vært et langt år for meg og min mann. Vi begynte å prøve i august 2012 og det skjedde liksom aldri noe. I år fant jeg ut at jeg var gravid like før vi skulle bestille legetime til utredning ettersom det hadde gått et år uten resultat. Lykken var stor og vi gledet oss vilt. Dessverre endte det i MA i september og her er vi nå. Ved start.

Denne måneden har jeg kjøpt billigtester for å bekrefte eggløsning, men har enda ikke fått en positiv eggløsningstest. Kjipe dager her altså.

Jeg erklærer herved Purreløks prøverdagbok for åpnet.

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag spiste vi en god og lang frokost. Det var skikkelig herlig! I tillegg fikk vi hengt opp noen bilder i huset. Endelig. Det har plaget meg i mange måneder nå at vi ikke har fått de opp. Men i dag klarte jeg endelig å gidde å ta tak i det. Ja, jeg er tiltaksløs når det gjelder visse ting. Men det med bilder er vanskelig. Jeg vet at dersom jeg bestemmer meg for å henge opp bildene så må jeg være 100 % fornøyd. Det kommer jo et skruehull i veggen og dersom jeg endrer mening så vil det være et stygt hull i veggen! :fnise:

Jeg har fremdeles negative eggløsningstester. Lurer på om jeg kan ha hatt eggløsning likevel ettersom de eggløsningstestene jeg har tatt nå er myyye svakere enn de jeg tok i begynnelsen av uken. Men streken min har aldri vært i nærheten av styrken på kontrollstreken. Kanskje MAen i september har klusset med systemet mitt. Jaja. Jeg får vel bare vente å se. I kveld blir det middag med svigers og det er bare kos :hjerte:

Fortsatt fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at jeg har lagt dagboken min på feil bokstav (A-L i stedet for M-Å). Noen som vet hvordan jeg flytter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Jeg har klart å gå på meg verdens vondeste gnagsår (ja, jeg tar i - big time) på begge føttene. Men det betyr ingenting! For jeg har fått positiv eggløsningstest - endelig!!!

Mannen gleder seg visstnok til vi skal legge oss :fnise:

post-69338-0-73612500-1384889444_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer? Jeg tok en graviditetstest i går kveld på gøy (har så mange liggende), men kastet den i bosset da el testen ble positiv. Plukket den opp i kveld og så at der var en svaaaaaak strek på den. Tok en ny test i kveld som var blendahvit. Har jeg fått en av de berømte skyggestrekene i går ? Jeg fikk jo positiv eggløsningstest i går! Snodige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et sted at graviditetstester får positiv stripe når de har ligget en stund og at det er derfor man ikke må se på de for sent. Kanskje det var derfor du så skyggestreg?

Vil uansett følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amphitrite

Skrevet i dag, 21:04

Har lest et sted at graviditetstester får positiv stripe når de har ligget en stund og at det er derfor man ikke må se på de for sent. Kanskje det var derfor du så skyggestreg?

Vil uansett følge med her :)

:velkommen: skal du være! Kjempegøy at noen vil følge med i hverdagen min :blomst:

Det kan godt stemme det du sier om testene. Har aldri fått det før, men i og med at jeg har testet meg for eggløsning siden nesten dag 1, så vet jeg at den mest positive eggløsningstesten jeg har hatt fikk jeg i går. Det sier vel sitt.

I dag har jeg vært på jobb til kl 15 og førstehjelpskurs fra 1630 til 20. Ganske utslitt nå kjenner jeg. Det skal bli godt med en fridag på fredag før arbeidshelg. Dagene går megafort for tiden, men samtidig uendelig sakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt fridagen min på juleshopping og kafekos med gode venninner. Utrolig koselig. Heldigvis for meg prøver venninnen min også å bli gravid og er like frustrert som meg til tider så det er godt å kunne prate med henne om prøverfrustrasjon :fnise:

I dag har jeg hatt småsmerter i høyre eggstokk, så jeg mistenker at eggløsningsdagen er kommet! Hurra :danse:

I kveld blir det julebord, men jeg skal på tidligvakt i morgen så det blir en tidlig kveld. Ikke skal jeg drikke heller. Jeg har fått en frykt for å drikke alkohol mellom eggløsning og IKM etter at jeg hadde en MA i september. Jeg visste da ikke at jeg var gravid og drakk ved ett par anledinger før jeg fikk positiv test, men som jeg vet (nå) at jeg var gravid. Vi ville nok mistet uansett, men jeg har utrolig dårlig samvittighet for dette enda og har på ingen måte lyst å oppleve dette igjen. Så ingen alkohol på meg iallefall før evt menstruasjon 4. desember. Jeg krysser fingrene for at jeg får to blå før den tid :biggrin:

God helg folkens! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lette smerter/ubehag i høyre deler av magen både fredag og lørdag. Hvorfor det da? Det kan jo være ingenting, men jeg er redd jeg har lest eggløsningstestene feil. Stor tro på denne pp altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO og jeg kjenner... ingenting. Dvs puppene er litt ømme. Men det kan likevel være tegn på tr. Ååå. Disse dagene går seint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i dag bare på gøy. 9 DPO. Jeg har jo liksom ingen symptomer. Og jeg kan skimte en svaaaaaak strek ? Jeg har sett meg blind på testen så jeg begynner å bli usikker på om der egentlig er en strek.. er redd det også er en skyggestrek slik som jeg fikk tidligere i syklusen. Åååh. Jeg tester igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker! Jeg klarte ikke å vente til i morgen. Jeg kastet meg på toalettet da jeg kom hjem. Tok en ny test - forventet at den skulle være blendahvit. Men der er en svak/nesten usynlig strek på den også. Jeg begynner å lure litt på testene (for dette kan jo ikke være sant - skal jeg være så heldig å bli gravid så fort etter MA når vi brukte et år på å bli gravide først??).. Er det ikke litt rart å få positiv test på ettermiddagsurin 9 DPO?

Jeg ser for øvrig nå når bildet er kommet på dataen at folk må tro jeg er sprø. Du kan jo nesten ikke se streken i det hele tatt. Tenk at den lille streken skal bety så mye?

Beklager at bilde er så lite. Aner ikke hvordan man gjør det større jeg?

post-69338-0-47139700-1385737186_thumb.j

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortsetter å få svaaake streker på testene. Og i dag har menstruasjonsmurringene og strekking i livmor begynt. Så jeg begynner å stole på at testene har rett. Nå kan jeg angre på at jeg har sagt ja til alle de sosiale sammenkomstene med alkohol i desember. Det er vanskelig å komme med gode unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å få svaaake streker på testene. Og i dag har menstruasjonsmurringene og strekking i livmor begynt. Så jeg begynner å stole på at testene har rett. Nå kan jeg angre på at jeg har sagt ja til alle de sosiale sammenkomstene med alkohol i desember. Det er vanskelig å komme med gode unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker ;p

De testene der så ut som mine gjorde rett før jeg testet positivt! Du får kjøpe deg noen "ordentlige" tester og teste med de så du får det bekreftet litt mer :jepp: Jeg tar fortsatt billigtester hver dag, men de blir ikke sterkere enn det de var to dager etter ikm, selv om jeg har fått positiv CB på sånn krysstest, og har testet tre ganger med CB digital som først da "1-2", deretter "2-3" og nå sist "3+". Så noen billigtester blir ikke særlig sterke uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fortsetter å teste jeg og jeg skal definitivt investere i noen digitale tester! :) Da jeg var gravid i sommer trodde jeg ikke på at jeg var gravid før jeg gikk til legen og tok ENDA en graviditetstest. 7 tester til sammen tror jeg. Hehe.

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ca 3 tester seinere så blir de fremdeles positive. Disse billigstrimmlene altså. Bor såpass avsides at det blir vanskelig å få tak i digitaltest de nærmeste dagene, Så jeg er nok gravid. Enn så lenge. En blir veldig negativ etter å ha opplevd MA kjenner jeg. Jeg tenker å ringe legen i løpet av uka og få meg time hos han slik at vi kan få tatt blodprøver og kanskje en henvisning til tidlig UL. Det er ikke sjans i havet at jeg venter lenger enn nødvendig for å se om det noe der inne denne gangen.

I dag har jeg har jeg kjent strekk på begge sider i magen. Voldsomt faktisk. Så mitt pessimistiske vesen tror at TR kommer de neste dagene. Den skal egentlig komme på onsdag. Så jeg har hatt positive tester en god stund nå allerede. Skumle dager i vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strekker noe voldsomt i magen i dag. Og jeg våknet i morges til omtrent gangsperre i magen. Det hadde jeg ikke forrige graviditet og jeg skjønner ikke om det er normalt eller ikke. Jeg bekymrer meg for alt. Det bekymrer meg at jeg ikke er kvalm enda. Jeg husker ikke når kvalmen begynte forrige gang. Samtidig vil jeg ikke sammenligne med forrige gang ettersom det da gikk galt. Mange tanker som surrer.

Men jeg har det veldig fint med mannen min. Han passer så godt på meg ♥

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...