Gå til innhold

Hjelp, jeg angrer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Situasjonen er slik at jeg har kommet opp i et gruppearbeid jeg angrer på. Jeg er en person som er altfor dårlig til å si hva jeg mener og hva jeg vil, fordi jeg vil så gjerne gjøre alle fornøyde.

På studiet jeg går, en bachelor, har vi i år en eksamen som er en prosjektoppgave. Du har lov til å være opptil tre personer på oppgaven. Jeg har alltid likt å jobbe alene, føler at jeg får best resultater av det og er kanskje over gjennomsnittet pirkete på hvordan jeg vil ha ting.

På første forelesning i faget satt jeg ved siden av en jente som virket veldig ok, og som gjerne ville jobbe med meg. Jeg sa ja, selv om jeg var litt usikker. Så inviterte hun en venninne til å jobbe med oss også, og jeg turte ikke si nei. Ja, det var dumt av meg. Nå er det en uke siden fristen for å melde inn oppgaven og gruppen, og jeg angrer som bare det! Føler virkelig ikke at jeg kommer noen vei med dem og skulle ønske jeg jobbet alene.

Jeg sendte faktisk en melding til foreleser i kveld, bare for å forhøre meg om det er noen som helst mulighet til å forlate gruppen og skrive på egenhånd. Mest sannsynlig er det jo ikke det, men om det er det, burde jeg? Føler meg rett og slett så råtten.. Kan jeg se dem i øynene på forelesning om jeg trekker meg?? Herregud jeg er dum som ikke bare sa ifra med en gang :(



Anonymous poster hash: 7adfa...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må være ego og tenke på deg selv når det kommer til skole. det er såppas viktig, så om du jobber best og får et bedre resultat alene så gjør du det om du får muligheten :)



Anonymous poster hash: 66b66...98d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig valg å sende mail til foreleser, ingenting å være redd for. Flere som velger å forlate gruppen underveis, av ulike årsaker. Ingen har til nå som jeg har opplevd hatt noen problemer med dette i etterkant. :) Lykke til med skolearbeidet. Viktig å være egoistisk og tenke på seg selv innenfor utdanningen.



Anonymous poster hash: 9feda...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suck it up, og lær av erfaringen, og velg gruppe med omhu neste gang :) Er jo bare snakk om ett semester, ikke tre år. Jeg har selv vært involvert i mange gruppearbeider med ulike folk, hvor jeg som regel er den som blir sittende med bulken av arbeidet mot slutten. Men jeg er som deg, liker egentlig best å jobbe alene, så det er egentlig helt ålreit for min del.



Anonymous poster hash: 360bf...070
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppearbeid suger ofte. Greit å lære først som sist. Men du må jo uansett gi beskjed til disse du samarbeider med. Både om hva problemene dine er ang gruppen, pluss at du ikke vil jobbe med dem mer. Det er frekt å bare trekke seg ut uten å gi beskjed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er vel at jeg føler at jeg ikke får "lov" til å gjøre noe på oppgaven, siden de venninnene allerede har gjort det/gjør det annerledes/skal gjøre det selv. Jeg liker å ha kontroll og jobber veldig hardt med studiene, og siden jeg ikke får være med å styre så vil jeg heller gjøre alt selv :) Jeg fikk svar fra foreleser i dag om at det var fullt mulig å bytte, så da ventet jeg ikke men snakket med begge to i dag om at jeg kommer til å forlate gruppen. Det var fælt, men likevel så føler jeg en stor byrd er fjernet :)



Anonymous poster hash: 7adfa...c4d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet mitt er vel at jeg føler at jeg ikke får "lov" til å gjøre noe på oppgaven, siden de venninnene allerede har gjort det/gjør det annerledes/skal gjøre det selv. Jeg liker å ha kontroll og jobber veldig hardt med studiene, og siden jeg ikke får være med å styre så vil jeg heller gjøre alt selv :) Jeg fikk svar fra foreleser i dag om at det var fullt mulig å bytte, så da ventet jeg ikke men snakket med begge to i dag om at jeg kommer til å forlate gruppen. Det var fælt, men likevel så føler jeg en stor byrd er fjernet :)

Anonymous poster hash: 7adfa...c4d

Så bra! Jeg hadde gjort det samme som deg. Hvordan tok de andre det?

Anonymous poster hash: 6ba2d...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene ble ganske snurt, men hun andre som jeg har jobbet mest med tok det veldig bra :)



Anonymous poster hash: 7adfa...c4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du forlot gruppa!! Det virker jo som om de jobber greit sammen bare de to, og det er klart at du bør få ha kontroll på noe som skrives i ditt navn!! Kos deg med oppgava du skal skrive alene du!! :blomst:



Anonymous poster hash: 35804...7e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...