Gå til innhold

Er en veske verdt 9000kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lært at for meg ville det ikke vært et godt kjøp. Jeg har kjøpt meg en dyr veske og bruker den sjelden. 

 

Jeg liker å ha hverdagsvesker som jeg ikke trenger å bekymre meg for. De fylles opp med diverse og henges  på en knagg i gangen når jeg kommer hjem. Dustbager og oppfylling for så å lagre vesken pent i et skap blir helt meningsløst for meg. Alt for my dill dall og styr.

 

Men for andre igjen gir det glede og er verd dillet. 

 

Du må bare finne ut hva slags person du er...

 

Jeg liker f.eks farger og vil heller ha 7-8 vesker i sterke farger, enn 1-2 i nøytrale "går til alt" farger. Det går også dårlig sammen med å kjøpe dyre vesker.

 

Men jeg kjøper ikke alt for billige heller. De må være ekte skinn og tåle daglig brukt.



Anonymous poster hash: a0455...4ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvem du spør. Jeg sier ja, men da gjelder det et tidløst merke og en modell i en nøytral farge.

Har du et eksempel på en slik veske? Jeg har nemlig inntrykk av at de aller fleste vesker man tror er "tidløse" fort blir umoderne likevel. De få som reelt sett blir tidløse koster som oftest mer enn 9000... (?)

Anonymous poster hash: a0455...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den var fin! Nå fikk jeg veldig lyst på den, det var min stil. Men jeg er 43 år, og fikk 28 000 igjen på skatten, og det er sikkert ti år siden sist jeg kjøpte en dyr veske (som da kosta 2000-3000). Men den der kan du bruke i årevis, så hvis du har 9000 til overs, skjønner jeg at du vurdere den.

 



Anonymous poster hash: 60a39...030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe deg en veske i ikke så ulik kvalitet til en tiendel av prisen, så NEI! Det er svært få vesker som stiger i pris. De som gjør det og som man dermed kan kalle for en investering er som oftest dessverre dyrere enn 9000 kr, da dette er noe "alle" kan få råd til med litt sparing. Dessuten er det også vanskelig å vite hva som folk vil være villige til å bruke penger på om 10 år. 

Likevel er det noe spesielt med akkurat designervesker. Synes liksom de gjør et helt antrekk og mange er også tidløse. Man kan alltid spare mer enn det man gjør, men det er lettere sagt enn gjort. Andre ungdommer i den alderen bruker lett så mange penger på fest, røyk, snus, fylla og alt mulig annet tull. Sånn sett ikke så idiotisk å kjøpe noe du kan ha glede av i mange år fremover. ;) Men tenk deg idet minste godt om før du kjøper en veske og vær i det minste sikker på at det er nettopp den du vil ha.

Helt enig med deg, utrolig godt skrevet!

 

For min del var det noe spesielt å kjøpe meg en clutch fra Dior fra begynnelsen av 80-tallet :rodmer:  Så ja, det er noe spesielt med designervesker dersom man er opptatt av sånt. Derimot så ser jeg ikke noen vits i å kjøpe en dyr veske kun fordi den er dyr. Den må ha en funksjon for min del og være av kvalitet. Så kvalitet trumfer designer når det kommer til en hverdagsveske for min del.

 

TS: Dersom du har råd og lyst, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min dyreste kostet 8000kr, skal snart kjøpe en til 12000. God investering er det vel ikke, men har du råd så er det jo greit :) men nå er jeg nesten dobbelt så gammel som deg og tjener greit ;)

Anonymous poster hash: 00d7c...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller investert i tre stykker til 2-3000 kroner. Har selv flere vesker i denne prisklassen og de brukes flittig. Hadde jeg hatt kun en veske til nærmere titusen kroner ville jeg kanskje ikke brukt den like mye. 

 

Dessuten er det langt morsommere å handle flere til ulik bruk enn å låse seg til en og kanskje ikke ha samvittighet til å kjøpe flere på en stund.



Anonymous poster hash: a2963...586
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet om jeg hadde betalt 9000 for en veske,og den der var jo verken så spesiell eller fin heller.



Anonymous poster hash: 43c97...11b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er en veske aldri verdt mer enn 500 kr, maks! Er jo bare et tøystykke formet som en pose. Hva er vitsen, liksom... :rolleyes:



Anonymous poster hash: 44ad8...3ea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I mine øyne er en veske aldri verdt mer enn 500 kr, maks! Er jo bare et tøystykke formet som en pose. Hva er vitsen, liksom... :rolleyes:

Anonymous poster hash: 44ad8...3ea

 

Tøystykke?

 

Jeg bruker kun skinnvesker, så da må de faktisk koste mer enn 500 kr. Pleier å kjøpe vesker til ca 2000 kr. Og de er aldri formet som en pose, men har derimot både glidelås, skulderreim og diverse innerlommer osv. 

Anonymous poster hash: a0455...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et helt for altså men det er verdt å merke seg at med blogger-og-overflodsgenerasjonen neppe kommer til å medføre at veskene stiger i verdi i fremtiden

Anonymous poster hash: 46136...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Hvis du har råd til det så kjør på! Jeg tror du kommer til å få mye glede av den :-) Jeg kjøpte min første dyre veske som 15-åring, og den er like fin nesten ti år etter. Ja, det er mye annet å bruke pengene på, men at du bruker 9000 kr på en veske utelukker jo ikke at du også kan spare på BSU f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg kan bruke et par tusen på en skikkelig veske eller ryggsekk, men 9000 kroner kunne ikke ramlet meg inn i halvsøvne. Men det handler bare om prioriteringer. Jeg bruker sikkert en tilsvarende sum i året på ting andre ikke ser verdien i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bruke et par tusen på en skikkelig veske eller ryggsekk, men 9000 kroner kunne ikke ramlet meg inn i halvsøvne. Men det handler bare om prioriteringer. Jeg bruker sikkert en tilsvarende sum i året på ting andre ikke ser verdien i.

Godt poeng :) Vi har alle ulike prioriteringer. For meg ville ikke en veske til 9000 vært verd det (jeg har i alle fall ikke sett en hittil jeg ville betalt så mye for), men 2000 er mer i min gate.

 

Men jeg bruker jo mer penger enn snittet på et par områder i livet, som er ting jeg er opptatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...