Gå til innhold

Til dere som insisterer på å skrive vell, Norsk og ann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13

Holder på stor N i Norsk, rett og slett av respekt for landet og det det står for.

Men da respekterer du jo ikke det norske språket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er for å være kjip at folk retter på andres skrivefeil på kg. For egen del er det fordi jeg antar at vedkommende ikke vet hvordan det skrives, og jeg gjerne vil gjøre han/hun oppmerksom på det så de slipper å tabbe seg ut på viktigere arenaer enn kvinneguiden. Jeg må ærlig innrømme at når jeg leser jobbsøknader fulle av skrivefeil stiller jeg spørsmål ved intelligensen til vedkommende. Har man ikke engang tatt seg bryet med å lære språket sitt, eventuelt kjøre stavekontroll om man har lese- og skrivevansker, så gir det meg signaler om at det er snakk om tiltaksløse mennesker som ikke passer inn hos oss. Det er i bunn og grunn ikke så farlig hva man skriver på et forum, men jeg mistenker at mange undervurderer den negative effekten dårlig norsk har i sosiale sammenhenger så vell som på jobb. Jeg kan ikke ansette eller forfremme en person til en mellomlederstilling om jeg opplever at jeg blir flau over måten han/hun kommuniserer skriftlig. Jeg håper at de som skriver mye feil her på kvinneguiden enten slurver og egentlig kan bedre, eller tar det til seg om det påpekes at man skriver feil og lærer av det. Anonymous poster hash:

0265d...fb5

"vel", ikke "vell".

Og så bør du lese deg opp på kommareglene :)

Anonymous poster hash: 9c96f...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vel", ikke "vell".

Og så bør du lese deg opp på kommareglene :)

Anonymous poster hash: 9c96f...8da

Nå syntes jeg du er velldig slemm alltså!!

Anonymous poster hash: 6bd7c...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så...?

Som jeg skrev, et innlegg bør være lettlest og oversiktlig, ett og annet feilstavet ord her og der er ingenting å kritisere.

Helt seriøs alltid jeg, nesten... :vetikke:

Jeg er enig i det du skriver nå, men ikke i at innlegget du siterte hadde "bortimot perfekt norsk rettskriving" som du sa.

Anonymous poster hash: 11d7d...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg du er velldig slemm alltså!! Anonymous poster hash: 6bd7c...b39

Litt vittig - tatt i betraktning trådtittelen :)

Og til deg: "Slem". Ikke "slemm".

Anonymous poster hash: 9c96f...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vittig - tatt i betraktning trådtittelen :)

Og til deg: "Slem". Ikke "slemm".Anonymous poster hash: 9c96f...8da

Og den ekstra l'en i "veldig" kan du også spare deg. Slutt å jåle deg til med ekstra konsonanter!

Anonymous poster hash: 9c96f...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på stor N i Norsk, rett og slett av respekt for landet og det det står for.

Det minner meg om sånne brungrumsede folk lignende Tore Tvedt og andre som likte Vigrid. De hadde på diverse nettsider mye om stor N for Norsk og Nordmenn. Ikke særlig positivt å bli sammenlignet med den gjengen der. Er ikke respekt, snarere ekstremt nasjonalistisk.

Anonymous poster hash: 405ac...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Jeg blir egentlig mere lei meg jeg, når jeg leser skrivefeil i helt enkle ord. Eller når folk ikke uttaler skj/sj/sk

lydene ordentlig.

Får litt sånn "fy faen, nå går språket til helvete i en håndveske" følelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om sånne brungrumsede folk lignende Tore Tvedt og andre som likte Vigrid. De hadde på diverse nettsider mye om stor N for Norsk og Nordmenn. Ikke særlig positivt å bli sammenlignet med den gjengen der. Er ikke respekt, snarere ekstremt nasjonalistisk.

Anonymous poster hash: 405ac...597

Jeg vet ikke hva de lærer i skolen nå, men nasjonalstater begynner med stor bokstav på linje med person navn.

Hvorfor er det ikke positivt å bli samenlignet med Vigrid gjengen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skjønn er babyen?



Anonymous poster hash: 8c938...52c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg vet ikke hva de lærer i skolen nå, men nasjonalstater begynner med stor bokstav på linje med person navn.

Hvorfor er det ikke positivt å bli samenlignet med Vigrid gjengen da ?

Nå håper jeg virkelig at du tuller, og at du har lagt inn skrivefeilene for ironiens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig at du tuller, og at du har lagt inn skrivefeilene for ironiens skyld.

Nei, jeg skriver fort ofte fra jobb og da beklager jeg om jeg skriver feil av og til. Ingenting av det jeg sa var tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skriver fort ofte fra jobb og da beklager jeg om jeg skriver feil av og til. Ingenting av det jeg sa var tull.

Men du skriver konsekvent ett og att der hvor det skal være et og at. :)

Anonymous poster hash: 939ba...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg elsker at grammer nazier får kløe, utslett og dårlig søvn og ligger der med blodskutte øyne og klør på seg neller hver gang de ser en skrivefeil.

Grammatikk naziene har ikke så mye mer å ta seg til her i verden enn å sutre om noen tilfeldigvis skriver feil så det er jo godt de holder seg oppdatert med noe iallefall.

Anonymous poster hash: 998e7...85d

:fnise: Høy femmer!

Anonymous poster hash: 43d36...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skriver konsekvent ett og att der hvor det skal være et og at. :)

Anonymous poster hash: 939ba...bcd

Hehe, Ok. nazi oppdragelsen min inkluderte ikke rettskriving :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du dette til de som leser på språkforumet?

Eller er du kanskje så lite smart at du tror de som begår disse skrivefeilene jevnlig leser tråder i denne delen av forumet?

Anonymous poster hash: 6bd7c...b39

Er du så lite smart at du ikke forstår at hver gang noen skriver i denne tråden, havner den på forsiden, hvor alle kan se den?

Anonymous poster hash: 93cc7...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ikke akkurat si jeg insisterer på det, men jeg skriver mye på Engelsk (der kom faktisk stor E av gammel vane, gitt), så da hender det at "norsk" og "engelsk" får stor forbokstav.

Hvis noen spør meg så vet jeg godt at det skal være "English and Norwegian" og "engelsk og norsk", men det er fort gjort å overse når jeg hamrer løs på tastaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vittig - tatt i betraktning trådtittelen :)

Og til deg: "Slem". Ikke "slemm".

Anonymous poster hash: 9c96f...8da

Det eneste som er vittig her er at du ikke skjønte spøken, altså at de overdrevne skrivefeilene var lagt inn med vilje.

Tror det er noe med at de som er opptatt av andres skrivefeil har en kraftig redusert evne til å forstå diverse sammenhenger.

Anonymous poster hash: 6bd7c...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er for å være kjip at folk retter på andres skrivefeil på kg. For egen del er det fordi jeg antar at vedkommende ikke vet hvordan det skrives, og jeg gjerne vil gjøre han/hun oppmerksom på det så de slipper å tabbe seg ut på viktigere arenaer enn kvinneguiden.

Jeg må ærlig innrømme at når jeg leser jobbsøknader fulle av skrivefeil stiller jeg spørsmål ved intelligensen til vedkommende. Har man ikke engang tatt seg bryet med å lære språket sitt, eventuelt kjøre stavekontroll om man har lese- og skrivevansker, så gir det meg signaler om at det er snakk om tiltaksløse mennesker som ikke passer inn hos oss.

Det er i bunn og grunn ikke så farlig hva man skriver på et forum, men jeg mistenker at mange undervurderer den negative effekten dårlig norsk har i sosiale sammenhenger så vell som på jobb. Jeg kan ikke ansette eller forfremme en person til en mellomlederstilling om jeg opplever at jeg blir flau over måten han/hun kommuniserer skriftlig.

Jeg håper at de som skriver mye feil her på kvinneguiden enten slurver og egentlig kan bedre, eller tar det til seg om det påpekes at man skriver feil og lærer av det.

Anonymous poster hash: 0265d...fb5

Og der begikk du en skrivefeil selv. :klaske:

Anonymous poster hash: 91e3c...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...