Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Tror jammen jeg må lage dagsplan, ukesplan, månedsplan og semesterplan jeg også. Ble lagt til enda mer på den allerede proppfulle timeplanen min i dag. Shit, det her blir hardt! uuæh. Kanskje jeg skal nøye meg med én venn. Da blir det litt lettere å prioritere fag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å løse relasjonsalgebra når man har influensa og sitter med hodepine + feber, er jaggu ikke lett. Nå skjønner jeg brått ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg må lage dagsplan, ukesplan, månedsplan og semesterplan jeg også. Ble lagt til enda mer på den allerede proppfulle timeplanen min i dag. Shit, det her blir hardt! uuæh. Kanskje jeg skal nøye meg med én venn. Da blir det litt lettere å prioritere fag :fnise:

Jeg har til og med kombinert en venn med familie - søsteren min. Bare hun jeg kommer til å treffe frem til jul :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag skulle jeg egentlig ha sittet på lesesalen i 10-12 timer og ta igjen noe av det tapte( det er MYE å ta igjen tatt i betraktning at jeg ikke har åpnet en bok frem til nå). Jeg satte alarmen til kl.07.00 i går kveld og satset på en god dag. MEN kl. 07.05 ringte jobben og ba meg steppe inn pga. sykdom, og selvfølgelig klarte jeg ikke å si nei. Så i dag endte jeg opp med å jobbe 7 timer, kom utslitt og utsultet hjem etter jobb( droppet både frokost og lunsj på jobb). Nå har jeg ikke krefter til å gjøre annet enn å ligge på sofaen, og kanskje lage meg en middag senere i kveld...

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen jeg må lage dagsplan, ukesplan, månedsplan og semesterplan jeg også. Ble lagt til enda mer på den allerede proppfulle timeplanen min i dag. Shit, det her blir hardt! uuæh. Kanskje jeg skal nøye meg med én venn. Da blir det litt lettere å prioritere fag :fnise:

Du fikk meg virkelig til å fnise der, jeg har selv kombinert det sosiale med familie og barnehagetanter. . :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk meg virkelig til å fnise der, jeg har selv kombinert det sosiale med familie og barnehagetanter. . :fnise:

Livene våre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke noe sånn direkte relatert mot studier, men som student sparer jeg mye penger på å sykle enn å ta buss, og det går jo også fortere!

Selvfølgelig var det en eller annen idiot som sagde over sykkellåsen min og rappa med seg sykkelen!

Håper jeg får igjen på forsikringa D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke noe sånn direkte relatert mot studier, men som student sparer jeg mye penger på å sykle enn å ta buss, og det går jo også fortere!

Selvfølgelig var det en eller annen idiot som sagde over sykkellåsen min og rappa med seg sykkelen!

Håper jeg får igjen på forsikringa D:

Så dumt! Det er jo temmelig irriterende når man er avhengig av det som transportmiddel. Bor i studentby og her er det noen som har mulighet til å sette sykkelen i låst sykkelrom. Skulle vært sånn flere steder. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Det verste med denne oppgaven er at jeg må bruke korrekt notasjon. Selvfølgelig finner jeg ikke riktig font-type noe sted for å få til den riktige notasjonen for den ene oppgaven.

Hvis noen vet hvilken font gir denne: http://www.decodedscience.com/wp-content/uploads/2011/10/Fraktur_I_symbol-1.png hadde jeg blitt overlykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt! Det er jo temmelig irriterende når man er avhengig av det som transportmiddel. Bor i studentby og her er det noen som har mulighet til å sette sykkelen i låst sykkelrom. Skulle vært sånn flere steder. :(

Har ikke hørt noe om sykkelrom, men skal google om det. Det hadde egentlig vært veldig greit! Tør ikke sette fra meg en evt snart ny sykkel i byen lenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe om sykkelrom, men skal google om det. Det hadde egentlig vært veldig greit! Tør ikke sette fra meg en evt snart ny sykkel i byen lenger nå.

Frekke tyver, de skjærer jo igjennom hva som helst da. Skulle hatt en tyverialarm som utløste skunk-lukt.

Kan hende studentskipnaden vet mer om hvor det er sykkelrom, eller hva det kalles. Kanskje du har naboer med bod som ikke brukes? Er jo litt tungvint, men ser at mange boder står ledige der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

Det verste med denne oppgaven er at jeg må bruke korrekt notasjon. Selvfølgelig finner jeg ikke riktig font-type noe sted for å få til den riktige notasjonen for den ene oppgaven.

Hvis noen vet hvilken font gir denne: http://www.decodedscience.com/wp-content/uploads/2011/10/Fraktur_I_symbol-1.png hadde jeg blitt overlykkelig.

Av linknavnet kan det se ut til at den heter Fraktur 1, kan det stemmer?

Det jeg fant på Google lignet i hvert fall.

Edit: Det er en font-type, såklaaart. Begynner å bli noen år siden mine år med grafisk design, så tok ikke den med en gang. Da har jeg ingen tips, regner med du allerede har forsøkt frakturfontene på freefonts..

Endret av Ananas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekke tyver, de skjærer jo igjennom hva som helst da. Skulle hatt en tyverialarm som utløste skunk-lukt.

Kan hende studentskipnaden vet mer om hvor det er sykkelrom, eller hva det kalles. Kanskje du har naboer med bod som ikke brukes? Er jo litt tungvint, men ser at mange boder står ledige der jeg bor.

Var i byen den ble rappa, føler den står trygt på skolen og der jeg bor.

Men har sett litt på sykkellåser på nettet og neste gang skal jeg kjøpe en sånn som visstnok er vanskelig å ødelegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av linknavnet kan det se ut til at den heter Fraktur 1, kan det stemmer?

Det jeg fant på Google lignet i hvert fall.

Edit: Det er en font-type, såklaaart. Begynner å bli noen år siden mine år med grafisk design, så tok ikke den med en gang. Da har jeg ingen tips, regner med du allerede har forsøkt frakturfontene på freefonts..

Jepp! Fant en som lignet bittelitt, så det får vel bare bra nok. Har sittet å lett etter symboler i 4 timer, i stedet for å faktisk få løst noen oppgaver så det må bare være bra nok. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens mål på jobb var å skrive sammendrag av hver akt av Hedda Gabler. Nå har jeg vært her i 4 timer og ikke gjort en dritt og nå er det Luksusfellen på TV..... Uproduktivt! Må gjøre det i morgen før forelesning istedenfor :(

Kan kanskje bruke tiden fra halv ti til elleve produktivt. Kan noen sparke meg hardt når klokken bikker 21.25? :fnise:

Heldig du=) Jeg har ikke noe Ibsen i det hele tatt dette året, savner gode gamle Henrik ;)

Det var da fælt til klagingen over den posten min fra AB. Er ikke dette en "sutretråd"? Er ikke all form sutring innafor? Kan man kun klage på en viss måte? Om visse emner? Er det noen regler på sutrefronten her jeg ikke har fått med meg ..?

Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted. Et helt nytt land faktisk. Fadderuken har ikke begynt. Jeg kjenner ikke et eneste menneske her. Er kjempeivrig etter å begynne på skolen. Få venner. Slippe å gå rundt alene. Begynne å lese. Har fremdeles ikke fått noe informasjon om pensum eller lignende. Alt praktisk er ordna, og jeg er en spent, kjempenervøs og ivrig student som gladelig hadde hatt noen harde dager på skolebenken fremfor å gå rundt ensom i en stor, ny by. Beklager om jeg "fornærmet" noen med å si at eksamen hadde vært helt okei nå. Men for meg hadde det faktisk vært helt greit. Det er noe annet å fokusere på enn "gud, tenk om jeg ikke får noen venner".

Takk for meg.

Jeg skjønner deg så utrolig godt, man går rundt som en ball av spenning og vil bare komme i gang med en gang, helst i går :P Var sånn for meg for tre år siden (nytt land, kjente ingen, osv) og jeg er fremdeles ekstremt høyt gira i ukene før semesterstart, selv om jeg nå har venner og er ganske etablert. Er nok et tegn på at man er ivrig på studiene sine og det er ingenting som er bedre enn det :)

Kjedsomhet og nerver er definitivt utmerket sutremateriale, og hører i høyeste grad hjemme i denne tråden! :opplyser:

JEG ER SÅ NERVØS FOR I MORRAAAAAA :bond: Skal møte mentoren min for første gang og pitche idéen min til eksamensforestilling. Har nilest konseptet mitt ørtogførti ganger og jeg vet at jeg har det klart og at det er en solid idé, men ååååh nervøs! Første gang jeg skal pitche for en profesjonell regissør, og jeg har hørt rykter om at det skal mye til for å imponere ham. Ikke at det er så viktig å imponere ham egentlig, men jeg vil gjerne at det skal komme klart frem at dette har jeg brukt mye tid på og at jeg ikke tar lett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg så utrolig godt, man går rundt som en ball av spenning og vil bare komme i gang med en gang, helst i går :P Var sånn for meg for tre år siden (nytt land, kjente ingen, osv) og jeg er fremdeles ekstremt høyt gira i ukene før semesterstart, selv om jeg nå har venner og er ganske etablert. Er nok et tegn på at man er ivrig på studiene sine og det er ingenting som er bedre enn det :)

Kjedsomhet og nerver er definitivt utmerket sutremateriale, og hører i høyeste grad hjemme i denne tråden! :opplyser:

JEG ER SÅ NERVØS FOR I MORRAAAAAA :bond: Skal møte mentoren min for første gang og pitche idéen min til eksamensforestilling. Har nilest konseptet mitt ørtogførti ganger og jeg vet at jeg har det klart og at det er en solid idé, men ååååh nervøs! Første gang jeg skal pitche for en profesjonell regissør, og jeg har hørt rykter om at det skal mye til for å imponere ham. Ikke at det er så viktig å imponere ham egentlig, men jeg vil gjerne at det skal komme klart frem at dette har jeg brukt mye tid på og at jeg ikke tar lett på det.

Oi, så spennende! Har gjort noe lignende for endel år siden faktisk, vi pitchet ideer for en regissør fra tv2. Var bare for øvingens del, men veldig nervepirrende allikevel. Så lenge du tror på ideen din og klarer å fremføre på en god måte er jeg helt sikker på at det går fint. Lykke til! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk så bra, studiene gikk bra, studentforeningen går bra, jeg har det bra med meg selv, alt fungerte så utrolig fint!!

Så tar eksen min kontakt igjen. Han gærne, som jeg har prøvd i over ett år å bli kvitt. Han som i mai fikk beskjed om at neste gang han tok kontakt ble han politianmeldt. Nå har han sendt en epost om at han skal på TV(vet ikke hvor mye jeg burde skrive her), men han sendte epost som en "advarsel" om at jeg kunne se han på reklamer etc.

Trodde jeg var kvitt han nå, etter stillhet i fire mnd. Trodde han holdt seg unna, og trodde at han sluttet å ta kontakt. Faen ihelvete hva skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...