Gå til innhold

Servere middag til lunsj? Lavkarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk av en ungdom som skal videre rundt klokken 14 på lørdag, og jeg har lite på kontoen. Kan kjøpe inn så jeg har mer å velge i, men ikke for flere hundre kroner. Vi blir bare to, og jeg spiser lavkarbo. Kan jeg servere middag rundt ett eller skal jeg gå for noe lettere mat? Vil helst ikke lage noe som holder meg for opptatt på kjøkkenet mens gjesten er her og helst ikke omelett, men vil gå for et varmt måltid. Gjesten spiser det meste og holder seg ikke til lavkarbo.

 

I fryseren har jeg:

Lammekjøtt til frikasse

Nakkekoteletter

Laksekoteletter

lavkarbobrød

Skogsbær

 

Ellers i kjøleskapet:

Hodekål

blomkål

brokkoli

purre

paprika

tomat

løk

hvitløk

spinat

sellerirot

oliven

 

 

gulost

parmesan

egg

fløte

 



Anonymous poster hash: 17277...8b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag fiskesuppe ? Bruk fløten, laks, sellerirot, purre blomkål og litt sitron og fiskebuljong

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vedkommende over sier: suppe. Det er lettfordøyelig, lettlaget og kan enkelt tilpasses smak og behag. Og du har alle ingrediensene til både fiskesuppe, grønnsakssuppe, kjøttsuppe og blomkål/brokolisuppe.

Alternativt ville jeg wokket noen grønnsaker (om du har sesamolje og fiskesaus el i hus) og enten kappet en kotelett eller noe av den laksen til. Også rask mat. Går under lunsj eller middag litt ettersom. Kan med fordel serveres med nudler.

Anonymous poster hash: 02d3e...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forslag. Jeg tenkte på fårikål, men det blir for tungt tidlig på dagen. Fiskesuppe betinger at jeg må stå mye på kjøkkenet mens gjesten er her? Kjøttsuppe høres bedre ut fordi jeg kan gjøre alle forberedelsene på forhånd.

 

Kunne tenkt å lage en lasagne uten pasta og servere med en salat av spinat og brød, men kan jeg lage lasagnen ferdig i formen i kveld og steke den imorn? Denne f.eks. men med hvitløk: http://lavkarbopaminmate.blogg.no/1426928730_lavkarbo_lasagne.html

 

Ts



Anonymous poster hash: 17277...8b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble lasagne som jeg lager ferdig i kveld, men det ble flere ting på lista enn planlagt. Tanken er likevel at maten blir brukt opp på noen dager. Bruker squash som pastaplater og lager en ostesaus av fløte og cheddar.

 

Ts



Anonymous poster hash: 17277...8b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...