Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snikleser her, har et spørsmål!:)

Må man betale så mye som rundt 16000 kr i egenandel for offentlig Ivf? Trodde det var gratis! Eller har jeg misforstått?

Vil uansett ønske dere alle lykke til! Håper 2015 er året for dere! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal forhåpentligvis sette inn fryseforsøk neste uke *krysse fingrene*

Vi må bare holde på motet☺️

Ja vi får prøve. Jeg føler liksom at vi har holdt på med dette i noen år nå og det tar opp sykt mye av livet vårt at det kanskje er på tide å prøve å leve litt istede for å fortsette....Æsj, nei, er bare på ett dårlig sted nå, hehe....Jeg satt inn egg fra frys på mandag, så nå er det bare å vente. Denne gangen får jeg horomoner å så kanskje vi er heldige denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her, har et spørsmål! :)

Må man betale så mye som rundt 16000 kr i egenandel for offentlig Ivf? Trodde det var gratis! Eller har jeg misforstått?

Vil uansett ønske dere alle lykke til! Håper 2015 er året for dere! :blomst:

*stikker hodet inn fra 2014-klubben*

Egenandelen til sykehuset er vel bare på rundt 1 500 kroner for tre forsøk, men man må betale medisiner for opp til ca 15 000 selv før man får noe tilbake fra HELFO. Dermed er det sjelden man må ut med såpass mye dersom man får klaff på første forsøk (jeg betalte ca 8 500 for medisiner), men det kommer litt an på hvor store doser man får og hvor lenge man stimuleres. Hvis man trenger flere enn ett forsøk kommer man fort over grensen og får litt penger tilbake.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stikker hodet inn fra 2014-klubben*

Egenandelen til sykehuset er vel bare på rundt 1 500 kroner for tre forsøk, men man må betale medisiner for opp til ca 15 000 selv før man får noe tilbake fra HELFO. Dermed er det sjelden man må ut med såpass mye dersom man får klaff på første forsøk (jeg betalte ca 8 500 for medisiner), men det kommer litt an på hvor store doser man får og hvor lenge man stimuleres. Hvis man trenger flere enn ett forsøk kommer man fort over grensen og får litt penger tilbake.

Takk for svar! Og jeg som trodde den vanlig frikortgrensen gjaldt... :) men det er jo en liten pris å betale for å få barn sett i det store bildet.. Lykke til alle!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får prøve. Jeg føler liksom at vi har holdt på med dette i noen år nå og det tar opp sykt mye av livet vårt at det kanskje er på tide å prøve å leve litt istede for å fortsette....Æsj, nei, er bare på ett dårlig sted nå, hehe....Jeg satt inn egg fra frys på mandag, så nå er det bare å vente. Denne gangen får jeg horomoner å så kanskje vi er heldige denne gangen.

Skjønner deg veldig godt!vi har prøvd i snart 4 år,og kjenner på frustrasjonen og fortvilelsen som til tider dukker opp.men vi må bare huske å leve livet selv om det ikke er gjort sånn plutselig.dette tar mye av tankesettet! Min "overlevelsestanke" er å tenke at jeg ikke er mentalt klar til å bli mor,og når det skjer klaffer det i form av at kroppen tar i mot.kanskje det ikke funker for alle,men har nok reddet meg fra mange negative tanker de siste årene.

Med tanke på så mye som har skjedd i mitt liv,ser jeg i ettertid at jeg ville ikke klart å ta vare på et barn i like stor grad som idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi igang med 2 fryseforsøk til mandag. Krysser virkelig fingrene for at det sitter denne gangen, begynner å miste motet totalt :( Jeg skal gå på Ovitrelle sprøyter underveis.

Er det noen som vet om noen som har blitt gravid (og ikke mistet) på fryseforsøk egentlig? Gynekologen på fertilitetsklinikken sa det var dobbelt så stor tjanse for at egget fester seg med ferskforsøk vrs fryseforsøk.

Hei Suss81

Vi har hatt to ferskforsøk som ikke lyktes i vår/høst, og et avbrutt forsøk i vinter. Med 1 eneste egg på frys var jeg meganervøs for hvordan dette skulle gå! Positiv test 30. desember og er nå 10 uker på vei! Satser på at jeg fullfører løpet :) Jeg gikk på Utrogestan og Progynova ifm med fryseforsøkene.

Alle de andre gangene med ferskforsøk gikk jeg på Lutinus.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av 6 egg som ble hentet ut onsdag til "Har du fyr" av Ola Bremnes, ble alle sammen befruktet!!

Ett ble derimot vraket før idag, ett ble satt inn og fire skal dyrkes videre til mandag og evnt fryses da. Føler meg optimistisk..

Jeg ruger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 6 egg som ble hentet ut onsdag til "Har du fyr" av Ola Bremnes, ble alle sammen befruktet!!

Ett ble derimot vraket før idag, ett ble satt inn og fire skal dyrkes videre til mandag og evnt fryses da. Føler meg optimistisk..

Jeg ruger :D

Høres ut som et veldig bra resultat så langt! Lykke til med rugingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et veldig bra resultat så langt! Lykke til med rugingen:-)

Takk! Klarer ikke vente til testing her. Så spent! Må gå gjennom testlageret mitt, kanskje jeg må kjøpe flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om deres andre erfaringer her..

Selv håper jeg på egguttak førstkommende onsdag og innsett fredag om en uke. Er så spent og nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Var på ultralyd i dag, og plutselig er det dukket opp en polypp av litt størrelse i livmoren min. Den har jeg aldri hørt om før, og legen virket ikke helt fornøyd med at den var der. Håper håper bare at den ikke kommer i veien for noe neste uke.

Dette er vårt første IVF forsøk. Vi har prøvd å få barn i 4 år og er uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for at vi er mange som får barneønske oppfylt i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om deres andre erfaringer her..

Selv håper jeg på egguttak førstkommende onsdag og innsett fredag om en uke. Er så spent og nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Var på ultralyd i dag, og plutselig er det dukket opp en polypp av litt størrelse i livmoren min. Den har jeg aldri hørt om før, og legen virket ikke helt fornøyd med at den var der. Håper håper bare at den ikke kommer i veien for noe neste uke.

Dette er vårt første IVF forsøk. Vi har prøvd å få barn i 4 år og er uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for at vi er mange som får barneønske oppfylt i år :)

Masse Lykke til:) Da ligger du akkurat en uke bak meg i prosessen. Spennende å gå igjennom, mange følelser i sving. Krysser fingre og tær for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var visst jeg tilbake her... ble gravid rett før jeg begynte på Synarela, men hadde en SA i slutten av denne uken, 7 uker på vei. Venter på en normal menstruasjon, så blir det vel å ringe inn for ny oppstart på spray :-/ Kan ikke si jeg gleder meg, ble helt koko av nesespray.. Ble jo gravid naturlig rett før, antageligvis pga at jeg fikk fjernet noen cyster i livmoren i høst. Ville dere ventet litt med videre prøverør og forsøkt naturmetoden noen mnd? Har prøvd å få barn i over 4 år, så vil jo egentlig bare komme videre så fort som mulig...



Anonymous poster hash: a739c...b21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var visst jeg tilbake her... ble gravid rett før jeg begynte på Synarela, men hadde en SA i slutten av denne uken, 7 uker på vei. Venter på en normal menstruasjon, så blir det vel å ringe inn for ny oppstart på spray :-/ Kan ikke si jeg gleder meg, ble helt koko av nesespray.. Ble jo gravid naturlig rett før, antageligvis pga at jeg fikk fjernet noen cyster i livmoren i høst. Ville dere ventet litt med videre prøverør og forsøkt naturmetoden noen mnd? Har prøvd å få barn i over 4 år, så vil jo egentlig bare komme videre så fort som mulig...

Anonymous poster hash: a739c...b21

Jeg ville gått for prøverør. Dersom forholdene er forbedret hjelper jo det på å lykkes med prøverør også..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også gått videre med ivf. 4 år er lang prøvetid. Det kan hende at noe har løsnet nå, men det kan også hende at en lav sjanse slumpet til, og at der kan være årevis til alt ligger til rette for å klaffe naturlig en måned igjen.

Så leit med SAen deres, nå når alt så så lyst ut. Det er ikke få av oss her inne som har følt det på kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg henger meg på her!

Vi har endelig fått gjennomført et egguttak, etter å ha måttet avbryte to ganger da eggene ikke vokste seg store nok. De fikk ut 18 egg hvorav 7 er befruktet. På onsdag er det innsett! Gleder meg masse, tenk om det endelig kan være min tur;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ruger på et fryseegg jeg. Ikm i dag men testdato på onsdag. Ingen pos test😩 var igjennom mitt første ferskforsøk rett før jul og har et mislykka forsøk før det. Trur ikke det gikk denne gang heller😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei:) Jeg henger meg på her!

Vi har endelig fått gjennomført et egguttak, etter å ha måttet avbryte to ganger da eggene ikke vokste seg store nok. De fikk ut 18 egg hvorav 7 er befruktet. På onsdag er det innsett! Gleder meg masse, tenk om det endelig kan være min tur;)

Krysser fingrene for dere!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ruger på et fryseegg jeg. Ikm i dag men testdato på onsdag. Ingen pos test😩 var igjennom mitt første ferskforsøk rett før jul og har et mislykka forsøk før det. Trur ikke det gikk denne gang heller😫

Skjønner godt tankene dine. Men negativ test kan bare være for lite hcg.. Muligheten er fortsatt der. Så lenge mens holder seg unna har jeg håp for deg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde negativ test på lørdag(RD 11), men siden mensen ikke har meldt sin ankomst enda, krysser jeg fingrene for positiv blodprøve i morgen, men har ikke helt troen. Forbrett på det verste, men håper på det beste :) På ferskforsøket i november hadde mensen kommet før blodprøven, så der viste jeg det var negativt før jeg fikk telefon fra klinikken.

Blir en lang dag i morgen uansett hva testen sier, ekstra lang om det er negativt - ikke ferdig på jobb før syv/halv åtte i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...