Gå til innhold

Påkjennende tid og jobbintervju.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i gjennom/går igjennom en veldig påkjennende tid med alvorlig sykdom (pågår fortsatt), samt to dødsfall i nær familie. Var sykmeldt i et par måneder (til jobbkontrakt gikk ut), følte meg bedre, så etter ny jobb.

Den siste tiden har jeg falt tilbake føler jeg. Mye er et ork. Jeg er deprimert, har angst, er i sorg og går til psykolog for dette..

På fredag skal jeg på jobbintervju (40% stilling), og lurer på hvor mye jeg skal si til intervjuer om situasjonen min. Noen råder meg til å late som at jeg ikke sliter i det heletatt, for ellers vil intervjuer se på meg som lat og det er ingen sjanse for at jeg får jobben.

Andre mener jeg bør si alt som det er, og at siden det kun er 40% er det ikke mer enn jeg kan takle, derfor er jeg en god kandidat til stillingen.

Jeg vil ikke late som at alt er bra. Jeg til og med ser litt sliten ut. Men å forklare alt har jeg heller ikke lyst til. Hva er passe mengde info for intervjuer?



Anonymous poster hash: dd784...d41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i samme situasjon, men latet som om ingenting var i veien. Vet ikke hva jeg skal råde deg til. Jeg fikk jobben, men varte ikke lenge...



Anonymous poster hash: 36eb3...e78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i gjennom/går igjennom en veldig påkjennende tid med alvorlig sykdom (pågår fortsatt), samt to dødsfall i nær familie. Var sykmeldt i et par måneder (til jobbkontrakt gikk ut), følte meg bedre, så etter ny jobb.

Den siste tiden har jeg falt tilbake føler jeg. Mye er et ork. Jeg er deprimert, har angst, er i sorg og går til psykolog for dette..

På fredag skal jeg på jobbintervju (40% stilling), og lurer på hvor mye jeg skal si til intervjuer om situasjonen min. Noen råder meg til å late som at jeg ikke sliter i det heletatt, for ellers vil intervjuer se på meg som lat og det er ingen sjanse for at jeg får jobben.

Andre mener jeg bør si alt som det er, og at siden det kun er 40% er det ikke mer enn jeg kan takle, derfor er jeg en god kandidat til stillingen.

Jeg vil ikke late som at alt er bra. Jeg til og med ser litt sliten ut. Men å forklare alt har jeg heller ikke lyst til. Hva er passe mengde info for intervjuer?

Anonymous poster hash: dd784...d41

Hva med å si at "det har vært tøft på den private siden av livet en periode, men det er i bedring, og jeg vet at jobb er noe av det som gir meg energi til å takle også andre utfordringer?"

Anonymous poster hash: 11429...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være veldig forsiktig med å utbrodere dette. For intervjuer, som ikke kjenner deg, vil det virke som et usikkerhetsmoment og har han noen uten dette vil han nok ikke velge deg. Hvis du blir spurt kan du forklare, men ikke si mer enn du må, og hold en så positiv innstilling som mulig.

Anonymous poster hash: d23c2...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det til å gå ut over jobben på noe vis tror du?

Hvis ikke så tror jeg ikke at jeg hadde nevnt det. Om det er sånn at du mest sannsynlig kommer til å måtte være hjemme og være "lei-deg-syk" noen ganger, eller at du kommer til å oppføre deg litt fraværende på intervjuet, så er det jo greit å nevne det. Men ellers er det jo bare unødvendig informasjon om deg som verken kommer til å bidra med noe eller gjøre noe vanskelig for jobben.

Skjønner jo at det kan føles viktig for deg å si det, det er ikke lett å holde sånt skjult også late som man har det bra. :) Lykke til da:)

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...