Gå til innhold

Er en veske verdt 9000kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei! Kr 300,- toppen!

Anonymous poster hash: a833f...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei! Kr 300,- toppen!

Anonymous poster hash: a833f...550

Jeg har bare billige vesker ellers. Men ender alltid opp med å kjøpe flere fordi jeg ikke er fornøyd. Derfor jeg vurderer å kjøpe en som jeg vet at jeg er 100% fornøyd med.

Anonymous poster hash: f239a...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om det ligger langt over 8000 i cash oppi vesken.



Anonymous poster hash: 59cf6...547
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor at folk skal rakke ned på denne jenta, skal jeg heller gi deg et råd.

 

Kjøp aldri en veske som er i mote eller en veske som alle andre har. Jeg eier flere av de såkalte "fjortisveskene" som er verdt mer enn titusenkroner som jeg aldri bruker. Etter de 3 veskene, lærte jeg endelig å bruke pengene mine ordentlig og eier vesker som de fleste ikke har, selv om de er dyrere så er de verdt pengene. Kall meg dum eller bortskjemt, men er sannheten uansett.



Anonymous poster hash: 30c86...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor at folk skal rakke ned på denne jenta, skal jeg heller gi deg et råd.

Kjøp aldri en veske som er i mote eller en veske som alle andre har. Jeg eier flere av de såkalte "fjortisveskene" som er verdt mer enn titusenkroner som jeg aldri bruker. Etter de 3 veskene, lærte jeg endelig å bruke pengene mine ordentlig og eier vesker som de fleste ikke har, selv om de er dyrere så er de verdt pengene. Kall meg dum eller bortskjemt, men er sannheten uansett.

Anonymous poster hash: 30c86...aa4

Tusen takk for råd! Er derfor jeg vil ha den. Liker den veldig godt, og er ikke så mange som har den. Eier allered den typiske fjortis MK vesken.

Anonymous poster hash: f239a...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for råd! Er derfor jeg vil ha den. Liker den veldig godt, og er ikke så mange som har den. Eier allered den typiske fjortis MK vesken.

Anonymous poster hash: f239a...585

Da syns jeg du burde kjøpe den! Og ikke hør på andre som klager på at 9000 kroner er mye, for det er det ikke! Særlig med tanke på hvor mange ungdommer/voksne sløser det på alkohol, røyk og snus. Kalles bare for prioriteringer! :)

Anonymous poster hash: 30c86...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god investering er det ikke, ingen ting som ikke stiger i verdi eller redder oss fra å tape penger er gode investeringer. Om det er verd det er det bare du som kan si, for det handler om mye mer enn vesken og prisen. Har du pengene på konto, og hvis det ikke forhindrer deg i å kjøpe andre ting du trenger, go for it.

 

Verdi er så snedig, det som er verd det for deg er ikke verd det for meg, og omvendt. Jeg kunne aldri ha brukt 9000 på en veske, ikke 900 en gang, men jeg har mine egne "luksusting" jeg bruker mer penger enn strengt tatt nødvendig på, og det er ting du kanskje vil himle med øynene over. Derfor vil du få ulike svar på spørsmålet ditt, men jeg skal være så frimodig og komme med et lite råd til deg likevel:

 

Ikke forsvar kjøpet ditt med at "du kjøpte den fordi du trenger en bra veske" eller at "en kvalitetsveske til 9000 holder mye lengre enn en rimelig veske". Du finner nemlig fine kvalitetsvesker som du kan bruke til det du trenger den til for en langt rimeligere penge enn 9000. Vær ærlig med deg selv om at du kjøper veska fordi du har lyst på den og råd til den. Da slipper du sannsynligvis å forsvare valget ditt i like stor grad.

 

Kos deg med veska di, du blir helt sikkert fornøyd med den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er på en måte en investering. Fjortisvesker som Louis Vuitton Speedy og Neverfull har steget i de siste årene til tross for at den ikke er noe spesiell. Men, syns heller Chanel, Hermes og andre tidløse merker er en bedre investering enn vesker som alle har.



Anonymous poster hash: 30c86...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel LV sine vesker er det veldig lett å få solgt igjen til omtrent samme pris(med mindre du har slitt den helt ut). Og forresten har jeg sett veldig mange med nettopp denne vesken du ønsker deg, hvis det var et argument. 



Anonymous poster hash: 3c120...adf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg over snittet glad i både sko og vesker, og har noen vesker selv til godt over 10K.

Men, jeg hadde aldri i verden vurdert det som 17 årig student! Jeg var 25 før jeg kjøpte meg min første "designer" veske, og det var tidlig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Cartina

En investering er det ikke, men det kan være et godt kjøp.

Om en veske et verdt 9000,- kommer an på hvem du spør. For meg er det det. Jeg har selv en veske til 5500,-. Jeg var usikker før jeg kjøpte den men jeg har ikke angret et sekund. Jeg bruker den hver dag og etter 2 år kan man ikke engang se at den er brukt. Den ser penere ut og har en mye bedre kvalitet enn billigere vesker.

Hvis du har råd til det og lyst på den, synes jeg du skal gå for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det at en unge i det hele tatt vurderer å kjøpe en  så ubrukelig ting for en halv månedslønn sier mye. 



Anonymous poster hash: 7a5cb...6e1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men å bruke 9000 kr på et livløst objekt som kun har funksjon til å ha alt av småting samlet, er ren galskap og gjenspeiler hvilket forskrudd bilde dette samfunnet har fått. 



Anonymous poster hash: 5b899...390
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SykkelJenny

Min dyreste veske kostet 3500. Jeg er en voksen kvinne med god økonomi, men hadde aldri brukt nær 10.000 på en veske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En investering er det ikke, men det kan være et godt kjøp.

Om en veske et verdt 9000,- kommer an på hvem du spør. For meg er det det. Jeg har selv en veske til 5500,-. Jeg var usikker før jeg kjøpte den men jeg har ikke angret et sekund. Jeg bruker den hver dag og etter 2 år kan man ikke engang se at den er brukt. Den ser penere ut og har en mye bedre kvalitet enn billigere vesker.

Hvis du har råd til det og lyst på den, synes jeg du skal gå for det.

Hvilken har du?

Anonymous poster hash: 12f9a...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange, og de fleste stiger i verdi så jeg ser det mer som en investering.

Bedre å bruke penger på noe som holder seg i verdi i mange mange år fremfor å kaste vekk penger på billigvesker som etterhvert går i søpla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...