Gå til innhold

Passere serviceintervall


airbus

Anbefalte innlegg

Har det noen betydning for garanti eller noe å kjøre 10 - 15 mil over serviceintervall med 50cc scooter? Den skal inn på 1000km service men det var 3 uker ventetid så da vil jeg gå noe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De liker det ikke, det fikk jeg høre når jeg kjørte litt over på mc'n når den var ny ;) Men du kan jo heller ikke la være å bruke den heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker det ikke, det fikk jeg høre når jeg kjørte litt over på mc'n når den var ny ;) Men du kan jo heller ikke la være å bruke den heller da :)

 

Alternativet er jo å kjøpe seg ukeskort på t-banen men synes det blir litt for dumt. Har bestilt service i god tid før intervallet så da får vi satse på at 5 mil over går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er jo å kjøpe seg ukeskort på t-banen men synes det blir litt for dumt. Har bestilt service i god tid før intervallet så da får vi satse på at 5 mil over går greit :)

 

 

Du betaler kanskje litt mer på et ukeskort til t-banen, men på ei anna side så om det skulle skje noe er du innafor når det gjelder kjørelengde opp mot garantien.

Veit ikke om de kan si noe på det, om du har kjørt mye over, men veit jo aldri.

Er den en scooter med 4-takt motor detta eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler kanskje litt mer på et ukeskort til t-banen, men på ei anna side så om det skulle skje noe er du innafor når det gjelder kjørelengde opp mot garantien.

Veit ikke om de kan si noe på det, om du har kjørt mye over, men veit jo aldri.

Er den en scooter med 4-takt motor detta eller? :)

 

Er en 2-takt. Gått 3 mil over nå og skal på service på onsdag. Det er jo vanskelig å beregne når det er så lang ventetid i tillegg. Første gang jeg er eier av ett kjøretøy så dette har jeg aldri tenkt over før. Jeg har tenkt at disse intervallene er en veiledning så om du er 10 mil under eller over går greit. Men da tenkte jeg kanskje feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 2-takt. Gått 3 mil over nå og skal på service på onsdag. Det er jo vanskelig å beregne når det er så lang ventetid i tillegg. Første gang jeg er eier av ett kjøretøy så dette har jeg aldri tenkt over før. Jeg har tenkt at disse intervallene er en veiledning så om du er 10 mil under eller over går greit. Men da tenkte jeg kanskje feil.

 

10mil går nok greit, så har du kort vei til jobb skulle det ikke være noe stort problem egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10mil går nok greit, så har du kort vei til jobb skulle det ikke være noe stort problem egentlig :)

 

Takk for svar iallfall. Da satser jeg på at det går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...