Gå til innhold

Kjønnsnøytral verneplikt og mer statssnylteri?


Gjest KalleAnkas onkel

Anbefalte innlegg

Gjest KalleAnkas onkel

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/I-dag-innfores-kjonnsnoytral-verneplikt-7229732.html#.UbtMpZxUw7o

Så nok en gang har vaginastaten vedtatt et nytt vedtak i likestillingens navn som bare kommer til å ramme samfunnet som helthet. En ting er at kvinner er dårligere skikket som soldater (de har dårligere motorikk, svakere, ikke samme utviklet skarpsyn etc), så vil gå utover alles sikkerhet i forsvaret, men ikke minst kan jeg se for meg en stor økning i tennåringsgraviditeter da dette mest sansynlig vil gi fritak for tjenesteplikt.

Så vi vil ha en generasjon kvinner som har som største ambisjon å slippe unna en plikt de selvfølgelig ikke har lyst til å gjennomføre, der eneste mulighet for fritak er å bli mor. Vi vet alle at unge jenter er verpesjuke nok fra før av og at det er veldig ugunstig å for både samfunn og dem selv å få barn tidlig, og jeg kan se for meg at vi vil ha en stor andel hjemmeværende unge mødre som ellers ville vært studenter og arbeidskraft før dette vedtaket, som betyr at mer ansvar lesses over på gutter og menn og samfunnsproduksjonen vil gå deretter.

Hvorfor er dere for/mot dette vedtaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelige konklusjoner du trekker.



Anonymous poster hash: d023e...998
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KALKUKEN ER LØØØØØS! :bond:



Anonymous poster hash: 5bf67...1b7
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere for/mot dette vedtaket?

Jeg er mot. Da jeg avtjente verneplikten ble det bare til at vi gutta f.eks. måtte dele på å bære sekkene for jentene for å hindre at vi kom altfor sent tilbake, siden hele laget ble straffet for det. Og det var de som var topp motivert og var der frivillig.

Jeg mener ikke at ingen kvinner har noe i Forsvaret å gjøre, men det er tross alt store fysiske forskjeller, og da bør bare de mest motiverte jentene gjennomføre førstegangstjenesten. Det kan de allerede gjøre.

Samtidig er det klart det i praksis vil være få som blir kalt inn, så jeg tror ikke de praktiske følgene blir så store. Men det er bare et prinsippvedtak som går på akkord med alt av hensiktsmessighet.

Anonymous poster hash: 0aed5...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?



Anonymous poster hash: 1204d...057
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KalleAnkas onkel

Jeg er mot. Da jeg avtjente verneplikten ble det bare til at vi gutta f.eks. måtte dele på å bære sekkene for jentene for å hindre at vi kom altfor sent tilbake, siden hele laget ble straffet for det. Og det var de som var topp motivert og var der frivillig.

Jeg mener ikke at ingen kvinner har noe i Forsvaret å gjøre, men det er tross alt store fysiske forskjeller, og da bør bare de mest motiverte jentene gjennomføre førstegangstjenesten. Det kan de allerede gjøre.

Samtidig er det klart det i praksis vil være få som blir kalt inn, så jeg tror ikke de praktiske følgene blir så store. Men det er bare et prinsippvedtak som går på akkord med alt av hensiktsmessighet.

Anonymous poster hash: 0aed5...c32

Ha de gjør i forsvaret er egentlig irrelevant. Alle som har vært der vet at man aldri er sterkere enn sitt svakeste ledd og alle skjønner at kvinners inntog i millitæret går utoer kvaliteten, men det som er mer interessant er hvordan detter rammer samfunent som helhet. Jeg kan virkelig se for meg at dette bare blir nok et påskudd for unge jenter og kvinner å slenge seg på unge mødre bølgen som herjer landet for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KalleAnkas onkel

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: 1204d...057

I likestillingens navn bør det nå være vår tur å aldri bli fornøyde, slik dere har vært siden tidenes morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: 1204d...057

Det må da finnes andre områder der behovet for likestilling er større enn når det gjelder verneplikten. Synes helt ærlig at det er unødvendig bruk av ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

Kvinner og menn er forskjellige

KVINNERO G MENN ER FORSKJELLIGE

Betyr det at den ene er bedre enn den andre? NEi, men de er FORSKEJLLIGE!

Faens fittisme. Norge har offisielt blitt et vaginasamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: 1204d...057

Hvem "gnåler" her? Så vidt jeg kan se har bare menn svart i tråden før deg.

Og forresten håper jeg at moderator kan fjerne / ekskludere brukerne KalleAnkas onkel og Gjest Kjell. De ødelegger flere diskusjoner ved usaklige innlegg i flere tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KalleAnkas onkel

Hvem "gnåler" her? Så vidt jeg kan se har bare menn svart i tråden før deg.

Og forresten håper jeg at moderator kan fjerne / ekskludere brukerne KalleAnkas onkel og Gjest Kjell. De ødelegger flere diskusjoner ved usaklige innlegg i flere tråder.

Er det usaklig å forsvare seg mot småpikk anklager eller? Eller som jeg gjør nå? Jeg har bare en lei tendens til å gidde å gi en liten oppmerksomhet til jenter som bruker innleggene mine til å øve seg på hersketeknikker i håp om å få vist seg, men gang på gang mislykkes misserabelt og blir satt på plass og mot rope til moooooderatoooor dakar når de blir buthurt :( gjør et bidrag eller stikk.

Endret av KalleAnkas onkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så profesjonaliserer vi forsvaret ved å drastisk redusere antallet personell som kalles inn til førstegangstjeneste og det er mer enn nok frivillige, så utvider vi verneplikten? Hvor er logikken?

For ikke å snakke om at dette nesten garantert vil bety at man vil drastisk øke andelen kvinner i førstegangstjenesten gjennom kvotering, dette er ikke bare blodig urettferdig for de mange mennene som ikke slipper inn siden de er født som feil kjønn, men også på sikt gambling med nasjonens sikkerhet.

All erfaring tilsier at det nesten utelukkende er menn som vil ta til våpen ved en eventuell krig, derfor er det jo så til de grader idiotisk å ha kvotert en masse kvinner til ett års militærtrening, som de har vesentlig mindre sannsynlighet for å komme til å benytte ved en eventuell krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KalleAnkas onkel

Først så profesjonaliserer vi forsvaret ved å drastisk redusere antallet personell som kalles inn til førstegangstjeneste og det er mer enn nok frivillige, så utvider vi verneplikten? Hvor er logikken?

For ikke å snakke om at dette nesten garantert vil bety at man vil drastisk øke andelen kvinner i førstegangstjenesten gjennom kvotering, dette er ikke bare blodig urettferdig for de mange mennene som ikke slipper inn siden de er født som feil kjønn, men også på sikt gambling med nasjonens sikkerhet.

All erfaring tilsier at det nesten utelukkende er menn som vil ta til våpen ved en eventuell krig, derfor er det jo så til de grader idiotisk å ha kvotert en masse kvinner til ett års militærtrening, som de har vesentlig mindre sannsynlighet for å komme til å benytte ved en eventuell krig.

Det er akkurat som at kvinner ser på militæret som en slags lekeplass for å utfordre seg selv på. Det er jo akkurat det kvinner som melder seg inn frivillig uttaler - ute etter en utfordring å teste egne grenser, som om det er et gameshow eller et realityseriekonsept a-là 71 grader nord de er med på. Lite skjønner de at denne fredstidsbobla faktisk kan sprekke og at forsvaret plutselig blir blodig alvor også her på hjemmebane og at en stridsdeltaelse ikke bare kan ende med døden, men i rullestol og som invalid. Et kvinneforsvar, eller et forsvar med en betydelig andel kvinner vil jo bli maltraktert av en hær profesjonelle mannlige yrkessoldater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat som at kvinner ser på militæret som en slags lekeplass for å utfordre seg selv på. Det er jo akkurat det kvinner som melder seg inn frivillig uttaler - ute etter en utfordring å teste egne grenser, som om det er et gameshow eller et realityseriekonsept a-là 71 grader nord de er med på. Lite skjønner de at denne fredstidsbobla faktisk kan sprekke og at forsvaret plutselig blir blodig alvor også her på hjemmebane og at en stridsdeltaelse ikke bare kan ende med døden, men i rullestol og som invalid. Et kvinneforsvar, eller et forsvar med en betydelig andel kvinner vil jo bli maltraktert av en hær profesjonelle mannlige yrkessoldater.

Hørt om forsvaret til Israel?

Anonymous poster hash: d023e...998

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om forsvaret til Israel?

Israel er et land omringet av potensielle fiender på alle kanter og har kvinnelig verneplikt på grunn av at det ikke er nok menn til å opprettholde den forsvarskapasiteten de mener de behøver. Norge er i en stikk motsatt situasjon, forsvaret er svært profesjonalisert og man er veldig selektiv når det gjelder hvem som slipper inn til førstegangstjeneste, og det er mer enn nok frivillige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Verneplikt bør fjernes. Det bør være frivillig å avtjene førstegangstjeneste.

Det norske "forsvaret" blir jo ikke brukt til stort annet enn å bombe sivilbefolkningene i land i langtvekkistan (som feks Libya), for å "befri" disse. Patetisk. Bare avvikle hele verneplikten, og la heller de som ønsker å bedrive med krig i langtvekkistan få gjøre det på frivilligbasis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Summers

Er i mot verneplikt så i mot at den skal gjelde for kvinner også. Flaut at politikerne ikke har turt å fjerne denne dinosauren for lengst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: 1204d...057

Her er et hint: Det er flere enn en mann som svarer.

TS har nok rett i mange av sine antakelser.

Jeg mener dette ikke først og fremst er et resultat av likestillingsfetisjisme, men at vi har verneplikt og bruker yngre som slaver fordi de eldre tjener på det, og vi ser for oss at vi kommer til å tjene på det også en gang i tiden.

Det får, naturlig nok, folk til å gjøre disposisjoner for å slippe.

Jeg tror ikke på etnisk rensing. Jeg tror ikke på demokratiet. Jeg som individ, ser meg vel så tjent med å eie lite, heller bruke et år på å lære meg russisk i tilfelle invasjon, enn å kaste bort tid som gutta på skauen for å forsvare den norske stat som jeg i utgangspunktet er kritisk til.

Jeg driter i Norge, og har ikke noe nasjonalfølelse. Om jenter lærer seg å plaffe ned folk, det bryr jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om forsvaret til Israel?

Anonymous poster hash: d023e...998

Dårlig eksempel. Det stemmer at Israel har egne kompanier for kvinner, men kvinnene er fortsatt i sterkt mindretall og har så mange muligheter til å få fritak at det i praksis er frivillig. Kvinnene blir heller aldri satt til å utføre grensekontroller eller patruljeringer, de jobber for det meste i administrative stillinger og på kjøretøy. Se på bilder fra Israel/Gaza som verserer i media, hvor mange kvinner ser du?

Anonymous poster hash: f2672...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva??

Nå har dere gnålt om likestilling i tråder etter tråder. Nå når enda en sak blir vedtatt for å bringe oss enda nærmere i likestillingens navn blir det jaggu gnåling igjen.

Blir dere aldri fornøyd?

Anonymous poster hash: 1204d...057

Jo da kjempefornøyd.

Bare ignorer tradisjonalistene.

Og i samme slengen som vi driver med likestilling i forsvaret så kan vi vel avskaffe "trusetillegget" til jentene og innføre kjønnsnøytrale fysiske. krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...