Gå til innhold

Noen som jobber med regnskap ?


katherine1988

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en polsk kvinne på 26 år og har et par spørsmål....

Har ønske om å jobbe med regnskap, jeg har tatt regnskapsmedarbeider studiet på Treider Fagskoler, i Bergen (der jeg bor) og søker på jobber gjennnom nav.no og finn.no. Ingen lykke nå, tenker at kanskje det er best å utvide nettverket mitt.

Men synes at kanskje dette studiet er ikke noe arbeidsgivere liker,ett semester er jo ikke mye og derfor vurderer å ta bachelor, og her har jeg et par spørsmål

- har jeg som utlending noen sjanser til å skaffe meg jobb innen regnskap ? eller det er nordmenn som er foretrukket?

- må jeg studere på en handelshøyskole som NHH eller BI? eller kan det være offentlig høgskole med fordypning i regnskap ? kan man jobbe med regnskap hvis man er ferdig med annen fordypning ?

- er nettstudier lik verdige som vanlige?

Har noen andre tips, hvordan jeg kan målet mitt som er en stilling som regnskapsmedarbeider, kanskje senere regnskapsfører ? jeg har ikke erfaring fra regnskap fra før, men er interessert i å jobbe med økonomi.

Håper å få noe svar, vil ikke kaste meg over noe som er helt poengløst...

Kasia

Endret av katherine1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende nordmenn er foretrukket, men har du papirer fra en norsk høyskole vil det hjelpe mye. Hvis du kommer inn bør du velge NHH, velrenommert skole og du betaler ikke skolepenger der slik du gjør på BI. Ikke velg nettstudier.

Anonymous poster hash: 91891...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NHH regnskapsførerutdanning? Bacheloren må ha en spesiell sammensetning for at du skal få autorisasjon, så sjekk dette først.

Det er vanskelig å få tak i autoriserte regnskapsførerer, så jeg ville nok gått for bachelor. Jobben til en regnskapsmedarbeider/punsjer har i stor grad blitt erstattet av datamaskiner, så en komplett rgskfører er det som er attraktivt.

Jeg har tilsvarende utdanning som deg, og alle i klassen min fikk relevant jobb ganske fort. Men det er 10 år siden. Mye har skjedd på 10 år.

Anonymous poster hash: 3d482...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har NHH regnskapsførerutdanning? Bacheloren må ha en spesiell sammensetning for at du skal få autorisasjon, så sjekk dette først.

Det er vanskelig å få tak i autoriserte regnskapsførerer, så jeg ville nok gått for bachelor. Jobben til en regnskapsmedarbeider/punsjer har i stor grad blitt erstattet av datamaskiner, så en komplett rgskfører er det som er attraktivt.

Jeg har tilsvarende utdanning som deg, og alle i klassen min fikk relevant jobb ganske fort. Men det er 10 år siden. Mye har skjedd på 10 år.

Anonymous poster hash: 3d482...0c2

Jeg får ikke komme på NHH, det er jeg sikker på, har ikke gode nok karakterer fra videregående. Er det noen andre alternativer enn BI da? Jeg har sett at høgskolen i Bergen har økonomi og administrasjon med fordypning i regnskap og skatt. Kunne det ikke være et alternativ?

Endret av katherine1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en bachelor som heter revisjon og regnskap , da blir du regnskapsfører (eller revisor). Jeg går dette på en offentlig høyskole. Lurt å ha en bachelor nå for tiden.

Ville ikke tatt nettstudie, har en oppfatning at det er vanskelig å få jobb med det. Akkurat som fagskole eller ettårige studier. jeg har også ettårig studie, men har nå startet på bachelor på tre år.

Vil tro du stiller like sterkt som en nordmann , ser jo ut som du kan bra norsk :-) hehe.

lykke til og stå på! Bare spørr om du lurer på noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar bachelor via nett. Nå har jeg akkurat begynt på år 2 og har allerede fått jobbtilbud innen regnskap. Så det er ikke umulig det heller :)



Anonymous poster hash: bfe66...201
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 22.9.2014 den 6.44, AnonymBruker skrev:

Det kan hende nordmenn er foretrukket, men har du papirer fra en norsk høyskole vil det hjelpe mye. Hvis du kommer inn bør du velge NHH, velrenommert skole og du betaler ikke skolepenger der slik du gjør på BI. Ikke velg nettstudier.

 

Anonymous poster hash: 91891...786

Kan man bli autorisert regnskapsfører ved å ta bachelor ved NHH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med bachelor på nett. Begynner 2. Året nå. Har også fått tilbud om jobb :)

Anonymkode: 82503...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finanstilsynet.no/konsesjon/regnskapsforer/personlig-autorisasjon-som-regnskapsforer/

Link hvor du kan lese hva som skal til for å få en autorisasjon som regnskapfører. Du må ha en bachelor som inneholder følgende emner

oversikt-utdanningskrav-regnskapsforer.j

Anonymkode: 3d482...0c2

 

Ja, da ser det ikke ut til at bacheloren fra NHH er tilpasset autorisasjon: https://www.nhh.no/studier/okonomi-og-administrasjon/bachelor-i-okonomi-og-administrasjon/emneoversikt-bachelor/

Men bacheloren fra Høgskolen på Vestlandet gjør autorisasjon mulig:

 

Skjermbilde 2017-08-11 kl. 18.19.13.png

På bachelornivå er altså ikke NHH et alternativ om man ikke vil gå videre til revisor. BI er mulig, men der er det jo skoleavgift.

Er det noen som har formening om utdanningen ved høgskolen i Bergen er svakere enn den ved BI? Tenker både på forelesere og status blant arbeidsgivere.

Endret av straamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, straamann skrev:

 

Ja, da ser det ikke ut til at bacheloren fra BI er tilpasset autorisasjon: https://www.nhh.no/studier/okonomi-og-administrasjon/bachelor-i-okonomi-og-administrasjon/emneoversikt-bachelor/

Men bacheloren fra Høgskolen på Vestlandet gjør autorisasjon mulig:

 

Skjermbilde 2017-08-11 kl. 18.19.13.png

Bi har en bachelor som er tilpasset jo. Men det er ikke den vanlige øk/adm. 

Anonymkode: 3d482...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bi har en bachelor som er tilpasset jo. Men det er ikke den vanlige øk/adm. 

Anonymkode: 3d482...0c2

Sorry, mente NHH. Ja BI har, men der er det jo skolepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...