Gå til innhold

hvor mye pause har du i løpet av en arbeidsdag, og hva er normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 min betalt matpause, mao er det dager det ikke blir pause. Tar meg 10-15 minutter ekstra på formidagen eller ettermidagen hvis jeg er ekstra sliten og har et behov for det, men det er ikke hver uke.



Anonymous poster hash: bba50...16c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løpet av 8 timer får vi på jobben min kun en halvtime pause, og thats it. Er ikke snakk om å ta seg et pust i bakken i fem min, eller slå av en prat med en kollega. Naziregime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

På jobben hadde vi 30 minutters spisepause.

I tillegg anbefalte ledelsen at vi tok 5 minutter bort fra skjerm og pult hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 8 timer får vi på jobben min kun en halvtime pause, og thats it. Er ikke snakk om å ta seg et pust i bakken i fem min, eller slå av en prat med en kollega. Naziregime.

Hvorfor skal du slå av en prat med en kollega? Du er jo på jobb, så med mindre det er relatert til arbeidet du gjør, så synes jeg at du har et veldig spesielt syn på hva det vil si å ha en jobb.

Du får betalt for å arbeide, ikke for å sosialisere!

Klarer du ikke det, foreslår jeg at du finner deg noe annet. Det er ikke noe naziregime, men en helt vanlig arbeidsdag for 90% av oss andre. Deal with it!

Anonymous poster hash: 33ace...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du slå av en prat med en kollega? Du er jo på jobb, så med mindre det er relatert til arbeidet du gjør, så synes jeg at du har et veldig spesielt syn på hva det vil si å ha en jobb.Du får betalt for å arbeide, ikke for å sosialisere! Klarer du ikke det, foreslår jeg at du finner deg noe annet. Det er ikke noe naziregime, men en helt vanlig arbeidsdag for 90% av oss andre. Deal with it! Anonymous poster hash: 33ace...a72

Hehe, godt sagt! :)

Anonymous poster hash: b8f43...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke fast pause, men vi er nesten alltid 2 på jobb, slik at vi kan ta oss en matbit eller sette oss ned litt når det er rolige tider. Enkelte dager kan det være rolig i kanskje en time, og da har vi gode muligheter til å få slappet av begge to. Andre dager kan være kjempehektiske, og plutselig har det gått 9 timer uten at man har fått spist eller tatt en pause av noe slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du slå av en prat med en kollega? Du er jo på jobb, så med mindre det er relatert til arbeidet du gjør, så synes jeg at du har et veldig spesielt syn på hva det vil si å ha en jobb.

Du får betalt for å arbeide, ikke for å sosialisere!

Klarer du ikke det, foreslår jeg at du finner deg noe annet. Det er ikke noe naziregime, men en helt vanlig arbeidsdag for 90% av oss andre. Deal with it!

Anonymous poster hash: 33ace...a72

Nå vet jeg ikke hvordan arbeidsmiljø du liker deg i. Men de jeg jobber med synes det er greit å slå av en prat, det skaper jo ikke annet enn godt arbeidsmiljø og det merker jo kundene også. Er jo såklart forskjell på å stå og skravle i et kvarter, enn å ta en liten prat på 2 minutter.

Jøssenavn, for et utrolig bittert svar. Skulle nesten trodd du var sjefen min med det svaret der, du og henne hadde sikkert blitt et flott par!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan arbeidsmiljø du liker deg i. Men de jeg jobber med synes det er greit å slå av en prat, det skaper jo ikke annet enn godt arbeidsmiljø og det merker jo kundene også. Er jo såklart forskjell på å stå og skravle i et kvarter, enn å ta en liten prat på 2 minutter.

Jøssenavn, for et utrolig bittert svar. Skulle nesten trodd du var sjefen min med det svaret der, du og henne hadde sikkert blitt et flott par!

Jeg liker også et bra arbeidsmiljø, men det avhenger som regel av at alle gjør jobben sin. Er du klar over at med din innstilling så må muligens en annen gjøre jobben for deg (h*n må jobbe dobbelt opp på grunn av din innstilling).

Jeg er ikke bitter, men har drevet noe med rekruttering til ulike selskaper, og ut i fra egen erfaring så setter en arbeidsgiver langt mer pris på at de ansatte prater med kundene fremfor sin egen kollega. Det setter også kundene pris på, som igjen gjør at butikken går rundt. I mine øyne har sjefen din et sunt syn i forhold til bedrift, og personalpolitikken er akkurat der den burde være.

Du kan jo høre hva andre her inne synes om min innstilling?

Anonymous poster hash: 33ace...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan gjerne legge til at du meget mulig gjør arbeidsoppgavene dine fullt ut, men tenk så mye mer både du og arbeidsplassen ville kunne ha hentet ut dersom du/dere tilførte det lille ekstra som virkelig løfter bedriften opp til neste nivå?

Her skiller ofte også en femmer-elev fra en sekser-elev. Femmer-eleven gjør det h*n skal riktig, mens sekser-eleven gjør noe som er ut over det som forventes. Bare for å dra en parallell til skolegang.



Anonymous poster hash: 33ace...a72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber deltid i en dagligvarebutikk, der er det en halvtimes ubetalt pause. Men det er helt ok å si at nå trenger man et lite femminutt for å spise et eple eller noe, utenom pausetid. Enkelte på jobben tar pause i nærmere 45 minutter da. Må jo ha røyken sin, både før og etter man har sittet en halvime på pauserommet... I tillegg er det disse som er verst til å skravle med kjentfolk som er innom butikken, fremfor å jobbe.

Endret av NumberSix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok totalen ligger på ca. en times pause i løpet av en åttetimersdag. Lunsjen tar 30-45 minutter + at det blir noen småpauser i løpet av dagen for å hente kaffe, trekke frisk luft, gå på do eller skravle litt med kolleger. Jobben krever en del konsentrasjon og det er derfor bra å komme seg litt bort fra skjermen innimellom. Det er en grunn til at skoletimer er på 45-minutter og at man alltid har pauser i møter osv. På fredager har vi en ekstra felles kaffepause på ettermiddagen. Den er nok unødvendig, men greit å samles litt innimellom.

Anonymous poster hash: 7f9e6...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg kanskje 10min med spising mens jeg sitter og jobber bed pc. Sjeldent det blir tid til mer enn det.

Jobber som sykepleier.

Anonymous poster hash: 96ee3...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der jeg jobber har vi ikke pause, men vi får selvfølgelig spise eller ta litt frisk luft om vi føler for det. har ikke pauserom. jobber i helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også et bra arbeidsmiljø, men det avhenger som regel av at alle gjør jobben sin. Er du klar over at med din innstilling så må muligens en annen gjøre jobben for deg (h*n må jobbe dobbelt opp på grunn av din innstilling).

Jeg er ikke bitter, men har drevet noe med rekruttering til ulike selskaper, og ut i fra egen erfaring så setter en arbeidsgiver langt mer pris på at de ansatte prater med kundene fremfor sin egen kollega. Det setter også kundene pris på, som igjen gjør at butikken går rundt. I mine øyne har sjefen din et sunt syn i forhold til bedrift, og personalpolitikken er akkurat der den burde være.

Du kan jo høre hva andre her inne synes om min innstilling?

Anonymous poster hash: 33ace...a72

Rart at alle på arbeisplassen ser seg om etter en ny jobb da. Er fåtall som trives i sånne miljø vil jeg tro. Og hvem sier vi ikke snakker med kundene? De er vi jo i kontakt med hele tiden, så vi MÅ jo snakke med de også eller slå av en prat. Det skjer oftere at vi snakker med kunder enn med hverandre, så det er sagt.

Jobbe dobbelt opp..? Nå vet jeg ikke hva du tror jeg jobber med, men jeg jobber ikke i en daglivarebutikk hvor det er varer som skal ut i butikken altså. Jobber i en skobutikk, og der er det som oftest varer kun en gang i uken om ikke mindre! Så nå tror jeg du har bomma fullstendig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vikariert nå i sommer. Det som slo meg var at sjefene hadde lange pauser. Kaffe kl 10 strakte seg til lunsj. De 5 minkaffen senere på dagen så hadde de 45 min. Det er de samme folkene som trekker oss om vi har for lage pauser. Og vi har tunge fysiske jobber. Pill råttent



Anonymous poster hash: 24235...581
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minuter lunsj, så står vi fritt til å ta pauser når vi vil i løpet av dagen, men maks en og en halv time i tillegg til lunsjen. Pausetiden inkluderer etterbehandling av saker, så på travle dager blir det naturligvis mindre pauser. Kundeservicejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljø på arbeidsplassen har en del å si for produktivitet. En ansatt som føler seg verdsatt og som liker kollegaer vil oftere gjøre den ekstra innsatsen for bedriften. Folk sniker seg mer unna og gjør ikke en tøddel mer enn de må om de ikke liker føler seg verdsatt eller liker kollegaer. Tror folk takler stress på jobben bedre dersom de vet de har kollegaer som støtter dem.

Jeg har hatt to jobber i industrien. Den første hadde "morgenmøte" på 5-7min. 15 minutter pause i 10-tiden og 30minutters matpause. Ca 20minutter betalt pause om dagen, med andre ord. Jeg skjønte hvor bra det var når jeg begynte i den neste jobben som hadde skift på 9 timer med to pauser 30 minutter samlet.

Den tredje jobben var mer selvstendig og jeg kunne ta de 30 minuttene slike jeg ville.



Anonymous poster hash: 46fae...8f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...