Gå til innhold

Pebbles bryllupsdagbok


Pebbles

Anbefalte innlegg

Tidligere i uken sendte vi inn papirene, har ventet på at søsteren min skulle komme hjem til påske slik at hun kunne skrive under på forlovererklæringen. Fant ut det var enklest å vente til hun kom hjem da hun ikke har skriver, og måtte ha dratt "på bygda" for å få skrevet ut skjemaet.

Satser på at skatteetaten ikke bruker så veldig lang tid, og at vi får prøvingsattesten tilbake før august.

Vi har fått tak i ny plass til gjeste overnatting, så ting begynner å ordne seg.

Vi har også funnet ut hvor vi drar på bryllupsreise :) Det blir cruise i Middelhavet i september. Så det blir en 10 dagers tur der vi fra søndag til søndag er på cruise. Turen er bestillt, depostiumet for cruset og flybillettene er betalt. Gleder meg kjempe mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi søkt om ambulerende sjenkebevilgning. Mannen lurte på om vi burde starte med å kjøpe inn alkohol nå - tydelig hva han er opptatt av :gjeiper: syns det er greit å vite hvor mangs som kommer før vi handler inn slikt, så han får vente en måned til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder til bryllupet!! dag spurte jeg mannen om vi har alt under kontroll, fikk til svar at han ikke hadde kontroll og håpte jeg hadde det :fnise: Skal sies at det er jeg som har lister på både det ene og andre, så er vel jeg som har mest kontroll når det gjelder bryllupet.

Må få satt meg ned en dag for å fortsette på bordkortene, men er med på gå konkuranse på jobb og vil helst ha mest mulig skritt. Får se om det blir dårlig vær en dag, noe som ikke burde være for vanskelig siden vi bor på vestlandet, da er det ikke så kjekt å gå tur. Har uansett tid etter konkuransen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er i grunn slik vi også har det, tre måneder til bryllupet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slør og diadem er kommet i hus :) Låner av en svigerinne, så har vist hvor de har vært, men nå er de kommet i samme skap som kjolen.. gleder meg til å bruke alt sammen.

Nå blir det kanskje mer hektisk i innspurten enn det vi hadde planlagt. Fikk beskjed om at lokalet kanskje ikke er tilgjengelig (noe styr med eigerene, de som har lokalet leiger bare..) Har en snill pappa som har sjekket opp med noen andre plasser allerede, og begge disse plassene skal være ledig. Så nå må vi bare få bekreftet om der vi var tenkt å ha festen er fortsatt der i august, skulle få svar i løpet av uken. Så får se neste uke om det blir en annen plass eller ikke. Uansett så er pappa på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvingsattesten tilbake i dag. Kan ikke klage på 2 uker behandlingstid fra vi sendte inn papirene til vi har fått svar tilbake.

Nå må jeg finne ut hvor lenge kirkekontoret er åpent, slik at jeg kan kjøre innom en dag. Kjører forbi det hver dag på vei til jobb, bare satser på de er åpen på vei hjem også.. Viss ikke får jeg gjøre det på mandag, siden jeg har fri alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært å shoppet.

Fant ett smykkesett (smykke og øredobber) hos CMYK som jeg kjøpte til bryllupet. Har sett ette rnoe med både steiner og perler og dette hadde det.. Veldig greit at det ikke var dyrere enn 250 kr heller :)

Nå mangler jeg bare undertøy og strømper så er brudestesjet klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første bryllupspresangen kom i posten i går fra noen som ikke har mulighet å komme i bryllupet. Jeg har VELDIG lyst til å åpne den nå, men mannen mener vi må vente til bryllupsdagen.

Har prøvd å forklare at om vi åpner presanger som kommer på døren eller i postkassen fortløpende (nysgjerrig som jeg er syns jeg det er helt logisk :gjeiper: ), får vi også åpne presanger. Det er jo noen andre som skal åpne de på bryllupsdagen. Åpner vi etterhvert så blir det jo også mindre "jobb" for de som skal åpne.. :)

Jaja, tror presangen får ligge i fred noen uker til, men når 6.august er her er den åpnet og registrert i gaveboken(som jeg ikke har fått kjøpt enda), satser på jeg klarer å få mannen på gli når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Svarfrist på invitasjonene er i morgen!! Til nå har vi fått beskjed om 6 personer som ikke kommer. Nå venter vi bare på resten av svarene.. Er alltid noen som venter til siste stund før de svarer.

Tror også det er noen som tror de har svart, for har hørt fra andre at de har bestillt flybilletter. Har også en onkel som jeg tviler på kommer, tror ikke jeg får noe svar fra han heller. Kommer han blir det iallefall kryss i taket :fnise:

I helgen traff vi onkelen til mannen, som skal være toastmaster, så nå har vi avtalt å sette av en helg sammen slik at vi kan planlegge litt. For å få helgene til å gå opp blir dette mest sansynlig første helgen i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg limt sammen bordkort :) bare detaljene igjen og å få skrevet ut navnet å få limt de på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg akkurat kommet hjem fra utdritningslaget mitt, jeg har hatt en helt fantastisk dag, selv om det jeg hadde planlagt ikke ble gjennomført :) (hadde en formening om at utdritningslaget kom til å bli denne helgen, siden søsteren min er hjemme da mamma har rund dag i helgen også)

Dagen startet fikk hodebunnsmasasje, men siden håret ble fult av olje etter masasjen fikk jeg hårvask på en frisørsalong også (som ikke var helt planlagt før jeg var inne på hudpleiesalongen). Jeg fikk på meg et diadem med en lilla gardin festet til, så har gått rundt med lilla slør i hele dag.

Etter hårvasken var vi å blåste glasskuler.. Gleder meg veldig til å se det endelige resultatet. Siden de må herde en stund får vi de ikke før over helgen.

Mat fikk vi på peppes pizza, jeg fikk aktivitetsbok (sånn som barn får på peppes) mens jeg ventet på maten og når pizzaen kom fikk vi med stjerneskudd i, mens servitøren og de andre i utdritningslaget sang bæ bæ lille lam, jeg klarte ikke å gjøre annet enn å le :gjeiper: Etter å ha spist oss god og mett på pizza fikk jeg en liten dessert fra de på kjøkkenet... En banan og to kuler is som jeg skulle spise uten skjei.. noe som resulterte i enda mer latter.

Etter en stund kjørte vi hjem til mine foreldre (søsteren min er forlover, men bor ikke i nærheten) Her ble det pakkelek og quiz. Quizen vant jeg og en annen med 18 av 35 poeng.. ikke så mye å skryte over, men det var 10 poeng mer enn de som kom på sisteplass. Masse prat og latter. Vi endte opp hos svigerinnen min der vi spiste ost og kjeks, spilte wii og fortsatte å prate..

Jeg får komme meg i seng, siden dagen i morgen blir lang den også med feiring av mamma. (planen i dag var å lage en kake til i morgen, men det har jeg ikke fått gjort. Kanskje jeg får stå opp "tidlig" å lage kake alikevell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg innom blomsterbutikken for å levere fra meg bilde av hvordan jeg ønsket buketten og hvordan kjolen min ser ut.. Hun som skal lage buketten var veldig fornøyd med hvordan jeg hadde laget det til :) Nå vil jeg få telefon fredagen (5.august) for å komme inn å se buketten når den er ferdig.. Gleder meg!!

Var også innom den lokale hobbybutikken for å se etter silkeband, men de hadde ikke den fargen jeg ville ha. Så jeg må komme meg til Bergen i nærmeste fremtid slik at jeg får tak i det jeg trenger.

I dag har jeg limt detaljer på bordkortene (noe brukte jeg pinsett for å få på)... mangler bare en detalj på halvparten av bordkortene, men det må jeg til mamma for å hente, siden det er der det ligger.

Så nå kan vi starte å skrive ut navnene å få bordkortene helt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I går ble jeg ferdig med bordkortene. Nå står de i skoesker og venter på å bli brukt.

I dag har jeg hatt svigerinne på besøk for å se om jeg kunne bruke både smykke og øredobbene jeg har kjøpt til kjolen min. Var veldig usikker selv, så greit med et ekstra sett med øyner. Slipper å tenke mer på det iallefall, såg veldig bra ut fikk jeg beskjed om :)

Merker at det nærmer seg den store dagen vår. I morgen skal vi å møte presten som skal vie oss. Han hadde lyst til å møte oss før han tok ferie. Lurer litt på hva vi skal gå gjennom, spennede blir det sikkert uansett.

Til helgen skal vi møte onkelen til mannen som skal være toastmaster for å gå gjennom kjøreplan og oppdatere han litt. Så da blir det helg på hytta til svigermor og svigerfar, håper på bedre vêr enn det er ute nå... skikkelig vestlandsvêr med regn, lyn og torden.

Noe jeg må få startet skikkelig på er talen min.. tror mannen er så og si ferdig med sin, har iallefall noe på pcen sin som han lukker ned hver gang jeg er i nærheten.. Jeg må også finne en sang som skal spilles på tverrfløyte i kirken, har fått en til å spille, men har ikke funnet noe sang enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går leverte vi ringene inn for å få inngravert dato i dem. Føler meg litt naken på fingeren.

Mannen mener at vi ikke skal ta på oss ringene før bryllupsdagen nå når vi får de igjen, men vet ikke om verken jeg eller han klarer å vente "så lenge". Er jo bare litt over en måned igjen, men uansett :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 måned igjen i morgen :bryllup:

I går var i byen og handlet litt til bryllupet. Jeg å fikk tak i gjestebok (egentlig et fotoalbum, men jeg likte det så godt at jeg kommer til å bruke det til gjestebok),morgengave til mannen, undertøy og blått silkeband som jeg har laget strømpeband av i dag. Traff også på ei jeg har gått i klasse med som var på siste handletur før bryllupet (hun skal gifte seg 16.juli), så endte opp med å hjelpe hverandre.. Er gøyere å handle sammen med andre :)

Nå skal jeg snart til frisøren for prøvetime. Gleder meg, men lurer på hva frisøren mener om håret mitt. Eneste jeg vet er at jeg vil ha alt håret opp, og gjerne litt høyde på det (litt juks på høyden må være lov når mannen er over 30 cm høyere enn meg)

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er vi blitt sånn halvveis prøvere også.. Har vært en uke vekke, og jeg klarte å ta med meg et tomt (!?!) p-pillebrett. Hadde egentlig planer om å fortsette på p-pillene til etter bryllupet, men det ble en veldig plutselig slutt. Jaja under 3 uker igjen uansett, så det er vel i teorien bare et brett jeg ikke kommer til å ta ut fra vår første plan.

Så nå tar vi det egentlig som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakket en bag med klær til mannen som får utdrikkningslag i morgen. Han hadde merket noe om jeg hadde gjort det mens han var hjemme, så da har jeg gjort det nå før jeg drar på jobb.

Tror han har en liten anelse om at det blir i morgen (er jo bare 2 uker igjen og).. Forloveren hans var på besøk i går, og fikk telefon fra en som mannen mener er en kammerat, han har sikkert rett også siden det var noe med en adresse - og ja denne kammereaten kommer i dag og skal overnatte hos forloveren til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt glad vi ikke gifter oss idag, tror det hadde vært rart å hatt en stor fest med tanke på det som skjedde i går.

Vet om noen som har bryllupsfesten i dag, rekner med at den går etter planen (har jo vært planlagt i et år), men vil tro det setter litt demper på festlighetene.

Tanker går til ofre og pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har siste delen av alkohol kommet i hus :) Ellers så har jeg en liste over tingene vi må gjøre den neste uka.

Har også laget meg en liste over hva vi må huske på fredag når vi skal å pynte lokalet, og en liste slik at jeg får med meg alt til frisøren.

Blir mange lister nå mot slutten føler jeg, men er bedre å ha kontroll på listene enn å glemme noe neste lørdag.

Tidligere i dag lagde jeg en kaketopp i samme stil som bordkortene. Så får vi se hvilken kake den havner på :) Mamma som har kontroll på kakene, men bryllupskaka skal ha en annen kaketopp (kjøpt på ebay) Monogram kakepynt i royal icing laget jeg tidligere i uken.

Liste (enda en liste ja... :gjeiper: )over hvem vi vil fotograferes sammen med er skrevet ut og ligger klar.

Blir færre og færre dager, om en uke nærmer middagen seg for oss :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...