Gå til innhold

Vikariat - Egen juleturnus - Rettigheter..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier og går for tiden i et vikariat.
Min seksukers turnus gjør at jeg jobber bl.a lille julaften og julaften på dagen.
Jeg har spurt min sjef om jeg kan forholde meg til dette, og planlegge deretter.

Jeg fikk til svar at det kunne jeg ikke, da de hadde egne juleturnuser for å få det til å gå opp med rød-dager osv. Juleturnusen kommer 14 dager før den trer i kraft har jeg fått beskjed om.

Dette er den første julen jeg (i teorien) skal ha med min samboers familie, og det betyr virkelig mye for meg. Imidlertid er ikke sjefen min til å snakke med når det kommer til sånt.

Siden jeg begynte i dette vikariatet nå i september har jeg ikke noen rød-dager e.l. tilgode fra tidligere.

Må jeg virkelig bare vente til ut i desember før jeg kan få noe som helst å forholde meg til, og så kan de bare sette meg opp julaften kveld om de vil det..?

Jeg har full forståelse med det å ta sin turn osv. Hadde jeg hatt/fått en fast stilling der skulle jeg jammen jobbet både jul, nyttår og påske for jeg trives godt. Jeg bare synes det er så bittert bare å skulle ha vikariat fra sept-jan og så måtte ofre jula for dem, når det betyr såpass mye for meg.



Anonymous poster hash: e7620...76a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilleTusenfryd

Håpet at noen her kunne svare, siden den tillitsvalgte på jobben er på en annen avdeling - og går av med pensjon neste uke, og derfor er i en overgangsfase.. :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider