Gå til innhold

5:2 dietten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erfaringer ønskes gjerne.

Fungerte det? Hva spiste du? Osv.

Finnes det andre linker tråder med dette temaet blir jeg glad for linker.

:-)

Anonymous poster hash: f75e0...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, 

 

Jeg kan ikke si så mye om erfaringer da jeg har startet dette en gang før, men hadde ikke viljestyrke nok de dagene med 500 kalorier. 

MEN jeg starter opp igjen i dag og jeg skal gi det 4 uker i første omgang å da gjøre opp status. 

Har både målt og veid meg så jeg har noe å sammenlikne med så nå står det bare på og ikke få vondt i viljen..... ;-) 

Fastedager har jeg satt til mandag og onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, men husk at unødvendig slit og oppofrelser ikke gir ekstrapoeng :)

 

Eller sagt på en annen måte, hvorfor tror du dette vil fungere nå når det ikke har fungert før, og hvorfor mener du det er nødvendig?

 

(Du, dere, hvem det måtte angå.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-) 

Grunnen til at det ikke har fungert før var nok for at jeg ikke satt meg konkrete fastedager og endret dette nå og da, så hadde jeg plutselig bare en fastedag også ingen..... Det ble veldig ustrukturert, men nå vil jeg teste dette en mnd også ta det derfra.

Grunnen er for jeg vil gjerne ned rundt 5-7 kg som jeg ikke får av (jeg trener også 2-3 dager i uken) 

Jeg sier ikke at dette vil fungere, men jeg vil gi det en mnd å se :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det man trenger er en struktur, og gjøre det man gjør, konsekvent. Det finnes mange måter å få til en struktur man trives med. 5:2 fungerer for mange, og det er ikke noe prinsipelt i veien med å spise på den måten, og det fungerer om man bare unngår å overspise på ikke-faste-dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig sant Pringle. Jeg tror at når jeg får struktur på fastedagene mine så vil jeg heller ikke overspise de andre dagene. Håper også at jeg på den måten blir mer selektiv når det gjelder hva jeg putter i meg de andre dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erfaringer ønskes gjerne.

Fungerte det? Hva spiste du? Osv.

Finnes det andre linker tråder med dette temaet blir jeg glad for linker.

:-)

Anonymous poster hash: f75e0...7be

Hei, jeg er veldig godt kjent med dietten :)

Jeg gikk på denne dietten et halvt år. I starten var dietten veldig krevende å følge. Fastedagene føltes ut som et mareritt. Men etter jeg hadde gått på den et par uker, var jeg ikke lenger så sulten. Det lønner seg forresten å la mesteparten av inntaket de første ukene være flytende, spise suppe osv. Og jeg vil føye på at du går ned en halv kilo i uken, så lenge du er normalt aktiv. Selv om at du føler deg mindre sulten, betyr det altså ikke at forbrenningen din settes ned. Jeg har heller merket at forbrenningen min er blitt bedre nå etter dietten. Jeg la heller ikke stort på meg i vekt. La på meg rundt 3kg når jeg gikk av.Alt i alt gikk jeg ned 12 kg, Det mange tror er at du kommer til å bli et mat vrak de dagene du ikke faster, men dette er ikke noe jeg har opplevd. Dietten er veldig motiverende synes jeg da man vet at man kan spise normalt igjen dagen etter, men det er såklart viktig at du ikke tenker at ja nå har jeg fastet en dag så da trenger jeg ikke tenke på inntaket mitt dagen etter. Hvis du tenker slik,  fungerer ikke denne dietten for deg. Håper dette hjalp deg noe. Hvis det er noe mer du lurer på, spør gjerne :)

Anonymous poster hash: 36278...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på den en stund. Ikke for å slanke meg, men på grunn av helsegevinsten det visstnok skal ha. Men jeg ble så undervektig at jeg måtte slutte.

Det var egentlig ikke noe vanskelig å faste, synes jeg. Faktisk følte jeg meg ofte piggere og mer opplagt de dagene jeg ikke spiste og når jeg først spiste dagens eneste måltid på kvelden smakte det alltid helt himmelsk. Spiste bare vanlig middag i en litt mindre porsjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke spist mer de dagene jeg ikke faster. Jeg har dessuten fått en aversjon mot å spise meg stappmett slik jeg kunne gjøre før. For meg har det funket kjempefint, jeg har svært sjelden hat problemer med sulten. Spiser cherrytomater, gulrøtter blomkål og slikt for å stagge sulten hvis jeg trenger det.



Anonymous poster hash: ee999...a60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var egentlig ikke noe vanskelig å faste, synes jeg. Faktisk følte jeg meg ofte piggere og mer opplagt de dagene jeg ikke spiste og når jeg først spiste dagens eneste måltid på kvelden smakte det alltid helt himmelsk. Spiste bare vanlig middag i en litt mindre porsjon.

Samme her, føler meg alltid opplagt på fastedagene.

Anonymous poster hash: ee999...a60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å begynne på denne. Det eneste (dumme meg) som stopper meg litt er at magen min romler så fælt. Kjenner jeg vegrer meg litt for dette på jobb, i møter og den slags. Hvordan håndterer dere slike ting? Magen min romler så høyt at folk rundt meg kommenterer det, så det forstyrre åpenbart enkelte..

 

 



Anonymous poster hash: fffef...883
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte også å begynne på denne. Det eneste (dumme meg) som stopper meg litt er at magen min romler så fælt. Kjenner jeg vegrer meg litt for dette på jobb, i møter og den slags. Hvordan håndterer dere slike ting? Magen min romler så høyt at folk rundt meg kommenterer det, så det forstyrre åpenbart enkelte..

 

 

Anonymous poster hash: fffef...883

 

Akkurat dette sliter jeg veldig med selv, så følger denne og håper noen har løsninger på dette til oss. 

I går (fastedag) spiste jeg et halvt eple og drakk en god del vann. Det hjalp bare en liten stund før romlingen satt i gang. Det er jo så flaut..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte også å begynne på denne. Det eneste (dumme meg) som stopper meg litt er at magen min romler så fælt. Kjenner jeg vegrer meg litt for dette på jobb, i møter og den slags. Hvordan håndterer dere slike ting? Magen min romler så høyt at folk rundt meg kommenterer det, så det forstyrre åpenbart enkelte..

 

 

Anonymous poster hash: fffef...883

 

drikk mye vann :) hehe. har vært borti dette mange ganger før når jeg sitter i et klasserom .. Vi har også faste plasser. Hun ved siden av virker ikkeå bry seg da, men engang romla magen så høyt at eg tror alle hørte det og ja det var flaut!

Anonymous poster hash: 36278...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat dette sliter jeg veldig med selv, så følger denne og håper noen har løsninger på dette til oss. 

I går (fastedag) spiste jeg et halvt eple og drakk en god del vann. Det hjalp bare en liten stund før romlingen satt i gang. Det er jo så flaut..... 

Sitt med en vannflaske og drikk konstant :)  :fnise:

Anonymous poster hash: 36278...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned ca 6 kilo med 5:2, skal ned 4 til, så tenker jeg å ha 6:1 for å holde vekta når jeg har nådd slankemålet. Blir litt sulten på fastedagene innimellom, men det går greit fordi jeg gleder meg til alt jeg kan spise neste dag. Har gått på det ca 3 mnd, tenker det blir 3 mnd til fordi de siste 4 kiloene henger bom fast.

På fastedager drikker jeg mye vann og spiser en porsjon middag eller sushi etc rundt kl seks, blir jeg veldig sulten spiser jeg cherrytomater eller grønnsaker el lign. Pleier også å drikke en cola zero el lign for å ha noe kos på fastedagene.



Anonymous poster hash: ad5e3...b3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...