Gå til innhold

Kremt.... jeg har ett spørsmål!


Kjærringen_mot_str

Anbefalte innlegg

Dette er litt smålig å spørre om, men likevel viktig for meg å vite :)

 

Jeg har en nyere bil som har dyr forsikring. Det siste mnd har den vært uten forsikring. Men vurdere nå denne sommeren å betale ut hele forsikringen for hele den neste året på hele 10 000,-. Det passer meg bra pga at jeg er student og blir for dyrt å ha måndelig betaling.

 

Mitt spørsmål er som følgende: Jeg vet at jeg trenger også å EU godkjenne bilen. Og det er planen også. Men hvis jeg kjører bilen slik som den er i dag til et verksted for EU godkjenning - varsler de Statens Vegvesen når de ser at det ikke er forsikring på den? Jeg har nemlig skiltene fortsatt på - men har ikke brukt bilen.

 

Det som jeg er usikker på er. Hvis jeg ført betaler forsikringen for hele det neste året, men likevel ikke får brukt bilen i sommer pga at den ikke går i gjennom EU... ok skjønner dere tanken...

 

Hva tenker dere? Ikke kommenter hvor så dyr og hvorfor jeg velger å gjøre som jeg gjør. Bare hold fokus på spørsmålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang EU: hvis det viser seg noen feil på EU kontrollen, må de rettes på med det samme? Eller kan jeg kjøre lovlig fram til eks studielån kommer?

 

Nå er dette en 2005 modell som har gått knapt 100 000 så mye feil kan det ikke være. Men kanskje det er noe likevel. BMW har dyre deler har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du blir stoppet på vei til....?

Hva om du kjører på et menneske på vei til...?

Loven er enkel, du har ikke lov til å flytte en bil uten forsikring så mye som en meter. Alle som kjenner til dette har et ansvar om å melde fra. Selv KG, spør du meg.

Anonymous poster hash: 05f3f...bc5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider