Gå til innhold

Muslimsk ordfører i Oslo


Gjest FuturePrimitive

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke noe galt i at vi får en ordfører i oslo som tror på allah , det er ikke noe verre enn andre alternativer. Troen er uinteressant i den sammenhengen.

Det er menneskets evner og egenskaper som betyr noe. Dessuten er oslo en delvis muslimsk by, og det vil bare eskalere. Jeg har stor tro på at mennesker fra andre steder på planeten også bestitter gode egenskaper. Dersom man virkelig ønsker å kategorisere mennesker ut i fra tro , eller kultur , så er jo et godt alternativ å dele oslo i to , en muslimsk og en multibydel.

Slikt som i Soweto/Johannesburg?

Anonymous poster hash: 21e55...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter deg der:)Og det er ikke bra med en muslimsk ordfører, mest sannsynlig vil han innføre sharia etc!

Haha, ingen ordfører kan innføre sharia i sin kommune, så mye makt har de ikke. Må være slitsomt å være så paranoid som dere breivikere og nazionalister

Anonymous poster hash: e3320...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! jeg er så lei av denne dobbeltmoralen. Hadde det vært en "norsk" politiker som hadde ytret ønske om at homofili skulle være ulovlig, hadde det vært store protester og dramaskrik. Men siden han er muslim så er det helt greit.

Anonymous poster hash: 47af5...4ef

Det er det vel heller ingen som mener? I hvert fall ikke i denne tråden?

Tråden har tittelen "Muslimsk ordfører i Oslo". Ut fra tittelen virker det som religion generelt sett er viktig for noen, og det virker som at det kan være grunn nok til at personen ikke bør bli ordfører. Hadde det vært kun person som var vesentlig, tipper jeg overskriften ville vært hans navn eller tidligere tittel. Personen som diskuteres her, tror jeg de fleste lurer på hvor står i en del spørsmål, og ingen har vel sagt at han ikke bør spørres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ingen ordfører kan innføre sharia i sin kommune, så mye makt har de ikke. Må være slitsomt å være så paranoid som dere breivikere og nazionalister

Anonymous poster hash: e3320...175

Må være enda verre å være deg - hetse bak AB.

Anonymous poster hash: 4a137...e4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye hat dere rasister har i dere, kan ikke være noe godt å leve slik

Jeg kan ikke tenke meg noen med mer hat enn dere forrædere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at man i en rolle i en organisasjon ikke nødvendigvis kan si det man mener, man uttaler seg på vegne av organisasjoner, ikke som privatperson.

Når det er sagt, så gir dette et enda større ansvar for å gå ut i ettertid å avklare sitt forhold til dette, hvis han ønsker å fremstå som en seriøs politiker i Norge. Ingen norsk politiker vil kunne ha troverdighet i å forsvare demokratiet og menneskerettightene hvis de ikke klarer å ta avstand fra dødsstraff for homofile, eller for utroskap for den del.

Så han har en del ting å avklare, og han bør bli stilt de kritiske spørsmålene, men jeg har forståelse for at han ikke nødvendigvis var i en posisjon til å ta avstand fra dette når han uttalte seg på vegne av IRN.



Anonymous poster hash: b2051...96b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Det

Jeg skrev det ikke for at folk skulle bli paranoid. Eller for at folk kunne bruke ironi for å dramatisere en brukers sitt synspunkt om en politisk engasjert mann sine holdninger og uttalelser. Hadde det vært Abid Raja (venstre) - så hadde det vært spennende. Han er et frisk pust i norsk politikk - og muslim. Shoaib Sultan derimot, har drevet med tåkeprat, udirekte kommunikasjon og kommentarer som ikke bekrefter eller avkrefter. Det er det jeg reagerer på. Jeg vil ha politikere som spiller med åpne kort hvor de står verdimessig.

Sorry! Håper du ikke tok det som at jeg harselerte med dine meninger! Det var rett og slett bare mine utrolige, paranoide tanker som jeg luftet der.

For å være litt seriøs så setter jeg pris på at du linker til tidligere utsagn, og tar opp hvilke meninger han har hatt før. Selvsagt kan folk forandre meninger, og man kan skifte ståsted i politikken, og i verdiene sine, men dersom man har hatt ekstreme meninger før (å støtte dødsstraff av homofile) så er det jo vanskelig å tro på det han representerer nå dersom han ikke tar avstand fra sine tidligere meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er fullspekket av kvinner som ønsker påvirkning fra muslimsk kultur, det er åpenbart når man ser hvordan det politiske Norge ser ut i dag. Det er vi velgere som ønsker denne påvirkningen, vi ønsker å tilføre landet nye og gode gener ! Jeg ønsker alle hjertelig velkommen ! Gjerne en muslimsk konge for min del . Når man møter mennesker med skepsis,fordommer og frastøtelse vil disse menneskene danne sin egen krets , det er ikke hva vi ønsker i Norge . Vi er alle negere!

Det man skal være oppmerksom på uansett tilhørighet eller kultur, er etter min mening dannelsen av svake grupper utstøtt av samfunnet. Da vil disse bli lett bytte for psykopater og narsissister i alle farger ! Vi har alle våre mindre sympatiske sider, det er bare å innrømme det . Heia de som vil noe !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er fullspekket av kvinner som ønsker påvirkning fra muslimsk kultur, det er åpenbart når man ser hvordan det politiske Norge ser ut i dag. Det er vi velgere som ønsker denne påvirkningen, vi ønsker å tilføre landet nye og gode gener ! Jeg ønsker alle hjertelig velkommen ! Gjerne en muslimsk konge for min del . Når man møter mennesker med skepsis,fordommer og frastøtelse vil disse menneskene danne sin egen krets , det er ikke hva vi ønsker i Norge . Vi er alle negere!

Det man skal være oppmerksom på uansett tilhørighet eller kultur, er etter min mening dannelsen av svake grupper utstøtt av samfunnet. Da vil disse bli lett bytte for psykopater og narsissister i alle farger ! Vi har alle våre mindre sympatiske sider, det er bare å innrømme det . Heia de som vil noe !

Så vi skal være så tolerante for alle kulturer, samtidig som du mener mennesker fra disse kulturene med meninger som ikke samsvarer med humanitære og demokratiet skal få lov til å få en maktposisjon i landet vårt? Er ikke dette veldig dobbeltmoralsk. Denne mannen nekter å ta avstand til dødstraff på homofile, noe som vi selvsagt tar avstand for i dette landet.

Anonymous poster hash: 47af5...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Håper du ikke tok det som at jeg harselerte med dine meninger! Det var rett og slett bare mine utrolige, paranoide tanker som jeg luftet der.

For å være litt seriøs så setter jeg pris på at du linker til tidligere utsagn, og tar opp hvilke meninger han har hatt før. Selvsagt kan folk forandre meninger, og man kan skifte ståsted i politikken, og i verdiene sine, men dersom man har hatt ekstreme meninger før (å støtte dødsstraff av homofile) så er det jo vanskelig å tro på det han representerer nå dersom han ikke tar avstand fra sine tidligere meninger.

Ja, det er greit med linker, så man får bevis for den man mener.

Ok :-) Det går bra :-)

Skjønner, jeg vil ikke at folk skal bli paranoide, bare obs på at det er mange ulike folk der ute med meninger utenfor den humanistiske linjen. Ikke bare bare relgiøse eller sånn sett muslimer. Og at skal noen være folkevalgt inn i en viktig stilling i samfunnet så må de like og sette pris på normalitet.

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er fullspekket av kvinner som ønsker påvirkning fra muslimsk kultur, det er åpenbart når man ser hvordan det politiske Norge ser ut i dag. Det er vi velgere som ønsker denne påvirkningen, vi ønsker å tilføre landet nye og gode gener ! Jeg ønsker alle hjertelig velkommen ! Gjerne en muslimsk konge for min del . Når man møter mennesker med skepsis,fordommer og frastøtelse vil disse menneskene danne sin egen krets , det er ikke hva vi ønsker i Norge . Vi er alle negere!Det man skal være oppmerksom på uansett tilhørighet eller kultur, er etter min mening dannelsen av svake grupper utstøtt av samfunnet. Da vil disse bli lett bytte for psykopater og narsissister i alle farger ! Vi har alle våre mindre sympatiske sider, det er bare å innrømme det . Heia de som vil noe !

Hvordan vil du beskrive de kvinnene som vil ha muslimsk påvirkning og hvem er de?

Ja. For all del. Abid Raja er muslimsk - og et spennede og friskt pust inn i politikken.

Sultan Shiab er fra en organisasjon som han i sin tid som leder der, måtte spør det europeiske rådet for islam om hva han skulle si om homofili. Der går grensen. Jeg ville ikke likt en nordmann og ateist med samme måte å unnvike spørsmål og komme med tåkeprat svar.

Det er ikke bare å si 1,2,3 kjør for hvem som helst i politikken.De bør jo ha en universell grunnpakke med humanisme og evne til direkte kommunikasjon hvor de er klar og tydelig på hva de mener og ønsker.

Hvis det dannes en liten minoritet med folk med muslimsk bakgrunn, så tror jeg de er oppegående nok til å unngå psykopater osv. Det er i så fall ikke nordmenns feil,Det må noe annet til en bare segregering. De fleste muslimer blir invitert på lik linje med andre med utlandsk bakgrunn å delta i det norske samfunnet. Mange nordmenn er trygge, romslige, tåldmodige, forståelsefulle, engasjert og flink til å godta forskjeller. Vi er ikke bare kalde og private (og rassistiske). Det er faktisk noen ganger de som velger å holde seg på sidelinja. Vi nordmenn bør ikke være så streng med oss selv. Og bare tenk på hvor mange regler vi måtte ha fulgt hvis vi dro til saudi arabia eller pakistan eller afghanistan. En kvinne kunne bare glemt å stå i bikini på stranda med en øl i hånden. Og en annen, la oss si en mann kunne glemt å flørte åpenlyst med alle de burka kledde kvinnene eller begynt å diskutere jesus og ateisme med en han ikke kjente så godt.

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rassist hvis du ikke støtter en politiker som ikke kan bekrefte med direkte svar og heller ikke gi forståelige svar om han og hans organisasjon synes homofili er straffbart.

Selvsagt ikke. Men likevel stilte jeg spørsmålet. Jeg synes det kunne være interessant å høre om en ekte "antirass" mener det er verre å mene at homofile skal dø enn å være rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forståelse for at man i en rolle i en organisasjon ikke nødvendigvis kan si det man mener, man uttaler seg på vegne av organisasjoner, ikke som privatperson.

Når det er sagt, så gir dette et enda større ansvar for å gå ut i ettertid å avklare sitt forhold til dette, hvis han ønsker å fremstå som en seriøs politiker i Norge. Ingen norsk politiker vil kunne ha troverdighet i å forsvare demokratiet og menneskerettightene hvis de ikke klarer å ta avstand fra dødsstraff for homofile, eller for utroskap for den del.

Så han har en del ting å avklare, og han bør bli stilt de kritiske spørsmålene, men jeg har forståelse for at han ikke nødvendigvis var i en posisjon til å ta avstand fra dette når han uttalte seg på vegne av IRN.

Mannen som ikke har tatt klar og entydig avstand fra dødsstraff for homofile skal altså stille som motkandidat til en homofil ordførerkandidat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Men likevel stilte jeg spørsmålet. Jeg synes det kunne være interessant å høre om en ekte "antirass" mener det er verre å mene at homofile skal dø enn å være rasist.

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Men likevel stilte jeg spørsmålet. Jeg synes det kunne være interessant å høre om en ekte "antirass" mener det er verre å mene at homofile skal dø enn å være rasist.

Det blir vel to sider av samme sak, blir det ikke? Forutsatt at rasisten også ønsker noen død? Begge to, både rasisten og homohateren, ønsker de er døde på bagrunn av hvem de er, og grunner de ikke kan gjøre noe med.

Nå vet ikke jeg hva du legger i antirass, men jeg ser i hvert fall meg selv som en ikke-rasist. Og ikke forstår jeg hvorfor dette skulle være et vanskelig spørsmål å svare på.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha lest dette fikk jeg helt utrolige paranoide tanker: Hva om å bli ordførerkandidat egentlig er måten for en ekstrem muslim å innfiltrere det norske samfunnet, ikke bare samfunnet med styringen i dette samfunnet. Det eneste partiet som er villig til å gå for han er minipartiet MDG, og så vil alle ekstreme muslimer stemme MDG og plutselig er de ikke et miljøparti lenger, men et ekstremistisk parti, og plutselig er det Islamic State all over the place. Å herre!

Fornøyelig. Men ikke glem ironiflagget neset gang. Noen kunne komme til å ta deg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke rassist hvis du ikke støtter en politiker som ikke kan bekrefte med direkte svar og heller ikke gi forståelige svar om han og hans organisasjon synes homofili er straffbart.

Det kan vel være at hans organisasjon på det tidspunktet var ganske splittet i spørsmålet. Da sitter man med balla i klem som leder, fordi et klart og direkte svar vil skape atskillig bråk innad.

På det punktet syns jeg ikke han skiller seg særlig fra andre politikere. De er også utpreget ulne om vanskelige spørsmål, og mange av dem har utviklet ikke-kommunikasjon til en høy kunstform, slik at de kan overleve et timelangt intervju uten å gi et eneste klart svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at man i en rolle i en organisasjon ikke nødvendigvis kan si det man mener, man uttaler seg på vegne av organisasjoner, ikke som privatperson.

Når det er sagt, så gir dette et enda større ansvar for å gå ut i ettertid å avklare sitt forhold til dette, hvis han ønsker å fremstå som en seriøs politiker i Norge. Ingen norsk politiker vil kunne ha troverdighet i å forsvare demokratiet og menneskerettightene hvis de ikke klarer å ta avstand fra dødsstraff for homofile, eller for utroskap for den del.

Så han har en del ting å avklare, og han bør bli stilt de kritiske spørsmålene, men jeg har forståelse for at han ikke nødvendigvis var i en posisjon til å ta avstand fra dette når han uttalte seg på vegne av IRN.

Anonymous poster hash: b2051...96b

Det gjør egentlig det hele enda verre. Hva sier det egentlig om en slik organisasjon? Og hva sier det om verdisettet til de som leder den? Hvis han plutselig fant ut at IRN hadde dette grunnlaget, burde han vel si opp i protest?

Anonymous poster hash: 21e55...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...