Gå til innhold

Kjøp av "ny" bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!  :laugh: 
Kjæresten tenker å kjøpe seg "ny" bruktbil. Har sett på finn.no et par måneder, uten særlig til hell. Nå har han funnet en bil han virkelig liker, men han har aldri kjøpt bil selv privat. 

Det er en bil til godt over 180 000kr, så jeg lurer egentlig på hvordan "vi" skal gjøre det? Personen som selger bilen bor rundt 1 1/2 unna oss, så det er ikke noe problem å dra å se på den. 

 

Det er en Audi A4 TDI, 2009mod stasjonsvogn. Gått litt over 200 000km. Den ser i tillegg veldig fin ut på bildene, både utvendig og innvendig. Bilen har også en del utstyr.

Vi burde kanskje spurt om å få se på den, og kanskje prøve den, før vi bestemmer oss? Er den verdt 180 000kr ut ifra det jeg har skrevet? 

 



Anonymous poster hash: 02dd4...316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

personlig ville jeg aldri kjøpt en audi uten å kjøpe den fra forhandler. få for guds skyld en NAF-test (det gjelder uansett merke, for så vidt) når du skal bruke så mye penger på et privatkjøp. 

å kjøpe bil uten å prøve den er komplett idioti, beklager ordvalget. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig ville jeg aldri kjøpt en audi uten å kjøpe den fra forhandler. få for guds skyld en NAF-test (det gjelder uansett merke, for så vidt) når du skal bruke så mye penger på et privatkjøp. 

å kjøpe bil uten å prøve den er komplett idioti, beklager ordvalget. 

Takk for tips! 

Kommer nok ikke til å kjøpe en såpass dyr bil uten å prøve den, nei. Forsåvidt ville jeg prøvd hvilken som helst bil før jeg har kjøpt den, så det skal vi nok gjøre  :) 

 

NAF-test har jeg egentlig bestandig tenkt på, men hadde helt glemt det nå! Takk for påminnelsen, kommer nok til å få testet den før vi eventuelt kjøper  :laugh:

Anonymous poster hash: 0f586...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en samme type bil rett før jul, gått noe mindre da med quattro og en del utstyr. Betalte 275....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en samme type bil rett før jul, gått noe mindre da med quattro og en del utstyr. Betalte 275....

Er jo ikke quattro dette da, så går jo litt ned i pris, men nesten 100 000kr? Så ut ifra det du betalte for din quattro som er samme type, synes du det er verdt å bruke 180 000kr for denne? 

Anonymous poster hash: 0f586...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fant bilen og den ser jo strøken ut! Utrolig fin både utvendig og innvendig.

Jeg vil si at prisen er fin ut ifra hvordan den ser ut og hva du får med bilen mtp utstyr.

 

Ser ut som det er heftelse på bilen, det er noe du må få ordnet før du overta bilen.

 

Når jeg har kjøpt privat så har jeg pleid å gå til banken og få en <glemt hva det heter, noe som ligner på en "sjekk">

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ikke quattro dette da, så går jo litt ned i pris, men nesten 100 000kr? Så ut ifra det du betalte for din quattro som er samme type, synes du det er verdt å bruke 180 000kr for denne?

Anonymous poster hash: 0f586...11f

Dette kommer jo helt an på årsmodell også og hvilken tilstand bilen egentlig er i.

Anonymous poster hash: 93430...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg om prisen, siden jeg ikke kjenner markedet for denne typen.

 

Det som kan være greit å huske på er at den har gått over 200 000 km på 6 år. Det er veldig mye, så sant den ikke har vært brukt som drosje.

Selv om den har blitt godt vedlikeholdt må dere forvente at vedlikeholdskostnadene kommer til å utgjøre en del. Har den kun blitt pussa og polert for å fremstå fin på bildene kan det bli dyrt.



Anonymous poster hash: 42bde...54c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del deler som er byttet på bilen, men tenker å ta en NAF-test om det er greit for selger slik at vi får høre om det er noen slitedeler som må byttes og slike ting. Kommer nok ikke til å kjøpe en bil som må gjøres mye med, nei. 



Anonymous poster hash: 0f586...11f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg har kjøpt privat så har jeg pleid å gå til banken og få en <glemt hva det heter, noe som ligner på en "sjekk">

Bankremisse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankremisse. :)

Takk! Utrolig irriterende å ha det på tungen men ikke klare å huske hva det heter ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankremisse? Aldri hørt om. Hva er det?  :biggrin:

Det funker mer eller mindre på samme måte som en sjekk.

Du gir den til selger og han tar den med i banken og løser den ut.

På remissen står det vel beløpet som den dekker og masse annet.

 

Wikipedia

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er heftelser har jeg gått i banken og Innfridd lånet, og selger har fått det overskytende på sin konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en NAF-test ja. 

 

Og sjekk opp alt som kan være problematisk med denne modellen slik at dere vet hva dere skal se etter. 
Jeg ser at det er dieselmotor. Sjekk når partikkelfilter skal skiftes på Audi, og få dokumentasjon fra selger hvis han mener at det er gjort. 

 

Hvordan den ser ut utvendig og i interiøret sier egentlig ingenting om det er et godt kjøp eller ikke. 
Og personlig ville jeg ikke lagt igjen så mye penger på en bil uten noen som helst garanti hos forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil kjøpe en gammel Audi? Det er mye feil på de, oppå det nærmer halve bilen seg forventet levealder/kjørelengde, som andre har påpekt, og dessuten har Audi notorisk kronglete mekanisk design - det går mange dyrebare timer tom. for småtteri her. Google "timing chain Audi" for et eksempel.

For 180000kr for du en nesten ny Kia med mange års garanti igjen. Du kan få en god Toyota eller Honda som vil gå i årevis uten trøbbel. Ville vurdert det. :)

Anonymous poster hash: 79889...ced

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du sikker på at du vil kjøpe en gammel Audi? Det er mye feil på de, oppå det nærmer halve bilen seg forventet levealder/kjørelengde, som andre har påpekt, og dessuten har Audi notorisk kronglete mekanisk design - det går mange dyrebare timer tom. for småtteri her. Google "timing chain Audi" for et eksempel.

For 180000kr for du en nesten ny Kia med mange års garanti igjen. Du kan få en god Toyota eller Honda som vil gå i årevis uten trøbbel. Ville vurdert det. :)

Anonymous poster hash: 79889...ced

 

Hehe, gammel audi? Vil ikke akkurat si den er så gammel jeg da. Og ja, han vil kjøpe Audi. Det er ikke en familiebil eller noe sånt, mer ungdomsbil, så Kia, Honda eller Toyota kommer nok ikke til å vurderes. 

Har faktisk sett og prøvd en annen Audi som vi blir å kjøpe i morgen da :)

Anonymous poster hash: 0f586...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gammel audi? Vil ikke akkurat si den er så gammel jeg da. Og ja, han vil kjøpe Audi. Det er ikke en familiebil eller noe sånt, mer ungdomsbil, så Kia, Honda eller Toyota kommer nok ikke til å vurderes.

Har faktisk sett og prøvd en annen Audi som vi blir å kjøpe i morgen da :)

Anonymous poster hash: 0f586...11f

Med 200.000 på telleren er den ikke akkurat NY, selv om den bare er 6 år gammel...

Anonymous poster hash: 02d5e...9da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 200.000 på telleren er den ikke akkurat NY, selv om den bare er 6 år gammel...

Anonymous poster hash: 02d5e...9da

Vell, ble en annen bil som har gått knappe 100.000 :)

Anonymous poster hash: 0f586...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se? :)

Lov å kjøpe Audi altså, men mitt forhold til penger er at jeg holder det i lukkede omgivelser, så å si, heller enn i sil.

Anonymous poster hash: 79889...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...