Gå til innhold

"Bremser du på europavei, kjører du ikke forutseende nok"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, det er vel det det går i: Kjøre smidig, holde jevn fart, ikke stoppe opp. Jeg har blitt overbevist. :)

Anonymous poster hash: 9ad2c...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg til at å kunne lese trafikken, og dermed avpasse hastighet og avstand til trafikkbildet, reduserer behovet for både bremsing og gasspådrag.



Anonymous poster hash: 42e95...fcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bremser på europavei støtt og stadig hvis det er mye trafikk, dårlig sikt ol.

Man skal kjøre etter forholdene sies det.

Anonymous poster hash: 5e858...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan man bruker bremsene. Man skal bremse med fornuft. I veitrafikkloven er det nedfelt at man skal være aktpågivende og varsom. Tenk selv.

Anonymous poster hash: 6c801...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med siste AB og "den andre gubben" til TS: Bremsing er sløsing med ressurser. Det er klart at man må bremse ved uforutsette hendelser (ulykker, geiter i veien osv) eller når man skal av veien. Men for det meste klarer man seg fint uten. Viktig å ta en god og kraftig oppbremsing i ny og ne dog for at ikke bremsene setter seg fast - typisk problem for "hypermilere" og folk som kan lese trafikken.

Sett på cruisecontrol, hold henda på rattet, og "Glem" resten... Så går resten av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører saab automat og der har jeg p, r, n, d, 3, 2, 1. På girkassen. 3 og 2 brukes effektivt over alt(overdrive off brukes i de biler som ikke har 3). Dette kan du gjøre inn mot kryss selv om du bremser for å skåne bremsene litt da også.

Ikke ta deg nær av at andre klager på om du bremser eller ikke, så lenge det ikke ødelegger for trafikken er det greit for meg samme hva du gjør. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører saab automat og der har jeg p, r, n, d, 3, 2, 1. På girkassen. 3 og 2 brukes effektivt over alt(overdrive off brukes i de biler som ikke har 3). Dette kan du gjøre inn mot kryss selv om du bremser for å skåne bremsene litt da også.

Ikke ta deg nær av at andre klager på om du bremser eller ikke, så lenge det ikke ødelegger for trafikken er det greit for meg samme hva du gjør. ;-)

Hold deg i D du... MEd mindre du skal opp/ned bratte bakker med henger. Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å bremse om trafikken tilsier det, men det er ikke nødvendig å bremse FØR retardasjonsfelt, det er det av en eller annen merkelig grunn mange som gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å bremse om trafikken tilsier det, men det er ikke nødvendig å bremse FØR retardasjonsfelt, det er det av en eller annen merkelig grunn mange som gjør.

Merkelig det der.. mange som gjør det.

Mange bremser selv om det ikke er noe å bremse for... (Og bør få seg en GPS så de vet hvor sakte de kjører.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...