Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi går for latmanns-lasagne i dag, Toro sin. Guilty pleasure, ass.. Men den er så gooood! Bare slått av vår egen som vi alltid lager uten oppskrift, men den tar så lang tid å lage at vi orker ikke i dag. Japp, jeg liker å forsvare hvorfor jeg velger halvfabrikata av og til. :ler:

Ble inspirert her, så den skal vi og ha til middag idag :) Med salat til. 

 

Toro lasagne er en av de få halvfabrikata jeg faktisk synes er innafor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron- og chilikylling med diverse grønnsaker og nudler.

Hvordan lager du denne retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert her, så den skal vi og ha til middag idag :) Med salat til.

Toro lasagne er en av de få halvfabrikata jeg faktisk synes er innafor :)

Haha, Hi5! :ler:

Jeg synes den familiepakken er skammelig god - særlig med bare 400gr. kjøttdeig, masse løk, paprika og tomat oppi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark kjøpte jeg kjøttdeig som er en blanding av svin og kalv.

Disse blir kjøttboller idag og så blir det spagetti til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Hvordan lager du denne retten?

Jeg lager en slags "marinade" av 4 ss soyasaus, 5 ss hot chilisaus (bytt ut med sweet chilisaus hvis du vil ha den noe mildere), ca 1 dl vann, saften av en halv sitron, 1 ss honning, salt og pepper. Legger kyllingfilet i ca 3/4 av denne marinaden et par timer før de skal stekes. Så skjærer jeg den opp i strimler før jeg steker opp kyllingen til den er gylden, uten å være gjennomstekt. Legger den til sides mens jeg woker grønnsaker (bruker ofte vårløk, rødløk, sukkererter og paprika) og har oppi resten av "marinaden" der. Heller så tilbake kyllingen i pannen når grønnsakene nesten er ferdige.

Koker opp eggnudler ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager en slags "marinade" av 4 ss soyasaus, 5 ss hot chilisaus (bytt ut med sweet chilisaus hvis du vil ha den noe mildere), ca 1 dl vann, saften av en halv sitron, 1 ss honning, salt og pepper. Legger kyllingfilet i ca 3/4 av denne marinaden et par timer før de skal stekes. Så skjærer jeg den opp i strimler før jeg steker opp kyllingen til den er gylden, uten å være gjennomstekt. Legger den til sides mens jeg woker grønnsaker (bruker ofte vårløk, rødløk, sukkererter og paprika) og har oppi resten av "marinaden" der. Heller så tilbake kyllingen i pannen når grønnsakene nesten er ferdige.

Koker opp eggnudler ved siden av :)

Så deilig!

Takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salat (ruccola, spinat, rødløk, Kalamataoliven, blomkål, gul squash, stangselleri, røkelaks, sardiner i olivenolje, smilende egg, agurk, thaibasilikum, kalde kokte poteter i terninger og masse honningtomater).

Balsamico, litt olivenolje, en skvis frisk sitron, nykvernet salt og pepper.



Anonymous poster hash: 4e2e2...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag lagde jeg kjøttboller av kjøttdeig jeg kjøpte i Danmark; Blanding av svin og kalv. Kokte spagetti og mens den dryppet av seg hadde jeg smør i kjelen, freste et hvitløksfedd og hadde spagettien oppi.

Helte så i en dæsj fløte som kokte inn, ny dæsj som kokte inn helt til den ble skikkelig kremete, kjøttbollene ved siden og et godt parmesan dryss.

Spesielt mannen i huset langet innpå. Det ble skikkelig godt!

Igår hadde jeg meny sin ferske fiskesuppe da jeg kom hjem fra jobb på kvelden og var alene hjemme.

Idag... vet ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag blir det taco på mann og barn.

 

Jeg jobber seinvakt, så lager med meg en salat som jeg spiser på jobb :)

 

(ikke noe tap for meg, siden taco ikke er en høydare ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitapizza.

Mann, barn og undertegnede klarte ikke bli enige om fyllet på den sedvanlige lørdagspizzaen, så dermed ble det en vri i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...