Gå til innhold

¤Pernille¤ blir fru! "Den 2. juli 2011 er jeg din for alltid"


¤Pernille¤

Anbefalte innlegg

Grow old with me

The best is yet to be

Hei hei!

Da rotet jeg meg inn her da, jeg også.

:bryllup:

Jammen er det mye som skal gjøres før et bryllup! Min kjære er veldig fornøyd med at jeg finner så stor glede i planleggingen, da han synes det hele er nesten overvelmende :ler:

Det er sannelig ting disse mennene våre skal få slippe å bry de pene hodene sine med :rodmer:

Han sier igjen og igjen: Du er så flink du, jenta mi. Jeg er fornøyd sålenge du er fornøyd, og jeg stoler på deg!

Etter å ha samlet sammen ideer over flere tråder og innelgg her inne, så tenkte det ville være fint å samle tanker ett sted her inne, og samtidig få råd og tips!

Så velkommen alle sammen, til min bryllupsdagbok! Håper dere som måtte titte innom trives :)

Her er listen over alt som er klart, ikke klart, eller er under konstruksjon!

Rødt- ikke klart

Grønt- Ferdig

Orange- Under konstruksjon

Ringer

Brud

Kjole – Sys av svigersøster!

Sko

Øredobber- hvite perler, kjøpt!

Hårpynt - Hvit rose med "blondedeler"

Strømper - kjøpt!

Undertøy - kjøpt!

Strømpebånd - kjøpt!

Sminkør - gjør selv (evt. venninne)

Frisør - Annen svigersøster ordner dette!

Ekstra sko til kvelden - kjøpt!

Brudgom

Smoking - Kjøpt!

Skjorte - Kjøpt!

Sko -

Mansjettknapper - Lånes :)

Slips -

Frisør - Svigersøster

Blomster

Bukett - Roser og liljer

Dekorasjoner til bordene – Vi tenker å plukke markblomster, og kanskje kjøpe noen bukettter ekstra med roser og liljer. Blir nok fint!

Ellers skal kanskje vi plukke noen kvister, male dem røde og hvite, og hende perler i dem :)

Trykksaker

Lage invitasjoner - Ferdig

Lage bordkort - kjøpt ferdig, skal bare skrives på navn.

Evt andre trykksaker - Bordkart, program.

Til bordet

Duker - Lånes!

Servise og bestikk - Lånes!

Maten

Buffet

Kjøtt - Sverigetur

Kaker

Red velvet - lage selv/svigersøster

Bløtekake - mamma

Brownies - svigersøster

Kvæfjordkake - svigermor

Sjokoladekake - den som vil

Drikke

Hylleblomstsaft - lages av svigerstefar

Brus

Juice

Hvitvin

Cider - (alkoholfri)

Lokale

Booket! Gratis også!

Kirken

Booket –

Prest - Usikre enda

Inngangsmarsj - Prelude i c-dur av Bach (well tempered clavier), spilt på klassisk gitar av min svigersøster og forlover

Utgangsmarsj Samme som inngang, men med Ave Maria over.

Salmer - Bestemt

Organist - (ønsker kun orgel til salmene).

Hjelperene våre

Forlover til meg - Min svigersøster og bestevenninne

Forlover til min kjære - Bestekamerat

Fotograf – Klart!

Toastmaster - Venn av min kjære!

Kokk - Tante fra Sverige med hjelp!

Gaveåpnere - Mine yngre kusiner

Transport til-fra kirke og lokale - Bil!

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte jeg skulle poste et bilde av antrekket mitt :)

Her!

Sminken blir enkel, litt ala jentene på bildet.

Neglene mine skal være noe i denne duren, min svigersøster er nemlig en gud på negler også!

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å se skikkelig kul ut! Har dere begynt å tenke på hva slags vielse dere skal ha og hvordan festen skal være? Og velkommen til dagbøkene forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig du stakk innom!

Takk skal du ha! Gleder meg masse :D

Vielsen blir nok ganske tradisjonell, vi lurer på å høre med en prest vi kjenner om han kan vie oss, er litt skeptisk til prestene her jeg bor. Min forlover er lesbisk, og hun er søsteren til min kjære, så vi vil gjerne vies av en prest som er litt liberal.

Under sermonien skal klassen min (er musikkstudent) synge denne sangen i korversjon, det blir kjempestilig :D

Takk skal du ha! Skal titte innom dagboken din også!

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive ned det jeg har fått gjort til nå.

- Bestilt kirke

- Orientert meg om lokaler

- Bestilt sko (som dessverre har blitt borte i posten! :sur: Må kanskje bestille nye...)

- Fått tegnet skisse av kjolen (svigersøs skal begynne å sy kommende høst)

- Bestilt hårpynt til forlover og brudepiker (nyydelige, håndlagede rosehårnåler til latterlig lav pris! :rødme:)

- Begynt å notere i en planleggingsbok

- Avtalt forlovere og toastmaster

- Skrevet en nesten ferdig gjesteliste

Ja, det var det jeg kom på nå...!

Har forresten fått tilbakemelding fra lokalene jeg har mailet. Bare to av de jeg sendte til hadde mulighet for å ha bryllupsgjester :frown: Heldigvis er begge stedene supre på hver sin måte.

Fikk mail fra et av disse i går, og da fikk jeg altså vite at leie av lokale går inn i prisen for maten gjestene kjøper, altså blir vi nødt til å kjøpe mat av dem... Vi hadde egentlig tenkt å lage mat selv, men nå må vi kanskje revurdere. Må regne litt ut og se hva som blir mest økonomisk! Var mye lekkert på menyen... Var også et koldtbrd med mange muligheter.

Vi får se!

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :smilorange:

Takk for det! Jeg håper også det ordner seg! Er jo litt tidlig å ordne det, men jeg lurer på om vi skal høre med denne presten om ikke så lenge likevel. Er jo greit for henne å være forberedt!

Fikk en gledesmelding i går! :strix: Skoene hadde kommet frem likevel, og jeg fikk returnert pengene! Så nå får jeg nye i en størrelse større likevel, uten å måtte betale :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at skoene har dukket opp! Selv har jeg ikke funnet mine enda... burde kanskje begynne å lete litt mer ... ;)

Når det kommer til presten er det nok bedre å være for tidlig enn for sen, det skader aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Nå er jeg overlykkelig! De nye er allerede sendt, så de dukker vel opp i posten om noen dager :) Jippi! :danse:

Ja, du har nok rett i det! Skal snakke med min kjære om det i dag!

I går lagde jeg bryllupsside på nett, har ikke gjort mye på den enda, men skal nok få jobbet med den i dag.

Var hos legen i går, ettersom jeg har slitt med magesjau i ca en måned nå, og for å be om å bli sendt til ME-spesialist i Oslo.

Lånekassen og alle sånne ting synes at legeerklæringen min ikke holder, så jeg må til en skikkelig utredning. Men det er jo bare positivt, egentlig. Ser litt bedre ut på papiret at jeg har vært til utredning hos spesialist, ikke bare legesenter.

I hvert fall, ting begynner å gå litt rundt, selv om jeg er syk hele tiden. Er deilig å kunne holde på med planlegging når jeg ligger syk, det er så koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ville bare si hei:-) Blir spennende å følge planleggingen din. Lykke til på utredning også foresten :goodbye:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann! Hyggelig med flere besøkende!

Tusen takk skal du ha! Må si jeg gleder meg, selv om det blir slitsomt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe utredningen din går like fort som min gjorde når jeg først kom til spesialist så du kan kose deg med planlegging av bryllup :rødme: Mye koseligere det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk fort, ja? Så godt å høre! Håper på det samme her...

Det har du rett i! Det er så fint og lite slitsomt :rødme:

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når jeg først fikk kjeftet meg til en henvisning til spesialist og kom inn fikk jeg diagnosen med en gang:-)

Men så hadde jeg jo da vært under "utredning" (les: vi avventer å ser om det går over av seg selv) hos legen min i 1,5 år :kjefte:

Du har jo egentlig kommet ganske langt med planleggingen :jepp: Så gøy:-) Best å ha god tid så kan man bare kose seg med det og ikke bli bridezilla av stress :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant :)Har vært litt samme visa her, egentlig. Håpløst! Heldigvis kom jeg til en ivrig turnuslege som gjerne ville prøve denne gangen. :)

Måtte du gjennom mye tester, eller var det mest samtale?

Ja, jeg har jo faktisk kommet et stykke! Det føles godt, er veldig redd for å bli bridezilla! Har ikke lyst til å ødelegge det med å være stressa... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en god del blodprøver som legen min ikke hadde tenkt på. Ellers var det mest samtale. Han fortalte meg etterpå at han hadde vært ganske sikker før jeg var der tilogmed etter å ha lest sykdomshistorien min fra journalen min:-)

Det var utrolig godt å bli hørt og få bekreftet at jeg ikke var rar i hodet og innbilte meg ting.Og veldig deilig å levere brevet fra han til nav :fnise:

Jeg husker alle fortalte meg når jeg planla mitt bryllup at jeg kom til å være overstresset og hysterisk siste måneden. Men jeg var ferdig med all planlegging og ordning 4 måneder før, så jeg var like rolig :filer:

Begynnte vel å planlegge like tidlig som deg tenker jeg. Var egentlig greit det for da kunne jeg nyte prossessen mye mer enn dersom det hadde vært tidspress og kaos :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da så! Greit å vite hva jeg har i vente :) Ja, journalen min er nok veldig typisk den også! Husker jeg fikk litt sjokk da jeg først begynte å lese om ME, etter at en lege hadde nevnt det da han hørte om symptomene mine. Jeg har nesten alle de typiske trekkene.

Gleder meg også veldig til å få det skikkelig på papiret, ja. Er lei av alle som kommer med nye diagnoser og anklagelser som "du er bare lat" osv. Jeg har aldri vært en lat type...!

Ikke sant! Vi er nok ganske like :) Regner med å være ferdig ca samtidig som deg, tenker rett og slett på å bare fylle ut alle papirer og legge dem en lur plass. Så skal jeg hive meg rundt og ringe lokalene som ikke har svart på e-post! :)

Så gjenstår jo nesten bare handlingen av mat og antrekket til min kjære. Kan hende han får låne smokingen til ste-svigerpappa :rødme: Det blir i hvert fall utrolig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha:-) Det var sånn jeg følte det også når jeg leste om det første gang. Det var som det var meg det var skrivd om. Jeg har også vært veldig aktiv og vant til å klare alt, så overgangen til mitt nye liv har vært hard for å si det sånn. Fremdeles går jeg på noen skikkelige smeller fordi jeg klarer å innbille meg selv av nå er jeg frisk og dette klarer jeg fint :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi virker veldig like! :jepp: Jeg gjør samme feilen om og om igjen med at jeg trener for mye, og ender opp som en halvblind grønnsak. Kjempekjipt. Men jeg prøver å lære meg litt hvor grensa går! Inbiller meg at lett styrketrening og lett gange er tingen. Jogging er i hvert fall ikke det!

En liten oppdatering:

I går var jeg og fikk røntgen av hjertet og lungene mine. På mandag skal jeg tilbake igjen og ta alle blodprøvene, så skal henvisningen til spesialisten skrives, og sendes når resultatene kommer tilbake.

Jeg er så spent, gleder meg til å bare få diagnosen ned på papiret slik at jeg heller kan fokusere på å bli frisk.

I dag skal vi til svigers, så skal vi kanskje snakke litt mere om budsjett til bryllupet og sånt :)

Vi er inne på tanken om å ha festen hjemme hos dem igjen, nemlig.

Har bare lyst til å få ordnet lokale nå, det er den eneste "store" tingen som er igjen nå.

Hei og hopp!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha :fnise: Kan høres ut som vi har et par likheter ja. Jeg har jo gått så lenge hjemme at jeg vet vel hvor grensen er, nå jobber jeg med å lære å respektere den... :sjenert: Sta som bare det og blir skikkelig muggen om det er noe jeg ikke klarer :kjefte:

Men det hjelper seg sakte men sikkert :jepp:

Jeg har landet på at yoga er kongetrening for meg :jepp: Da får jeg trent både styrke og fleksibilitet. Kjempedeilig. Så prøver jeg noen rolige gåturer som mannen er med å bremser så jeg ikke går for langt :ler:

Så deilig at du er godt i gang med prøvene. Er som du sier mye lettere å fokusere på å bli bra når man har alt på plass med diagnose og nav. :enig:

Håper dere får lokale på plass snart da, da faller alt annet lett på plass også :) Fest hjemme hos svigers høres jo helt genialt ut dersom de har plassen til det :jepp:

Spennede tider framover for deg nå :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...