Gå til innhold

Har du opplevd noe overnaturlig?


Anbefalte innlegg

Fortell om alt det overnaturlige du har opplevd. Jeg snakker om alt mellom himmel og jord.

Selv har jeg opplevd å høre fotskritt og dører som åpner seg, når man er to alene i et hus. Når jeg går ifra kjøkkenet for å sjekke etter i stua, så rekker jeg å se en svart skygge, som gjenspeiles i kjøkkendøra, lure seg rundt hjørnet. Når jeg kommer rundt hjørnet for å se er det ingenting.

Det som er litt godt å vite er at venninna mi, som var med meg, så, hørte og opplevde det likt som meg. Godt at man er to om sånn, så en iallefall tror deg :)

Fyr løs med dine opplevelser!

Jeg er ikke ute etter at de som ikke tror på sånne ting, eller aldri har opplevd noe, skal håne de som har og tror. Da kan du klikke deg ut igjen.

edit:skrivefeil

Endret av Labello
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I huset jeg bodde i noen år opplevde jeg noe rart jeg enda ikke kan forklare. Jeg tror i utgangspunktet ikke på "slike ting", men dette har jeg faktisk ingen forklaring på. Jeg hadde rom innerst i gangen, og rommet som var rett utenfor var tidligere bestefars kontor, bestemor og bestefar hadde bodd i huset i nesten 50 år før vi overtok det. Jeg hadde døra åpen og ryggen til, og satt på gulvet på rommet mitt og skrev eller tegnet eller noe i den duren... Uansett, jeg hører trappetrinn og så skritt gjennom gangen som så ender inne på kontoret bak meg. Jeg tror jo selvsagt at det er mamma eller en av brødrene mine, så jeg tenker ikke over det. Men så stopper lydene... Jeg forventet jo at den eventuelle personen ville lage noen lyder, så da jeg snudde meg ble jeg ganske overrasket over å se at ingen var der. Som sagt, jeg er ganske skeptisk generelt til overnaturlige fenomener, men det her har jeg ingen forklaring på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt meg en kveld, og lå å sendte melding til kjæresten min.. Plutselig hører jeg en tung puste-lyd (Ligna på pusten til en person som går opp en bratt bakke, og nesten begynner å hyperventilere). Jeg slår på nattbordslampen, og ruller til siden å kikker under senga, for å se om det var hunden min som lå der/ var blitt dårlig! Men hunden var der ikke, så ble livredd å reiste meg opp. Og i det jeg reiser meg opp, ser jeg farfaren min foran meg... Som døde for 19 år siden!!

Jeg ble livredd, og sprang ned.. Mamma stod opp og lurte på hva som foregikk... Fortalte hva som hadde skjedd, og fikk vite at bestefaren min døde nettopp av at han ikke fikk puste! (Jeg var lita når han døde).

De to første ukene etter dette skjedde, turte jeg ikke å være alene hjemme... Og jeg har heller ikke sovet på loftet hvor jeg hadde rommet mitt etter det.. Turte heller ikke å gå opp der når jeg var alene hjemme. Så siste året jeg bodde hjemme, flytta jeg inn på rommet jeg hadde når jeg var lita i 1 etg :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre spilte jeg og noen venniner spiritisme. Vi fikk ikke noe svar eller noe da vi spilte, men da spillet var over så rørte tven på seg. Og den hadde ikke hjul eller noe. Det var skikkelig ekkelt.

Her vi bor nå hører jeg ofte knirkelyder, lyder som om noe detter ned, så går jeg og ser, ingenting har detti ned(?)

Da jeg sitter alene i huset føles det som jeg ikke er alene.

Guffent alså

I nabohuset går det rykter om at en tok livet sitt. Så kanskje h*n går igjen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg vil nøle med å kalle det unaturlig ettersom jeg er sikker på det har en grei forklaring, men vi fant den i allfall ikke.

For mange år siden var jeg på kaffeslabberas hos noen fjernere slektninger. Vi var vel 7-8 stykker som var samlet. Vertinnen hadde nettopp vært på kjøkkenet for å hente ny forsyning kaffe da hun stoppet ved stuevinduet og utbrøt: "Hva i allverden er det der?"

Vi som satt lenger inn i rommet strakte hals eller reiste oss, alt ettersom, slik at vi også kunne se ut og da så vi hva hun mente. Tvers over dalføret så vi en oval messingfarget gjenstand "gli" langsmed åsen bak. Den så helt klart ut til å bevege seg "over" veien som går oppi åssida og den må ha vært noe større enn en buss i det minste - eller nærmere. Dette er basert på hvordan størrelsen på biler som kjørte langs den aktuelle veien pleide se ut fra såpass langt hold.

Vi så den alle sammen, og kunne følge den i flere sekunder, muligens så mye som et halvminutt, før den forsvant bak en framstikkende nut.

Ufo? Ja, på sett og vis, siden vi faktisk ikke kunne begripe hva det var.

Små grønne menn? Neppe.

Det nærmeste vi kom en naturlig forklaring var at det måtte være et eller annet merkelig refleksfenomen, for like etter kom en bil kjørende ned veien på vår side av dalen. Men jeg sliter til dags dato med å skjønne hvordan det kan ha skjedd for bilen på vår side kjørte i motsatt retning av den retningen "tingen" beveget seg i, og åssiden vi så "tingen" mot er ganske så tett skogbevokst, så jeg ville tro at det er vanskelig for noe som helst å reflekteres der.

En annen mulig forklaring er at et eller annet "atmosfærisk" forhold fikk det til å se ut som om noe som faktisk beveget seg på veien befant seg over den. Vi var nemlig skjønt enige om at "tingen" beveget seg lenger opp enn der veien går, men en eller annen form for "luftspeiling" kan kanskje rotet til bedømmelsen vår av plasseringen.

Så vi har gjetninger, men ingen klare beviser for hva vi så - det eneste vi er sikre på var at vi var 6-7 personer som så samme fenomen, midt på lyse ettermiddagen. (Mener å huske en av oss var for sein til å få sett den, men alle vi andre så det samme.)

Endret av Cata
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd i et hus der dørene åpnet seg selv, og det var ikke bare vinden som blåste dem opp... Dørhåndtakene gikk ned og dørene gikk sakte opp.... Om kveldene hadde lyset på rommet mitt en tendens til å gå av, av seg selv. Utrolig ekkelt. Jeg turde ikke sove der lengre, og byttet rom :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har skjedd 3-4 ganger... i 3-4 forskjellige boliger. jeg ligger og sover om natta. plutselig våkner jeg og slår opp øynene og ser rett på et ansikt som glor på meg... jeg spurter ut av senga og bort til veggen for å skru på lyset men det er selvfølgelig ingen der.... meget ekkelt og jeg blir dritredd....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Har blitt 'reddet' et par ganger ved at jeg har sett elger løpe foran bilen før det skjedde, imøtekommende biler i mitt kjørefelt etc.

Ikke noe jeg tenker nevneverdig over, men er takknemlig for det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på en måte aldri opplevd noe sånt selv, men jeg kan føle nærheten av de døde - spesielt mormoren min!

Jeg har en venninne som opplevde noe rart en gang. Hun lå i sengen sin og var på vei til å sovne. Plutselig faller mobilen, som i utgangspunktet lå på pulten 2 meter borte fra sengen, og havner noen cm. fra senga hennes. Ekkelt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt meg en kveld, og lå å sendte melding til kjæresten min.. Plutselig hører jeg en tung puste-lyd (Ligna på pusten til en person som går opp en bratt bakke, og nesten begynner å hyperventilere). Jeg slår på nattbordslampen, og ruller til siden å kikker under senga, for å se om det var hunden min som lå der/ var blitt dårlig! Men hunden var der ikke, så ble livredd å reiste meg opp. Og i det jeg reiser meg opp, ser jeg farfaren min foran meg... Som døde for 19 år siden!!

Jeg ble livredd, og sprang ned.. Mamma stod opp og lurte på hva som foregikk... Fortalte hva som hadde skjedd, og fikk vite at bestefaren min døde nettopp av at han ikke fikk puste! (Jeg var lita når han døde).

De to første ukene etter dette skjedde, turte jeg ikke å være alene hjemme... Og jeg har heller ikke sovet på loftet hvor jeg hadde rommet mitt etter det.. Turte heller ikke å gå opp der når jeg var alene hjemme. Så siste året jeg bodde hjemme, flytta jeg inn på rommet jeg hadde når jeg var lita i 1 etg :)

Skjønner at det ikke er lett, men jeg tror ikke at jeg hadde vært redd, så lenge det var farfaren min :) Han vil deg jo ikke noe vondt, vel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det overnaturlig du mener? :fnise:

Takk, endret overskrift :)

Tror jeg bruker de om hverandre jeg.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har skjedd 3-4 ganger... i 3-4 forskjellige boliger. jeg ligger og sover om natta. plutselig våkner jeg og slår opp øynene og ser rett på et ansikt som glor på meg... jeg spurter ut av senga og bort til veggen for å skru på lyset men det er selvfølgelig ingen der.... meget ekkelt og jeg blir dritredd....

:sukk: da hadde jeg og vært redd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt 'reddet' et par ganger ved at jeg har sett elger løpe foran bilen før det skjedde, imøtekommende biler i mitt kjørefelt etc.

Ikke noe jeg tenker nevneverdig over, men er takknemlig for det.

Jeg og! Får så og si alltid en "beskjed" når det er kontroll på veien jeg kjører på. Litt rart, men da kjører jeg alltid i fartsgrensa, og litt lengre borte, er det ofte kontroll. Greit for meg da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mandalas

Da jeg var yngre og hadde overnattingsbesøk hørte vi en tung pustelyd, litt sånn sliten pust eller at noen holder på å bli kvalt. En skrapende pustelyd. Det varte lenge før vi ble livredde og løp til mamma og pappa. Aner ikke hva det kan ha vært, for det var ikke noe utenfra.

En del år senere bodde jeg, samboeren og sønnen i en leilighet der det tidligere hadde bodd en gammel dame som hadde dødd. Det plaget meg ikke, men enkelte steder i leiligheten fikk jeg en ekkel følelse. En kveld hadde vi lagt oss da jeg plutselig så at det lyste i gangen. Jeg sto opp og slo av lyset. Samboeren spurte om jeg kunne hente mobilen hans i stua, men det var så mørkt der og selvom det var snakk om to meter inn i stua følte jeg bare at jeg ikke ville gå inn dit. La meg igjen, og etter ca ti minutter ser jeg nok en gang et lys utenfor rommet. Nå ble jeg redd og sendte samboeren ut. Da står jammen meg en lampe på fullt i stua, og den hadde skruknapp!! Fy fader så redde vi var den natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan plusse på med en "hoppehistorie" jeg også. :fnise:

Jeg er ikke av de kjappeste til å ta oppvasken bestandig, og her for noen år siden så hadde oppvaskbørsten blitt liggende oppi en tallerken på kjøkkenbenken. Der lå den i ro og mak i flere dager. *kremt*

Fatet sto greit inne på benken, mens kanskje 1/3 av skaftet på oppvaskbørsten "hang" utenfor. Så, midt på blanke formiddagen, mens jeg satt her ved PC'n (står inne på eget rom) så hørte jeg et smell som jeg trodde kom fra stua. Gikk inn for å sjekke men så ingenting uvanlig. Noe senere skulle jeg en tur ut på kjøkkenet og DA fant jeg årsaken til smellet jeg hadde hørt. Oppvaskbørsten som hadde ligget pent oppi en tallerken i 2-3 dager :sjenert: hadde helt av seg selv hoppet utenfor kanten og landet midt utpå kjøkkengulvet.

Hadde den først vippet ned av benken så er det sikkert mulig at den kan ha sklidd lenger ut på gulvet. Jeg har tross alt parkett, som er både hardt og glatt underlag. Det jeg sliter med å begripe er hvordan den helt av seg selv kan ha overvunnet sitt eget tyngdepunkt og ramlet ned. Børstehodet lå jo godt inn mot midten av tallerkenen. Alle vinduer var lukket så den kan ikke ha blåst ned, og jeg vet jeg syntes det var så rart at jeg tenkte nøye etter om det hadde vært noen rystelser i huset tett før jeg hørte smellet. Av og til kan jo tunge biler som kjører forbi skape noen mindre vibrasjoner og rystelser. Men det var altså heller ikke tilfellet den dagen.

Overnaturlig? Det spørs vel, men jeg har heller ikke klart å finne noen innlysende naturlig forklaring. En børste som har tyngdepunktet inne på benken og nede i en tallerken som tross alt skrår litt opp mot kanten, skal ikke klare å ramle bums ned på gulvet uten at det er noen vind eller rystelser til stede. Det må virke en eller annen form for kraft sidelengs for å forskyve tyngdepunktet.

Jeg har ikke funnet den kraften her ennå...

Endret av Cata
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan plusse på med en "hoppehistorie" jeg også. :fnise:

Jeg er ikke av de kjappeste til å ta oppvasken bestandig, og her for noen år siden så hadde oppvaskbørsten blitt liggende oppi en tallerken på kjøkkenbenken. Der lå den i ro og mak i flere dager. *kremt*

Fatet sto greit inne på benken, mens kanskje 1/3 av skaftet på oppvaskbørsten "hang" utenfor. Så, midt på blanke formiddagen, mens jeg satt her ved PC'n (står inne på eget rom) så hørte jeg et smell som jeg trodde kom fra stua. Gikk inn for å sjekke men så ingenting uvanlig. Noe senere skulle jeg en tur ut på kjøkkenet og DA fant jeg årsaken til smellet jeg hadde hørt. Oppvaskbørsten som hadde ligget pent oppi en tallerken i 2-3 dager :sjenert: hadde helt av seg selv hoppet utenfor kanten og landet midt utpå kjøkkengulvet.

Hadde den først vippet ned av benken så er det sikkert mulig at den kan ha sklidd lenger ut på gulvet. Jeg har tross alt parkett, som er både hardt og glatt underlag. Det jeg sliter med å begripe er hvordan den helt av seg selv kan ha overvunnet sitt eget tyngdepunkt og ramlet ned. Børstehodet lå jo godt inn mot midten av tallerkenen. Alle vinduer var lukket så den kan ikke ha blåst ned, og jeg vet jeg syntes det var så rart at jeg tenkte nøye etter om det hadde vært noen rystelser i huset tett før jeg hørte smellet. Av og til kan jo tunge biler som kjører forbi skape noen mindre vibrasjoner og rystelser. Men det var altså heller ikke tilfellet den dagen.

Overnaturlig? Det spørs vel, men jeg har heller ikke klart å finne noen innlysende naturlig forklaring. En børste som har tyngdepunktet inne på benken og nede i en tallerken som tross alt skrår litt opp mot kanten, skal ikke klare å ramle bums ned på gulvet uten at det er noen vind eller rystelser til stede. Det må virke en eller annen form for kraft sidelengs for å forskyve tyngdepunktet.

Jeg har ikke funnet den kraften her ennå...

ååå, hva skal man tro da? :) hmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er ikke sånne ting overnaturlig, men egentlig helt naturlig, selv om jeg ikke er noe klarsynt, men et helt vanlig menneske.

Jeg har fått beskjeder, gjennom ord (setninger) og bilder, både fra en nær slektning som døde, fra englene og mine hjelpere. Jeg har følt min slektning fysisk på kroppen. Jeg har sett kommunikasjon mellom den andre siden og mine kjæledyr. Jeg har også sett "skyggen" av min slektning nå siste tiden, plutselig stå i rommet. Jeg har fått beskjed (fra andre siden) at dette vil utvikle seg, og det har allerede utviklet seg ganske mye siden jeg fikk beskjeden. Jeg vil altså en dag kunne se og snakke med min slektning som om h*n var her i fysisk tilstand. :)

Alle kan få kontakt med de på andre siden, egentlig, men det er ikke lett å være nybegynner og stole på at de beskjedene man får virkelig er fra andre siden, og ikke bare konstruert i våre egne tanker. Du kan spørre om noe, og så må du bare stole på at de første tankene/ ordene som dukker opp i hodet ditt er svaret. Jeg fikk bilder de første gangene, og skjønte ikke hva de betydde. Heldigvis var min klarsynte venninne her. Da hun "oversatte" bildene (fikk forklaring) fra de på andre siden, var det slike aha-opplevelser for meg. Et eksempel på et bilde jeg fikk fra min avdøde slektning var en hest. Jeg forsto ikke hva det skulle bety. Da sa min venninne "h*n sier du må begynne å ri igjen...." Jeg har nesten ikke sett en hest på 20 år, så det hadde ikke falt meg inn at det var det den hesten skulle bety!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...