Gå til innhold

Innvandring generelt...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måtte sjekke. Kan ikke se at jeg har kalt noen for rasist...

Sist jeg sjekket, så var det heller ikke AP som satt i regjering. ;):vin:

Hvem satt i regjering i 8 år før nåværende regjering sa du? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem satt i regjering i 8 år før nåværende regjering sa du? ;)

Ap, Sp, Sv og V.

Og ja; Jeg er helt enig i at velferdsordningene i Norge er vel rundhåndede. Rom for å stramme inn både på trygdeordninger, statlig pensjon, sykelønnsordningen og sosialhjelpsatser.

Dog er nok flertallet imot dette. :vin:

Endret av Lettkverulerende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjølvannet av valget i Sverige og lignende saker, lurer jeg på en ting:

Ser virkelig ikke folk at all denne innvandringen er galskap?

Det er gang på gang presentert regnestykker her inne fra bekreftede hold.

Alle disse viser at det har ikke gått bra, og vil kun gå verre i fremtiden. Dette gjelder både økonomisk og problemene man selvfølgelig får med fremmede kulturer og religioner.

Hvofor fortsetter da innvandringen for fullt og hvorfor oppfordrer både politikere og menigmann til at dette skal fortsette? Siden alle regnestykker viser hvor mye dette koster landet og at det overhodet ikke er bærekraftig på sikt?

Vil folk at landet skal kjøres i grøfta pga dette?

Jeg skjønner det bare ikke. Hvor er logikken?

Anonymous poster hash: fda90...af4

Les verdenshistorien så får du dine svar. Pendelen har bare snudd seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap, Sp, Sv og V.

Den der var stygg, sånn når du helt uten argumenter har prøvd å spille på at dine meningsmotstandere er kunnskapsløs. Venstre satt overhodet ikke i noen slik regjering, og det vil enhver ungdomsskoleelev kunne svare rett på uten betenkningstid. Stein i glasshus osv.

Jeg er ellers ikke uenig med deg i at det er mange idioter lengst ute på de politiske fløyene, og at det også er meningsløst å holde enhver med innvandrerbakgrunn ansvarlig for norsk innvandringspolitikk (noe annet skulle tatt seg ut, ettersom jeg har ikke-vestlig bakgrunn selv). Men det er mye legitim kritikk av norsk innvandringspolitikk. For ikke å snakke om integreringspolitikk.

Anonymous poster hash: 23e14...0a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 23e14...0a9

Det var forresten ikke meningen å være ufin, men det ble ganske komisk. Man trenger ikke være politisk savant for å ha meninger om saker og ting, men man bør jo gå litt stille i dørene hvis det er såpass dårlig stilt med interessen.

Anonymous poster hash: 23e14...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap, Sp, Sv og V.

Og ja; Jeg er helt enig i at velferdsordningene i Norge er vel rundhåndede. Rom for å stramme inn både på trygdeordninger, statlig pensjon, sykelønnsordningen og sosialhjelpsatser.

Dog er nok flertallet imot dette. :vin:

Jeg spurte deg, fordi 8 år med rødgrønn regjering gjør så mye skade at det tar mer enn 1 år å rydde opp i det. Det spiller null rolle hva flertallet mener når Norge om ikke så lenge blir tvunget til å kutte i velferdsordningene og stramme inn. Mange år med uansvarlig politikk angående innvandring kan dessverre ikke feies under teppet. Så snart blir det en del upopulære endringer i dagens system.

Angående Venstre ... Satt de i regjering sammen med Ap, Sp og SV?

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der var stygg, sånn når du helt uten argumenter har prøvd å spille på at dine meningsmotstandere er kunnskapsløs. Venstre satt overhodet ikke i noen slik regjering, og det vil enhver ungdomsskoleelev kunne svare rett på uten betenkningstid. Stein i glasshus osv.

Jeg er ellers ikke uenig med deg i at det er mange idioter lengst ute på de politiske fløyene, og at det også er meningsløst å holde enhver med innvandrerbakgrunn ansvarlig for norsk innvandringspolitikk (noe annet skulle tatt seg ut, ettersom jeg har ikke-vestlig bakgrunn selv). Men det er mye legitim kritikk av norsk innvandringspolitikk. For ikke å snakke om integreringspolitikk.

Anonymous poster hash: 23e14...0a9

He he. Beklager den. Lars Sponheim som har brent seg fast i minnet over en fast person i en halt regjering. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Beklager den. Lars Sponheim som har brent seg fast i minnet over en fast person i en halt regjering. ;)

For et vidd. Og for en kunnskap...

Anonymous poster hash: fda90...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortrenge virkeligheten..?

Det er da virkelig ikke det det er snakk om. Savner heller litt kjøtt på beinet. Litt mer enn "jævla innvandrere", "idiotiske politikere" etc.

Er fullstendig klar over at norsk og europeisk innvandringspolitikk ikke er optimal. Likeledes er det ikke innvandrerens skyld at h*n bruker systemet for det det er verd. Tviler sterkt på at det er spesielt mange av trygdemottagerne (en stooor del av skeptikerne) som velger å takke nei til støtten vi arbeidstagere yter dem gjennom velferdsordningene Staten tilbyr. Leser man en del av innleggene her, og på andre fora, så er hylekoret om hvor lite de får i trygd, hvor høye bensin-, tobakk- og alkoholavgiftene er, dominerende.

Evnen til å trø ut av egen, egoistiske komfort-sone, er fullstendig fraværende. Hadde litt flere av oss evnet å se litt ut av boksen, og tenke litt på hvor godt vi har det i Norge, heller enn å bruke all sin energi på misunnelse og misnøye, tror jeg at vi ville hatt et mye bedre samfunn.

Ha en nydelig høstkveld. :vin:

At nordmenn mener de får lite i trygd betyr da for pokker ikke at vi skal importere enda flere for å skape enda mer press på trygdesystemet.

Klart vi har det godt i Norge, og det at vi ikke vil at fremmedkulturelle skal komme og ødelegge både velferdssystemet vi har bygget opp, og bringe med seg ukultur, har ingenting med misunnelse å gjøre.

At vi har det godt betyr ikke at vi har det perfekt, og det betyr for faen ikke at vi bevisst skal gå inn for å gjøre det verre for alle i Norge!

Vi har det godt fordi våre forfedre og vi har bygget landet. Så får andre bygge sitt. Vi kan hjelpe dem, for all del. Men det er nytteløst å hente dem hit. De får bygge opp sitt eget land i sitt eget land. Hvis de ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du innvandring er galskap?

Du snakker om regnskap? Altså antar jeg at du her snakker om offentlige kostnader - altså hvis man ikke hadde slike kostnader relatert til innvandring ville du altså ikke vurdert innvandring til å være et problem? Isåfall er det jo ikke innvandring som er problemet, men offentlige stønadsmodeller.

Det er innvandring som er problemet. Velferdssystemet gjør det bare enda verre.

Men selv om Norge hadde vært 100% liberalistisk så hadde innvandring vært negativt. Det er fordi Norge har mye ressurser, stabilt klima, osv. Det er et attraktivt land. Så med fri innvandring ville innvandrerne ha kommet i uendelige strømmer, og dermed hadde Norge blir utarmet.

Jeg tenkte også at jeg i prinsipp var for fri innvandring før i tiden, og at for å få til dette kunne man bare legge ned velferdsstaten. Men nå har jeg forandret mening. Det er ikke bare velferdsstaten og misbruk av den som gjør fri innvandring til et problem. Fri invandring blir et problem fordi alle vi flokke til der det er høyest levestandard, flest ressurser, osv. Og da vil ting gå rett i dass akkurat der. Så må alle vandre videre til neste "oase", og da må vi slenge oss på lasset fordi Norge er plukket i småbiter og det er ikke noe igjen. Vi må reise ut og finne et anntet sted å slå oss ned, et sted der det er ressurser igjen... til vi og alle de andre migrantene har brukt opp dette også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller skjule sine totalt inkompetente meninger bak "Anonym bruker"...

I rest my case! ;):vin:

Å, de er ikke mye anonyme.

Ta en rask kikk innom NDL sin facebook-side, så vil du gjenkjenne skrivestilen og argumentene til hver enkelt så raskt at de ikke rekker å si legokloss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er det jo ingen som tør å innrømme, for det er jo "rasistisk".

Anonymous poster hash: d0e6e...bbc

Det som er rasistisk er dette "Alt for Norge"-programmet på TVN, der de lager "TV-underholdning" for nordmenn som går ut å å drite ut amerikanere som forsøker å tilpasse seg norsk kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nordmenn mener de får lite i trygd betyr da for pokker ikke at vi skal importere enda flere for å skape enda mer press på trygdesystemet.

Klart vi har det godt i Norge, og det at vi ikke vil at fremmedkulturelle skal komme og ødelegge både velferdssystemet vi har bygget opp, og bringe med seg ukultur, har ingenting med misunnelse å gjøre.

At vi har det godt betyr ikke at vi har det perfekt, og det betyr for faen ikke at vi bevisst skal gå inn for å gjøre det verre for alle i Norge!

Vi har det godt fordi våre forfedre og vi har bygget landet. Så får andre bygge sitt. Vi kan hjelpe dem, for all del. Men det er nytteløst å hente dem hit. De får bygge opp sitt eget land i sitt eget land. Hvis de ønsker.

Det er innvandring som er problemet. Velferdssystemet gjør det bare enda verre.

Men selv om Norge hadde vært 100% liberalistisk så hadde innvandring vært negativt. Det er fordi Norge har mye ressurser, stabilt klima, osv. Det er et attraktivt land. Så med fri innvandring ville innvandrerne ha kommet i uendelige strømmer, og dermed hadde Norge blir utarmet.

Jeg tenkte også at jeg i prinsipp var for fri innvandring før i tiden, og at for å få til dette kunne man bare legge ned velferdsstaten. Men nå har jeg forandret mening. Det er ikke bare velferdsstaten og misbruk av den som gjør fri innvandring til et problem. Fri invandring blir et problem fordi alle vi flokke til der det er høyest levestandard, flest ressurser, osv. Og da vil ting gå rett i dass akkurat der. Så må alle vandre videre til neste "oase", og da må vi slenge oss på lasset fordi Norge er plukket i småbiter og det er ikke noe igjen. Vi må reise ut og finne et anntet sted å slå oss ned, et sted der det er ressurser igjen... til vi og alle de andre migrantene har brukt opp dette også.

1. Så det er altså du som startet tråden som AB?

2. Hvorfor mener du folk i Norge trenger å basere seg på trygd? Om alle fikk beholde i snitt 70 % mer av egen verdiskapning i tillegg til at helsetjenester, skole og andre varer og tjenester ble mye rimeligere og inneholdt et langt større tilbud skal det ikke mange år med sparing til før man langt overgår det tilbudet som idag gis via trygdeordninger. Så hvorfor klarer du ikke å gjøre annet enn å forholde deg til det som finnes innenfor boksen?

3. Hvordan gjør man det verre i Norge idag ved å la fredelige mennesker få en sjanse til å etablere seg i Norge om de ønsker det? Igjen nå snakker vi om et samfunn uten tvungen skattefinansiering av velferdstilbud slik man har idag. Poenget mitt (som jeg nok vet at du forstår man rett og slett forsøker å benekte) er altså at det er velferdsløsningen som skaper problemet, ikke innvandring. For hvordan kan innvandring koste meg og deg noe som helst om vi slipper å betale for det?

4. Kan du forklare helt spesifikt hva "å bygge landet" egentlig er? Og fortell oss gjerne hvordan olje og gass i Nordsjøen pumpes opp og skaper verdier som følge av at Ola Nordmann i 1810 jobbet som leilending og hugget skog. Hele tanken om at man ikke skaper noe selv og at alt man har er som følge av andre i tidligere generasjoner er irrasjonell.

5. Fortell oss gjerne hva som er problemet med at en virksom person fra eksempelvis nordlige Irak bosetter seg i Norge og søker jobb? Er problemet at han kan utkonkurrere deg på pris/kvalitet og dermed føre til at lønnen din blir utjevnet med mennesker som er fattigere enn det du er? Er problemet at du ikke liker tanken på at Norge ikke skal ha et etnisk "rent" utseende? Er problemet at de tilber andre guder og har andre preferanser i mat og musikk enn hva du er vant med?

6. USA sin største velstandsvekst kom som følge av innvandring. Du virker igjen ikke å forstå forskjellen på en skattefinansiert velferdsstat og et fritt samfunn (med fritt menes uten tvang - altså at politikere ikke kan forby og regulere offerløse handlinger). Singapore har en innvandringsprosent på over 50 % og er landet i verden med lavest korrupsjon og høyest velstandsvekst blant annet. Med en gang man skaper en slags "felles eiendom" vil tilførsel av flere eiere medføre sjalusi og irritasjon blant de som var der først. Rett og slett fordi de ser at "deres" verdier skrumper inn. Man får en "oss mot dem" holdning.

7. "stabilt klima"? Har du tittet utav vinduet iløpet av livet ditt? Norge er et svært uattraktivt land sammenlignet med mange av de andre vestlige siviliserte land. Hvorfor? Fordi det er svært vanskelig å etablere firma. Det er svært kostbart å drive næring. Det er enorme skatter, avgifter og et byråkrati som selv våre toppolitikere ikke klarer å ha oversikt over. Kostnadene for helsetjenester, transport og bolig er vannvittig høye og kunstig overpriset attpåtil. Men vi har to ting som lokker - forholdsvis sosialliberalt (viktig om man er homofil, religiøs osv) og svært høye velferdsgoder med svært lave kriterier for mottak sammenlignet med andre land. Så om man er en arbeidssom person fra et fattig ufritt land som har stor tro på eget initiativ og innsats og vil etablere seg og skape egen velstand - hvor er det mest logisk å bosette seg om man kan velge fritt? Og hvis man er en arbeidssky snylter med kriminelle tendenser - hvor frister det mest å bosette seg?

8. Hvorfor skaper det et problem at mennesker som vil ha større mulighet til å stå på egne ben og skape verdier ønsker å bosette seg i ett og samme område? Ifølge din logikk burde da de største byene i de frieste markedene ha enorme problemer med fattigdom? Men det er faktisk ikke slik - snarere tvert imot. Historien viser oss at tilflytning av mennesker som ivrer etter å få en sjanse trekker mot de stedene hvor disse mulighetene er størst og det skaper en effekt av stadig kraftigere velstandsvekst. Hvis du tror det er slik at enkelttilfeller som faller gjennom velter denne teorien tar du feil. Som du også er kjent med finnes det ingen konstanter som funger på alle mennesker her i verden.

Problemet er at du innehar de samme tankene som Lenin, Marx og Engelsk har hatt før deg. Du ser på verdier og ressurser som en kake - en kake som nødvendigvis må deles på et stadig større antall mennesker. Men velstand og ressurser skapes. Og jo flere som skaper jo mer blir det på alle. Nullsumtankegangen er rett og slett en løgn. Hvordan tror du ellers så mange milliarder mennesker i dagens samfunn kan ha langt større velstand enn deres forfedre til tross for at antallet som "Delte" var langt færre?

Du minner meg om mennesker som romantiserer norge og ser for seg en går på landet med kyr som gresser på fjellet, som hater tanken på tettbygde byer og skal beholde en slags konstant status quo. Hvor forandring og blobalisering er satans verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...