Gå til innhold

Kvinner og kvakksalveri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Engleskoler, alternativmedisin, supermat og strålingsallergi (ref programmet "Folkeopplysningen" på NRK): Hvorfor er det nesten utelukkende kvinner som henger seg på slike (u)trender?

Er kvinner mer naive eller mindre kritiske enn menn?



Anonymous poster hash: 2adb4...cbc
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi man trenger litt bein i nesa for å stå frem som en som tror på noe så merkelig/rart/sært? ;) (fant ikke noe godt generelt ord)

Bryr meg pent lite om hva folk tror på. Om det er religion, marsboere eller engler har ingenting å si. Jeg trekker litt på smilebåndet og tenker som så at hvis det gjør dem til et bedre menneske så er det bare flott :)

Og hvis de skulle være av typen som skal prakka alt over på meg så gjør jeg ikke noe mer ut av det enn at jeg sier at det ikke er greit, og kutter kontakt hvis de ikke gir seg. Dette gjelder også personer som skal prakke mer uovernaturlige ting på meg :)

Endret av kattaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mange menn også jeg da, så jo det i programmet også.

Dette er uopplyste folk, de tenker at man bare kan velge hva man skal tro på. Om det er en randomisert dibbeltblind studie, eller subjektive opplevelser hos en person er totalt likestilt for disse.

Ofte sliter de med diffuse helseplager, og søker en enkel forklaring på problemene sine. Ofte har de kanskje opplevd noe (litt) negativt i helsevesenet også.

Tror også litt av grunnen er at vi har det for godt her i landet.

Anonymous poster hash: 4ad19...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mange menn også jeg da, så jo det i programmet også.

Dette er uopplyste folk, de tenker at man bare kan velge hva man skal tro på. Om det er en randomisert dibbeltblind studie, eller subjektive opplevelser hos en person er totalt likestilt for disse.

Ofte sliter de med diffuse helseplager, og søker en enkel forklaring på problemene sine. Ofte har de kanskje opplevd noe (litt) negativt i helsevesenet også.

Tror også litt av grunnen er at vi har det for godt her i landet.

Anonymous poster hash: 4ad19...ecc

Jeg ville tippet at mennene utgjør maks 10%, så at mange menn (relativt sett) går på dette er ikke riktig.

Anonymous poster hash: 2adb4...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg synes det er fryktelig trist og provoserende. Føler at jeg som kvinne ofte blir forhåndsdømt pga hvordan disse damene holder på.

For ikke å snakke om hvor flau jeg blir :(



Anonymous poster hash: 5dbbf...ace
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side, så er det langt flere menn som er tilhengere av konspirasjonsteorier o.l,og 99% av alle ekstremister er menn. Kanskje fordi flere kvinner er opptatt av velvære og spiritualitet, mens menn tenker at de er så samfunnsbevisste og politisk interesserte at de må ta helt av for å vise hvor engasjerte de er. Satt litt på spissen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, var med en ekskjæreste på en alternativ-messe for noen år siden. En masse kvinner der. Men er også enig i Ramona lenger opp. Menn som dyrker rare konspirasjonsteorier er det også mange av.



Anonymous poster hash: 4328e...649
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tar engler, homeopati, healing, krystallterapi og supermat. Menn tar Area51 og andre konspirasjonsteorier?

For min del holder jeg meg helst langt unna alt kvakksalveri og annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har noen fåtall kritiske menn, så gjør de fort "narr" av kompisen dersom han forteller om religiøs tro eller lignende. Mens kvinner er opplært til å være litt mer høflige og kanskje er litt mer aksepterende når det gjelder at andre tror på andre ting.

Så menn blir kanskje lettere satt inn i en kritisk tankegang, mens kvinnene lar seg bli dratt med av entusiastiske venninner?

:vetikke:

Endret av ord deling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi er et land der mange mennesker har alt for mye penger og alt for lite vett. Blir litt matt når folk betaler 1500kr for å¨møte avdøde slektninger på kurs i regi av engleskoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side, så er det langt flere menn som er tilhengere av konspirasjonsteorier o.l,og 99% av alle ekstremister er menn. Kanskje fordi flere kvinner er opptatt av velvære og spiritualitet, mens menn tenker at de er så samfunnsbevisste og politisk interesserte at de må ta helt av for å vise hvor engasjerte de er. Satt litt på spissen.

Really? Baserer du det på nettdebatter? Isåfall så har du vel tatt høyde for at menn generelt deltar mer i debatter på nettet?

Anonymous poster hash: 2adb4...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tar engler, homeopati, healing, krystallterapi og supermat. Menn tar Area51 og andre konspirasjonsteorier?

For min del holder jeg meg helst langt unna alt kvakksalveri og annet.

Hva baserer du det på?

Anonymous poster hash: 2adb4...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really? Baserer du det på nettdebatter? Isåfall så har du vel tatt høyde for at menn generelt deltar mer i debatter på nettet? Anonymous poster hash: 2adb4...cbc

ikke bare nettdebatter, men erfaringer fra livet generelt. De fleste menn og kvinner holder seg jo unna kvakksalveri og ekstremisme. Men poenget var at tendensen blant kjønnene er: menn og ekstremisme/konspirasjonsteori, kvinner og engleskoler.

når kvinner er alternative, spiser de rare blomster og snakker med auraen sin, og kanskje de får det bedre av placeboeffekten. Når menn er alternative, er det "kokko kokko... Bombe går av et stede og dreper 350 uskyldige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje fordi man trenger litt bein i nesa for å stå frem som en som tror på noe så merkelig/rart/sært? ;) (fant ikke noe godt generelt ord)

Heller det motsatte. Det er mye enklere å bare la seg føre avgårde med den forlokkende alternativ-saueflokken som lover enkle løsninger på alt.

Alternativere har alt annet enn bein i nesa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning tyder på at de som faller for slikt tull har personlige problemer i større grad enn andre:

"De samme personene oppga også lavest grad av mestringsfølelse i hverdagen. Manglende mestringsfølelse gir stress og lavgradig angst, og frykt for miljømessige faktorer gir noceboeffekt. Summen av disse to faktorene gjorde disse menneskene sykere enn andre, og de skyldte på stråling, selv om objektive måledata viste at det ikke fantes noen slik sammenheng."

Er det slik at kvinner generelt har lavere selvtillit og selvfølelse enn menn, og at deres iver etter alternativ-piss kan være et utslag av dette?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen om jeg vet, TS.

Veldig mange av disse alternativ-folkene (gærningene) gjør jo dette med healing og supermat og krystaller og gud vet hva, fordi de har en eller annen form for plage de prøver å bli kvitt, men helsevesenet ikke kan hjelpe dem med (oversatt: skolemedisin har ingen vindunderkur mot dine ymse hodepiner ut over trening, nok søvn og normalt sunt kosthold).

Om disse plagene er fysiske eller psykiske spiller i og for seg ingen rolle (og de psykiske kan likegreit manifestere seg som fysiske så det er vanskelig å vite). Poenget er at de er ymse og vanskelig å sette diagnose på.

Nå er det kanskje slik at kvinner (og da tenker jeg på en spesiell gruppe kvinner omderevethvajegmener) oftere er plaget med ymse fysiske (psykiske) småplager enn menn. Kvinner har også lettere for å søke hjelp for problemene sine (på generell basis, ikke spesielt alternativkjerringer med hetetokter).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Engleskoler, alternativmedisin, supermat og strålingsallergi (ref programmet "Folkeopplysningen" på NRK): Hvorfor er det nesten utelukkende kvinner som henger seg på slike (u)trender?

Er kvinner mer naive eller mindre kritiske enn menn?

Anonymous poster hash: 2adb4...cbc

Hvorfor tror du de fleste vitenskapsmenn er nettopp menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...