Gå til innhold

Utdannet lærer, jobbe innenfor PPT, Bufetat, Barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig utdannet adjunkt, grunnskolelærer 1.-7. trinn. Jeg har fordypning i RLE og tar nå samfunnsfag og spesialpedagogikk som en del av mitt siste år av utdannelsen.

Jeg ønsker å jobbe med barn/unge og deres foresatte, feks. som PP-rådgiver, familieterapaut/rådgiver, innenfor barnevernet eller noe lignende.

Kvalifiserer jeg til noe av dette? Hva kan jeg evt. ta videre for å kvalifisere til slikt arbeid? Jeg er ikke interessert i å begynne på en ny bachelorgrad.

Noen tips til hva jeg bør satse på videre, eller bør jeg bare legge dette fra meg?



Anonymous poster hash: c8ea1...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha master i pedagogikk, retning pedagogisk psykologisk rådgivning og testkompetanse, Eventuelt kan psykologer også søke. Og master i ped/spes.ped dersom ikke det er andre søkere. Kommer ikke langt med bare en bachelorgrad dessverre.



Anonymous poster hash: a548e...1b8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha master i pedagogikk, retning pedagogisk psykologisk rådgivning og testkompetanse, Eventuelt kan psykologer også søke. Og master i ped/spes.ped dersom ikke det er andre søkere. Kommer ikke langt med bare en bachelorgrad dessverre.

Anonymous poster hash: a548e...1b8

Delvis sant. Man er kvalifisert med master i spesped på lik linje med andre søkere, dersom man har rådgivings- og testkompetanse. Master i spesped ved UiO gir dette.

Anonymous poster hash: befe5...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha master i pedagogikk, retning pedagogisk psykologisk rådgivning og testkompetanse, Eventuelt kan psykologer også søke. Og master i ped/spes.ped dersom ikke det er andre søkere. Kommer ikke langt med bare en bachelorgrad dessverre.

Anonymous poster hash: a548e...1b8

Jeg finner ikke et masterprogram med direkte denne tittelen?