Gå til innhold

Joshua French - syk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det fremkommer på div nettaviser at Joshua French er blitt mye sykere siden han kom tilbake til fengselet etter rømmingsforsøket, i følge hans mor.

Er mannen virkelig syk, eller er han en veldig god skuespiller?

Anonymous poster hash: df86d...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av oss kan sette oss inn i hvordan et døgn er der han og kameraten har sittet fengslet.

Han har måttet tåle, og holde ut fryktelig vanskelige ting. Om han overlever dette, blir han preget for livet.

Jeg syns veldig synd på han og Moland, selv om de har begått dumheter der nede.

Det er for lengst på tide å få han hjem, ellers forsvinner han også på samme viset som M.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at det er riktig å få han hjem, men jeg tror de nå forsøker seg på sykdom som årsak når alt annet ikke funker.

Hvorfor er det advokater og moren som uttaler seg om sykdommen og ikke en lege. Og hadde han vært så dårlig som de påstår så hadde han vel vært innlagt på sykehus.

Jeg er ganske sikker på at dette er en brikke i spillet.

Anonymous poster hash: df86d...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skremmende å se at en nordmann kan bli sittende innesperret under sinnsyke forhold i et land vi sender millioner av kroner til hvert år , utelukkende på bakgrunn av et sirkus av en rettsak. Norske myndigheter bør skamme seg noe jevlig, og dette bør være en vekker for andre mennesker ! Jeg har vært en del i områder av verden der rettsprinsippene vi er oppvokst med ikke eksisterer. Det skal ikke så veldig mye til før en hvilken som helst person kan anklages og bures inne i evigheter.

Rettsvesenet i dette landet (Kongo) er jo en farse . Det forstår de fleste. Men av frykt for å tråkke noen av disse galingene på tærne så kryper norske myndigheter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Rettsvesenet i dette landet (Kongo) er jo en farse", enig, nettopp bør en tenke seg om mer enn en gang før en begynner med monkey-business der nede!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Ja er enig i at hele saken har virket enormt suspekt. Hva i all verden skal vi ha et militærvesen for om ikke å ivareta våre borgeres sikkerhet. Et par overflyvninger over president palasset med jagerfly så hadde sikkert det hele løst seg. Er det en ting som kjennetegner de hersens juntaene som regjerer i slike land så er det at de alle er voldsomt interessert i å mele sin egen kake, og å få en bombe i hodet er neppe noe de ønsker. :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge burde kuttet 100% av pengene som sendes til dette landet. For veldig lenge siden. Og ikke bare til dette landet, men også andre land som styres av korrupsjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge burde kuttet 100% av pengene som sendes til dette landet. For veldig lenge siden. Og ikke bare til dette landet, men også andre land som styres av korrupsjon.

Herregud. Jeg begynner nesten å gråte over ignoransen til enkelte brukere her inne. Selvsagt kan man ikke kutte bistanden til et land i krise fordi en nordmann har blitt dømt for noe og sitter fengslet der. Det er ikke sånn verden fungerer. Det er ikke slik politikk fungerer. Her sitter man å syntes mer synd på et par nordmenn født med gullskje i munnen som frivillig har rotet seg bort i et av verdens farligste land enn de som faktisk er født i et land i krise, med krig og hvor voldtekt er dagligdags. Hvor kommer denne "nordmenn er mer verdt enn andre mennesker" holdningen fra? Hvorfor er Joshua French sitt liv viktigere enn millioner av uskyldige barn sine liv? Er det ikke på tide at vi må innse at alle handlinger får konsekvenser, også for nordmenn? Hvorfor skal nordmenn alltid være fritatt all jævelskap som skjer i verden?

Anonymous poster hash: 1ede8...a98

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg kommenterer noe vil jeg påpeke at jeg ikke kjenner til denne sykdomsnyheten spesielt godt.

Men syk har jeg tro på at han er. Kanskje han spiller litt ekstra på det for å komme hjem, men det er jo overlevelsesinstinkt. Et skuespill jeg i så fall støtter.

Jeg har et ønske om at han får sone straffen sin i Norge, selv om myndighetene i Kongo vil straffe han.
(Selv om jeg egentlig mener han er ferdigstraffet. Tror ikke han vil gjøre det han angivelig har gjort igjen etter det han har vært gjennom nå)

Det er en grunn til at vi har de fine fengslene vi har. De kødder ikke like mye med psyken som de gjør i mange andre land. Her slipper man å komme ut mer ødelagt enn man var da man kom inn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg begynner nesten å gråte over ignoransen til enkelte brukere her inne. Selvsagt kan man ikke kutte bistanden til et land i krise fordi en nordmann har blitt dømt for noe og sitter fengslet der. Det er ikke sånn verden fungerer. Det er ikke slik politikk fungerer. Her sitter man å syntes mer synd på et par nordmenn født med gullskje i munnen som frivillig har rotet seg bort i et av verdens farligste land enn de som faktisk er født i et land i krise, med krig og hvor voldtekt er dagligdags. Hvor kommer denne "nordmenn er mer verdt enn andre mennesker" holdningen fra? Hvorfor er Joshua French sitt liv viktigere enn millioner av uskyldige barn sine liv? Er det ikke på tide at vi må innse at alle handlinger får konsekvenser, også for nordmenn? Hvorfor skal nordmenn alltid være fritatt all jævelskap som skjer i verden?

Anonymous poster hash: 1ede8...a98

Man KAN og BØR kutte bistanden til ALLE land som er sterkt preget av korrupsjon og hvor pengene havner i enkelte lommer og ikke der hvor de er ment. Det er på tide å slutte å være naiv for jeg blir utrolig trist på vegne av dem som har skrevet dem når jeg leser slike innlegg .

Endret av Drizzt
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man KAN og BØR kutte bistanden til ALLE land som er sterkt preget av korrupsjon og hvor pengene havner i enkelte lommer og ikke der hvor de er ment. Det er på tide å slutte å være naiv for jeg blir utrolig trist på vegne av dem som har skrevet dem når jeg leser slike innlegg .

Nå går mye av bistandsmidlene til Kongo indirekte via veldedige organisasjoner, litt kjipt for voldtatte kvinner at hjelpen blir trukket,

En annen ting er om selskaper som Statoil, Telenor etc hadde vært så store internasjonalt som de er uten bistandsmidler.

Endret av Apis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går mye av bistandsmidlene til Kongo indirekte via veldedige organisasjoner, litt kjipt for voldtatte kvinner at hjelpen blir trukket,

En annen ting er om selskaper som Statoil, Telenor etc hadde vært så store internasjonalt som de er uten bistandsmidler.

Enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at det er riktig å få han hjem, men jeg tror de nå forsøker seg på sykdom som årsak når alt annet ikke funker.

Hvorfor er det advokater og moren som uttaler seg om sykdommen og ikke en lege. Og hadde han vært så dårlig som de påstår så hadde han vel vært innlagt på sykehus.

Jeg er ganske sikker på at dette er en brikke i spillet. Anonymous poster hash: df86d...632

Jeg tror ikke man behøver å fake sykdom etter et flere år langt opphold i et overfylt afrikansk fengsel. Det er jo også ganske tydelig på bilder at han har blitt tynnere og mer sliten. Det er nok høy terskel for å legges inn på sykehus.

Anonymous poster hash: 8419b...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper han kommer hjem til Norge. Han har vært gjennom en farsott av rettssaker, beskyldt for de utroligste ting, men sørger norske myndigheter for at han får komme hjem? Nei. Når norske Marte hevdet voldtekt i Dubai derimot, da fikk hun komme raskt til Norge. Likestilling my ass!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skremmende å se at en nordmann kan bli sittende innesperret under sinnsyke forhold i et land vi sender millioner av kroner til hvert år , utelukkende på bakgrunn av et sirkus av en rettsak. Norske myndigheter bør skamme seg noe jevlig, og dette bør være en vekker for andre mennesker ! Jeg har vært en del i områder av verden der rettsprinsippene vi er oppvokst med ikke eksisterer. Det skal ikke så veldig mye til før en hvilken som helst person kan anklages og bures inne i evigheter.

Rettsvesenet i dette landet (Kongo) er jo en farse . Det forstår de fleste. Men av frykt for å tråkke noen av disse galingene på tærne så kryper norske myndigheter.

Hvordan kan du si at det er en farse? Det har vært rettsak og de har fått dom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at det er en farse? Det har vært rettsak og de har fått dom.

Har du sett på rettsakene? Bevisføringen er blant annet en av grunnene til at hele det opplegget der er en farse som ikke kan kalles en rettssak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han reiste selv ned til Kongo å lekte soldat. Han visste på forhånd om tilstandene i dette landet. Det var en kalkulert risiko. Dette er konsekvensen. La han bare sitte der.

Endret av småsei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...