Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å kjøpe bil når vi har pengene klart? HJELP


lysestaken

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og samboeren min skal kjøpe oss vår første bil. Vi har funnet ut hvilken, og den er hos en forhandler i Oslo. Vi skal inn til Oslo nå i helgen, for vi bor i en annen by et godt stykke unna.

 

Vi har pengene klare, og er veldig innstilt på akkurat denne bilen. Bilen står hos en bilforhandler, og den passer oss perfekt. Vi har spart en stund og har vært på leting etter AKKURAT denne bilen.

 

Så mitt spørsmål er:

Siden vi har pengene klare, og har allerede vært i kontakt med forsikringsselskapet (de sa vi måtte ha et sånn nummer på bilen som vi ikke har før vi kjøper den) angående å forsikre bilen. Så alt er egentlig i orden, er det da mulig å få med bilen hjem denne helgen?
Altså at vi ser den og kjøper den samme dag, eller må det masse papirarbeid til og vi ikke får den med en gang?

Kan være et dumt spørsmål, men har aldri kjøpt bil tidligere så vet ikke helt hvordan dette foregår.

 

Takk på forhånd for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Btw!!

 

Skal til Oslo for å møte noe familie akkurat denne helgen, så er uaktuelt å drøye lenger da Oslo er et stykke unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer forhandler og sier du vil kjøpe bilen. Får tilsendt kontrakt på mail, signerer, scanner og returnerer. Avtaler henting på lørdag og at forhandler/selger ordner forsikring i det selskapet du ønsker. Det er rimeligere og bedre avtale når selger ordner forsikring enn om du gjør det selv.

Da kan du avtale henting lørdag. Men du må signere en ny kontrakt tilsvarende den du får på mail hos forhandler.

Det du da gjør er å kjøpe usett. Er det ny bil og du er bestemt på å

ha den går dette greit, har gjort det selv. Gjør dunikke dette får du

neppe bilen med deg i helgen. Bilen skal forsikres og registreres i

tillegg til at selger skal ha penger på konto før de slipper bilen.

Signert kontoutskrift på overføring av penger fra banken godtok de

hos meg.

Vanligvis holder ikke forhandlere på biler med mindre der er signert kontrakt.

Anonymous poster hash: b6eaa...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring forhandler og snakk med dem. 

Om de ikke kan ha bilen klar med vognkort (del A og del B) i ditt/deres navn, så hør om de kan tenke seg å levere bilen hos en forhandler der dere bor.

Om det er en seriøs og god forhandler, og om det er en bil som selges for mer enn 100 - 120 tusen, så er det ikke aldeles umulig at forhandler tar transporten på sin egen kappe.

De vil nok ikke skaffe vognokort i ditt/deres navn for så å oppleve at dere kommer og finner ut at dere ikke skal ha bilen alikevel.

 

Men, alt dette er noe du må spørre forhandler om og avtale med dem.

 

Kjøp nå bil med hodet, ikke overse ting bare fordi dere er forelsket i akkurat den bilen.

 



Anonymous poster hash: a860f...ef8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere drar til forhandler fredag formiddag burde det gå, dersom forhandler ikke har for mye å gjøre og skilter finnes til bilen.

Trafikkstasjonene som ordner omreg og evt skilt er stengt i helgene.

Det smarteste er å gi beskjed allerede nå at dere er kjøpeklar og kommer til helgen.

Evt kjøper dere usett og tar den med til helgen.

Jeg har kjøpt usett fra private langt oppi nordnorge og fått sendt med hurtigruta.

Anonymous poster hash: 3a5ae...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ha den ordnes alt av papirer med betaling hos forhandler så kjører dere avgårde timen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere drar til forhandler fredag formiddag burde det gå, dersom forhandler ikke har for mye å gjøre og skilter finnes til bilen.

Trafikkstasjonene som ordner omreg og evt skilt er stengt i helgene.

Det smarteste er å gi beskjed allerede nå at dere er kjøpeklar og kommer til helgen.

Evt kjøper dere usett og tar den med til helgen.

Jeg har kjøpt usett fra private langt oppi nordnorge og fått sendt med hurtigruta.

Anonymous poster hash: 3a5ae...bad

 

Mange forhandlere ordner selv omregistrering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forhandlere ordner selv omregistrering.

Derfor skrev jeg dersom forhandler ikke har for mye å gjøre. Noen har faste dager de drar på trafikksituasjonen og ordner flere biler på en gang.

Anonymous poster hash: 3a5ae...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forhandlere ordner selv omregistrering.

Jepp :) vi har kjøpt bil på dagen før, men ville nok ring på forhånd for sikkerhets skyld

Anonymous poster hash: 58794...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha den ordnes alt av papirer med betaling hos forhandler så kjører dere avgårde timen etterpå..

Dette ville jeg ikke tatt for god fisk.

Sist vi kjøpte bil var på en torsdag, vi ble lovet at vi kunne hente bilen på mandag, men det ble til slutt onsdag før vi faktisk fikk bilen. Så ring forhandleren og hør med de.

Anonymous poster hash: bc816...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kjøpte bil kol.jeg, signerte og betalte og kjørte samme dag.. Hørtes ikke ut som en veldig seriøs forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skrev jeg dersom forhandler ikke har for mye å gjøre. Noen har faste dager de drar på trafikksituasjonen og ordner flere biler på en gang.

Anonymous poster hash: 3a5ae...bad

Flere gjør det elektronisk fra egen butikk. (autoreg forhandler) dette gjør at de 24/7 kan registrere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...