Gå til innhold

Jeg blir tvunget til å kjøre uten forsikring...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt lappen i ca. 1 år og 6 mnd, og gjennom hele denne tiden har jeg kjørt bil ca. 2 ganger i måneden. Moren min lar meg ikke bruke bilen sin så ofte, og ei heller har hun orker å skaffe forsikring som dekker for meg. Derfor er jeg, som en sjåfør under 25 år, uforsikret hver gang jeg setter meg i bilen. Hun mener det er dyrt, og jeg har selv tilbudt henne å dekke mellomlegget hundrevis av ganger, men hun nekter....

 

For meg er det helt greit å ikke kjøre bil så ofte. Vi bor nærme sentrum, jeg flytter ut i august og jeg har venner som kan kjøre meg steder. Situasjonen er at jeg blir tvunget til å kjøre den bilen da moren min ikke orker å kjøre småsøskene mine på trening nå som jeg har lappen, eller at jeg må kjøre henne til venninner og slikt, og hente henne midt på natten. Om jeg nekter, blir hun drittsur og sier at alle pengene for førerkortet var bortkastet. Jeg liker jo å kjøre bil, men jeg er alltid redd for at hvis noen krasjer i meg, så får jeg ALL skyld og mister lappen da jeg er uforsikret. Jeg har ikke råd til å ha en gjeld for resten av livet, og jeg blir så irritert over at moren min er så egoistisk...

 

I sommer så reiser moren min bort i 2 uker, og jeg er alene med den eldste av småsøskene mine. Jeg må kjøre moren min til flyplassen, og hjem alene, og hver vei tar 2 timer og det er 90 sone en stor del av strekningen. Kjenner jeg gruer meg ekstremt allerede. I tillegg må jeg sikkert kjøre mye hvis søsteren min skal langt eller trengs å bli hentet. Vil jo ikke ende opp med avklippet skilt, eller at jeg må betale skade på bil og alt slikt selv om jeg faktisk krasjer en gang. Og det å krasje kan skje alle, uansett hvor forsiktig jeg er. 

 

Hva kan jeg si til henne? Pappa har liksom forsikret sin bil for meg, og han ser jeg bare 4 ganger i året... Jeg er så lei av å være redd, og dette ødelegger så mye av gleden av å kjøre bil alene.



Anonymous poster hash: 50efa...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alvorlig talt, du driver på med noe alvorlig straffbart!

Din minste bekymring ved å kjøre rundt i en uforsikret bil, er at du mister førerkortet eller får skiltene klippet!

Din bekymring bør ligge i konsekvensene av å kjøre bil uten forsikring, og de reele konsekvensene.

For det rørste er dette straffbart.

For det andre om det skjer noe, så blir DU og ikke moren din, økonomisk ansvarlig for alle utgifter du påfører egen bil og alt annet ved en skade. Kjører du på og skader etannet menneske kan du måtte leve med å ha milliongjeld resten av livet. Bilforsikringen betaler ut til den skadde, mens du får et regresskrav fra forsikringsselskapet du må betale på resten av livet. Du kan således glemme å skaffe deg hus, bil eller andre "goder" før all gjeld er nedbetalt.

Du og moren din, vil heller aldri få noen form for forsikring hos noe forsikringsselskap i fremtidien, fordi dere har brutt forsikringsbetingelsene.

Hva om du skader deg selv eller dine pårørende? Du skal da leve med at du har kjørt ulovlig.

Si i fra til forsikringsselskapet, eller gå til politiet og varsle i fra, det du driver med er galskap!! Du er over 18 år og har førerkort, begynn og ta ansvar for eget liv og egne handlinger, da menneske.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville rett og slett nektet, probleme du kan ende opp i er rett og slett ikke verdt det. Da får mor heller bare være sur, for jeg vil ikke risikere å sette meg i gjeld for resten av livet bare fordi hun ikke gidder å fikse forsikringen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til forsikringsselskapet, eller gå til politiet og varsle i fra, det du driver med er galskap!! Du er over 18 år og har førerkort, begynn og ta ansvar for eget liv og egne handlinger, da menneske.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

 

Er vel ikke akkurat så mye framtid i å gå til politiet og varsle i fra - hva skal hun si lissom? "Du, moren min nekter og betale forsikring og jeg har derfor kjørt uten forsikring" ?

 

Eneste hun eventuelt oppnår er at politiet ilegger henne en bot eller anmelder henne for ulovlig kjøring, evt i tillegg anmelder moren for å ha lånt ut bilen til en som er uforsikret. Men om moren lånte ut bilen eller om TS tyvlånte den kan jo bli ord mot ord, de kan jo ikke akkurat straffe moren for at hun nekter å kjøpe utvidet forsikring, er ikke noe ulovlig i det.

 

Samme med forsikringsselskapet.

 

TS, ingen skade har skjedd så langt så jeg ville latt være å melde ifra, og ALDRI mer lånt bilen før forsikring er i orden. Hvis moren din blir sur så er det hennes problem, det der kan hun ikke legge på deg samme hvor mye hun har betalt for lappen din. Det er i så fall hun som har kastet bort pengene hvis hun ikke kan sørge for å få forsikringen i orden. Du har jo til og med tilbudt deg å betale mellomlegget.

 

Hun som er dum, og hun som får lide når hun ikke kan benytte deg som sjåfør. Så får heller ungene sulte og skrike - det ligger på henne det og. Si du ikke blir hjemme og passer dem hvis ikke hun sørger for at forsikring er i orden så du kan skaffe mat, kjøre og hente etc.

 

Bruk ryggraden din her, den er sterk og dette klarer du. Ikke sett din eller andres framtid på spill mer.

Endret av Flair
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikringen på bilen dekker all skade utenom på moren din sin bil. Hadde ikke bilen hatt ansvarsforsikring så hadde den ikke vært lov å ha på veien i det hele tatt, uansett sjåfør. Ansvarsforsikring er lovpålagt forsikring som alle kjøretøy skal ha. 

Det du mener du ikke er forsikret for er kaskoforsikring, det vil si skade på egen bil, så om du krasjer, så må moren din dekke skade på egen bil selv. 



Anonymous poster hash: 5d873...b0d
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på hva du mener her. Din mor ber deg kjøre hennes bil hvor forsikringen ikke dekker personer under 25? 
Det er i så fall bilen hennes som er underforsikret, i så fall - ikke du eller omgivelsene. Ansvaret er dermed hos forsikringstaker, og affekterer ikke deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, du driver på med noe alvorlig straffbart!

Din minste bekymring ved å kjøre rundt i en uforsikret bil, er at du mister førerkortet eller får skiltene klippet!

Din bekymring bør ligge i konsekvensene av å kjøre bil uten forsikring, og de reele konsekvensene.

For det rørste er dette straffbart.

For det andre om det skjer noe, så blir DU og ikke moren din, økonomisk ansvarlig for alle utgifter du påfører egen bil og alt annet ved en skade. Kjører du på og skader etannet menneske kan du måtte leve med å ha milliongjeld resten av livet. Bilforsikringen betaler ut til den skadde, mens du får et regresskrav fra forsikringsselskapet du må betale på resten av livet. Du kan således glemme å skaffe deg hus, bil eller andre "goder" før all gjeld er nedbetalt.

Du og moren din, vil heller aldri få noen form for forsikring hos noe forsikringsselskap i fremtidien, fordi dere har brutt forsikringsbetingelsene.

Hva om du skader deg selv eller dine pårørende? Du skal da leve med at du har kjørt ulovlig.

Si i fra til forsikringsselskapet, eller gå til politiet og varsle i fra, det du driver med er galskap!! Du er over 18 år og har førerkort, begynn og ta ansvar for eget liv og egne handlinger, da menneske.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

TS tar jo ansvar. H*n VIL betale mellomlegget. Det er ikke bare bare å ringe inn til forsikringsselskapet og forsikre en bil som står på noen andres navn, lol. Moren setter TS i en vanskelig situasjon, og er den ansvarsløse her.

 

Har du jobb? Isåfall kan du fortelle moren din når tiden for å kjøre henne til flyplassen nærmer seg at du har blitt satt opp på jobb og kan ikke kjøre henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, du driver på med noe alvorlig straffbart!

Din minste bekymring ved å kjøre rundt i en uforsikret bil, er at du mister førerkortet eller får skiltene klippet!

Din bekymring bør ligge i konsekvensene av å kjøre bil uten forsikring, og de reele konsekvensene.

For det rørste er dette straffbart.

For det andre om det skjer noe, så blir DU og ikke moren din, økonomisk ansvarlig for alle utgifter du påfører egen bil og alt annet ved en skade. Kjører du på og skader etannet menneske kan du måtte leve med å ha milliongjeld resten av livet. Bilforsikringen betaler ut til den skadde, mens du får et regresskrav fra forsikringsselskapet du må betale på resten av livet. Du kan således glemme å skaffe deg hus, bil eller andre "goder" før all gjeld er nedbetalt.

Du og moren din, vil heller aldri få noen form for forsikring hos noe forsikringsselskap i fremtidien, fordi dere har brutt forsikringsbetingelsene.

Hva om du skader deg selv eller dine pårørende? Du skal da leve med at du har kjørt ulovlig.

Si i fra til forsikringsselskapet, eller gå til politiet og varsle i fra, det du driver med er galskap!! Du er over 18 år og har førerkort, begynn og ta ansvar for eget liv og egne handlinger, da menneske.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

Jeg vet det, og det er derfor jeg er så fotvilet. Jeg er over 18 ja, men du trenger ikke å presisere for meg at jeg må begynne å ta ansvar for mitt eget liv og blablabla. Du vet ikke hva jeg må gå gjennom pga. dette, og det er ikke enkelt å nekte å kjøre bilen når jeg er den eneste som kan hente moren min fra legen pga. behandlinger som gjør at hun ikke kan kjøre bil på flere timer etterpå. Vi har ikke verdens beste forhold fra før av, og hun må virkelig hate meg når hun, som eier av bilen, nekter å forsikre den. Hvis jeg begynner å nekte, så kommer hun til å nekte meg mat eller nekte å hjelpe meg med å flytte når den tiden kommer. Dette har hun truet med flere ganger allerede.

 

Hvorfor i helvete skal jeg melde inn meg selv for politiet? Hvordan skal jeg ringe forsikringselskapet og forsikre bilen når den ikke står i mitt navn? Jeg spurte etter hvordan jeg kunne gå frem med moren min for å overtale henne til å fikse forsikring, ikke om hvordan jeg skal gå og melde inn meg selv til politiet for å så få fradratt førerkortet...

Anonymous poster hash: 50efa...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikring(trafikkforsikring) - bilens forsikring, har ingenting å si hvor gammel sjåføren er( 18+) eller hvem sjåføren er.  Lovpålagt, og dekker all personskade og tingskade opp til 10 millioner. Dekker skade på andre biler og eiendom. Dekker ikke skade på egen bil eller gods som fraktes med bilen. 

 

Kaskoforsikring - Ekstra forsikring som bileier tegner frivillig, som dekker skade på egen bil. Slike forsikringer er dyrere for unge bilførere.

 

Altså, så lenge det er ansvarsforsikring på bilen, som er lovpålagt og minstekravet til forsikring, så mister du ikke førerkortet og du blir ikke personlig ansvarlig for skade så lenge det ikke foreligger lovbrudd.

 

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 5d873...b0d
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ansvarsforsikring(trafikkforsikring) - bilens forsikring, har ingenting å si hvor gammel sjåføren er( 18+) eller hvem sjåføren er.  Lovpålagt, og dekker all personskade og tingskade opp til 10 millioner. Dekker skade på andre biler og eiendom. Dekker ikke skade på egen bil eller gods som fraktes med bilen. 

 

Kaskoforsikring - Ekstra forsikring som bileier tegner frivillig, som dekker skade på egen bil. Slike forsikringer er dyrere for unge bilførere.

 

Altså, så lenge det er ansvarsforsikring på bilen, som er lovpålagt og minstekravet til forsikring, så mister du ikke førerkortet og du blir ikke personlig ansvarlig for skade så lenge det ikke foreligger lovbrudd.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 5d873...b0d

 

Så jeg bryter ikke loven med andre ord? Nå ble jeg utrolig lettet. Bilen er selvfølgelig forsikret, men kaskoen er for sjåfører over 25 år da! 

Er dere helt sikre på dette?

Anonymous poster hash: 50efa...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg bryter ikke loven med andre ord? Nå ble jeg utrolig lettet. Bilen er selvfølgelig forsikret, men kaskoen er for sjåfører over 25 år da!

Er dere helt sikre på dette?

Anonymous poster hash: 50efa...557

Ta en tlf til forsikringsselskapet og lat som om du vil tegne forsikring og forhør deg :) Så er du på sikre siden. Men jeg er også rimelig sikker på at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg bryter ikke loven med andre ord? Nå ble jeg utrolig lettet. Bilen er selvfølgelig forsikret, men kaskoen er for sjåfører over 25 år da!

Er dere helt sikre på dette?

Anonymous poster hash: 50efa...557

Du må bare ut med høyere egenandel om du skulle krasje. Jeg har kjørt bil helt siden jeg var 18 som er forsikret for personer over 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så jeg bryter ikke loven med andre ord? Nå ble jeg utrolig lettet. Bilen er selvfølgelig forsikret, men kaskoen er for sjåfører over 25 år da! 

Er dere helt sikre på dette?

Anonymous poster hash: 50efa...557

 

 

Ganske sikker på dette ja. Moren min kastet omtrent den nye bilen hennes på meg, jeg er under 25, vært i storkontroll, ingenting skjedde, ingen reaksjon fra noen. 

 

Dvs, jeg kjører også en bil med forsikring på 25>, er under 25 og stresser ikke i det hele tatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så jeg bryter ikke loven med andre ord? Nå ble jeg utrolig lettet. Bilen er selvfølgelig forsikret, men kaskoen er for sjåfører over 25 år da! 

Er dere helt sikre på dette?

Anonymous poster hash: 50efa...557

 

Du bryter ikke loven og trenger ikke ha stress for dette. 

https://snl.no/trafikkforsikring

 

 

 

Anonymous poster hash: 5d873...b0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikring(trafikkforsikring) - bilens forsikring, har ingenting å si hvor gammel sjåføren er( 18+) eller hvem sjåføren er.  Lovpålagt, og dekker all personskade og tingskade opp til 10 millioner. Dekker skade på andre biler og eiendom. Dekker ikke skade på egen bil eller gods som fraktes med bilen.  Kaskoforsikring - Ekstra forsikring som bileier tegner frivillig, som dekker skade på egen bil. Slike forsikringer er dyrere for unge

bilførere. Altså, så lenge det er ansvarsforsikring på bilen, som er

lovpålagt og minstekravet til forsikring, så mister du ikke førerkortet

og du blir ikke personlig ansvarlig for skade så lenge det ikke

foreligger lovbrudd.       Anonymous poster hash: [acronym="Full

hash: 5d873d02eb9f13b201ae1f1d78f9bb0d"] 5d873...b0d [/

acronym]

Sett deg inn i hva du svarer på, før du svarer.

Forsikringspapirene på min bil kom i går, og jeg har lest betingelsene. Jeg er og skadet og har vært igjennom flere rettsaker knyttet til skaden og manglende forsikring hos den som er dømt for å ha skadet meg, med vilje og vitende.

Bilforsikringen blir betydelig billigere når forsikringstaker er over 24 år hos if. En del av forsikringsvilkårne er da at bilen IKKE skal kjøres av noen under 24 år. Skjer det, er det brudd på forsikringsvilkårene og forsikringen er som alltid ved uaktsomt brudd på vilkårene ugyldig.

Den skadde får det den skal ha, vi forsikringspolen, men den som skader blir det gjort regress hos, inntil alt av skade med renter og gebyrer er betalt tilbake.

TS du trenger ikke fortelle meg at du har det vanskelig, hjemme, med en mor som opptrer slik, så skjønner jeg mer enn du tror. Men jeg vil ikke bli skadet av uforsikrede og uansvarlige personer, igjen. Dere har ingenting på veien å gjøre før dere har forsikring og alt på stell. Ja, for du er nok ikke alene om å kjøre bil uten gyldig forsikring! Det siste gjør ikke dine handlinger mer lovlige.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett deg inn i hva du svarer på, før du svarer.

Forsikringspapirene på min bil kom i går, og jeg har lest betingelsene. Jeg er og skadet og har vært igjennom flere rettsaker knyttet til skaden og manglende forsikring hos den som er dømt for å ha skadet meg, med vilje og vitende.

Bilforsikringen blir betydelig billigere når forsikringstaker er over 24 år hos if. En del av forsikringsvilkårne er da at bilen IKKE skal kjøres av noen under 24 år. Skjer det, er det brudd på forsikringsvilkårene og forsikringen er som alltid ved uaktsomt brudd på vilkårene ugyldig.

Den skadde får det den skal ha, vi forsikringspolen, men den som skader blir det gjort regress hos, inntil alt av skade med renter og gebyrer er betalt tilbake.

TS du trenger ikke fortelle meg at du har det vanskelig, hjemme, med en mor som opptrer slik, så skjønner jeg mer enn du tror. Men jeg vil ikke bli skadet av uforsikrede og uansvarlige personer, igjen. Dere har ingenting på veien å gjøre før dere har forsikring og alt på stell. Ja, for du er nok ikke alene om å kjøre bil uten gyldig forsikring! Det siste gjør ikke dine handlinger mer lovlige.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

Jeg har satt meg inn i det jeg svarer på.

Så lenge bilen er trafikkforsikret, så er all skade dekket utenom skade på egen bil. TS har bekreftet at bilen har trafikkforsikring. 

Om bilen ikke er forsikret, men skulle ha vært det, skal forsikringsselskapene dekke skade etter bilansvarsloven §10. Om trafikkforsikringen har gått ut, dekker forsikringsselskapet skaden inntil 2 måneder etter den er skriftlig innmeldt opphørt, bilansvarsloven §19

 

Regress i forhold til bilansvarsloven, kan kun inntre ved grov uaktsomhet, forsett, rus, lovbrudd eller å ha unnlatt trafikkforsikring, bilansvarsloven §12 og 13

 

Bilforsikring er todelt, ansvar (lovpålagt) og kasko/delkasko(frivillig)

Kasko og delkasko påvirker ikke ansvaret etter trafikkforsikringen.  

 

Så jeg tror det er du som må sett deg bedre inn i ting. 

Anonymous poster hash: 5d873...b0d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet det, og det er derfor jeg er så fotvilet. Jeg er over 18 ja, men du trenger ikke å presisere for meg at jeg må begynne å ta ansvar for mitt eget liv og blablabla. Du vet ikke hva jeg må gå gjennom pga. dette, og det er ikke enkelt å nekte å kjøre bilen når jeg er den eneste som kan hente moren min fra legen pga. behandlinger som gjør at hun ikke kan kjøre bil på flere timer etterpå. Vi har ikke verdens beste forhold fra før av, og hun må virkelig hate meg når hun, som eier av bilen, nekter å forsikre den. Hvis jeg begynner å nekte, så kommer hun til å nekte meg mat eller nekte å hjelpe meg med å flytte når den tiden kommer. Dette har hun truet med flere ganger allerede.

 

Hvorfor i helvete skal jeg melde inn meg selv for politiet? Hvordan skal jeg ringe forsikringselskapet og forsikre bilen når den ikke står i mitt navn? Jeg spurte etter hvordan jeg kunne gå frem med moren min for å overtale henne til å fikse forsikring, ikke om hvordan jeg skal gå og melde inn meg selv til politiet for å så få fradratt førerkortet...

Anonymous poster hash: 50efa...557

 

 

Nekte deg mat og flyttehjelp?

Har du ikke penger har du rett på hjelp fra NAV og sosialstønad, hvor de dekker livsopphold. Mat, husleie osv. Så jeg ville tatt en prat med de om hjelp til nytt bosted og livsopphold til du begynner i den nye jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg inn i hva du svarer på, før du svarer.

Forsikringspapirene på min bil kom i går, og jeg har lest betingelsene. Jeg er og skadet og har vært igjennom flere rettsaker knyttet til skaden og manglende forsikring hos den som er dømt for å ha skadet meg, med vilje og vitende.

Bilforsikringen blir betydelig billigere når forsikringstaker er over 24 år hos if. En del av forsikringsvilkårne er da at bilen IKKE skal kjøres av noen under 24 år. Skjer det, er det brudd på forsikringsvilkårene og forsikringen er som alltid ved uaktsomt brudd på vilkårene ugyldig.

Den skadde får det den skal ha, vi forsikringspolen, men den som skader blir det gjort regress hos, inntil alt av skade med renter og gebyrer er betalt tilbake.

TS du trenger ikke fortelle meg at du har det vanskelig, hjemme, med en mor som opptrer slik, så skjønner jeg mer enn du tror. Men jeg vil ikke bli skadet av uforsikrede og uansvarlige personer, igjen. Dere har ingenting på veien å gjøre før dere har forsikring og alt på stell. Ja, for du er nok ikke alene om å kjøre bil uten gyldig forsikring! Det siste gjør ikke dine handlinger mer lovlige.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

Det er dumt at du forsøker å påberope deg en eller annen form for autoritet/fasitkunnskap i denne tråden, når du ikke har rett i det du sier.

 

Alle de som svarer at bilen uansett er ansvarsforsikret har rett. Det vil også ikke føre til "ingen erstatning", men forsikringshaver vil kunne oppleve en betydelig avkortning i forsikringsoppgjøret. Det blir litt som å kjøre 5000 km for mye på forsikringen, du får erstatning, men du opplever en avkortning av utbetalingen siden du har utsatt bilen for større risiko, (mer kjøring) enn avtalen tilsier.

 

 

Å kjøre en bil uten ansvarsforsikring er den sikreste måten å bli evig gjeldsslave på, og frarådes på det aller sterkeste.

Men, det gjelder nå ikke i dette tilfellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt at du forsøker å påberope deg en eller annen form for autoritet/fasitkunnskap i denne tråden, når du ikke har rett i det du sier.

 

Alle de som svarer at bilen uansett er ansvarsforsikret har rett. Det vil også ikke føre til "ingen erstatning", men forsikringshaver vil kunne oppleve en betydelig avkortning i forsikringsoppgjøret. Det

blir litt som å kjøre 5000 km for mye på forsikringen, du får

erstatning, men du opplever en avkortning av utbetalingen siden du

har utsatt bilen for større risiko, (mer kjøring) enn avtalen tilsier.

  

Å kjøre en bil uten ansvarsforsikring er den sikreste måten å bli evig gjeldsslave på, og frarådes på det aller sterkeste.

Men, det gjelder nå ikke i dette tilfellet.

Jeg tar ikke feil, men jeg sitter heller ikke med en fasitt, for dette er ikke mattematikk men juss og forsikringsrett.

Jeg har vært i kontakt med forsikringsselskapet i dag, og fått bekreftet at den som overlater en bil til noen under 24 år, når bilens forsikring har klausul om at den ikke skal kjøres av noen under 24 år, i praksis har en bil på veien uten gyldig forsikring.

Den som viser til bilansvarsforsikringen over her, misforstår hva både ts situasjon er og hva bilansvarsforsikringen er.

Jeg tror og at jeg er betydelig mer erfaren og har kunnskap på et annet nivå enn de fleste andre i tråden her hva temaet angår.

Hva skulle hensikten med å ha en begrensning på 24 år i forsikringen være, dersom denne klausulen ikke er noe å bry seg om? Opptrer man ikke i henhold til vilkårene i en forsikring, så gjør man seg skyldig i svik mot selskapet. Og svik mot et forsikringsselskap er det samme som forsikringssvindel og ingen forsikring.

Jeg er rystet over at det er mulig å ikke ha kunskapmom dette.

Så jeg tipser Personskadeforbundet om denne tråden.

Anonymous poster hash: 154f9...bda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...