Gå til innhold

Er du brukerstyrt personlig assistent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som er brukerstyrt personlig assistent? Trives du? Noen sier at det er en drittjobb men er det det? Jeg vurderer å søke på en slik stilling. Det står at "pasienten" trenger hjelp til handling, følge til fysio og noe husarbeid. 3 dager i uken. Er en kvinne og jeg er kvinne.



Anonymous poster hash: 44dfd...848
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke jobbet som det, men kjenner flere som er det. Man blir veldig lett noens slave. Jeg hadde ikke ønsket å jobbe alene med én pasient hver dag. Jeg hadde følt meg veldig låst og ensom. Men vi er forskjellige.



Anonymous poster hash: 671ab...1e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har god personkjemi mellom seg,så går det nok fint :)



Anonymous poster hash: b8c30...c58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BPA. Før hun begynte å jobbe her fortalte jeg en del om sykdommen min og forklarte at jeg blir veldig gretten når smertene er sterke, og ga henne tenketid om det var noe hun orket. Men de aller fleste dagene er jeg i godt humør og vi snakker lm nyheter, bøker, filmer, vitser osv. Hun har en annen jobb ved siden av så hun har kollegaer der, og hun er bare hos meg tre-fire ettermiddager i uken. Innkjøp gjør hun når det passer henne, som oftest handler hun til seg selv samtidig som hun handler for meg. Husarbeid gjør hun når hun ser at det trengs, men noen ganger ber jeg om rydding fordi jeg skal ha gjester. I begynnelsen kan det være uvandt med kroppsvask og å legge skittent tøy i vaskemaskin, men dette blir man fort vant til. Bare tenk at det er verre for oss som må ha hjelp. jeg trenger at hun kommer presis, men ellers er jeg ganske fleksibel med tanke på hva som gjøres når og hvordan det gjøres.

Vi har medarbeidersamtaler hist og her. Hun kan ringe til tilbyder hvis hun føler hun ikke kan snakke med meg. Hun får betalt for hver tine hun er her, men ikke for kjøring til og fra. Hun bruker egen bil, men det varierer hva andre gjør.

Det jeg liker med hun som er her nå er at hun har humor, godt humør, ikke redd for å si at dette ble pinlig, eller si fra hvis hun ikke vet hvordan man gjør en ting, hun lager spennende mat og er snill.

Anonymous poster hash: df89c...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...