Gå til innhold

Gravid?


Gjest chjon

Anbefalte innlegg

Det er godt mulig jeg er veldig paranoid nå, men jeg har vært bekymret i hele dag.

Jeg går på p-piller (microgynon), har gått på det i fire år (byttet fra Loette 28 til Microgynon i vår) og tok siste pillen på forrige brettet på mandag. Ventet egentlig menstruasjon seinest i går. Pleier vanligvis å gå et og et halvt døgn før jeg får smerter og deretter første blødning og nå har det snart gått fire. Fikk ingenting i går, kun noe utflod. Tenkte den sikkert kom i dag, men heller ikke noe tegn til menstruasjon. Mer utflod. Kjente menssmerter først i går kveld.

Har ingen andre symptomer på graviditet enn dette.

Jeg har ikke slurvet eller glemt piller med unntak av en lørdag nå og da hvor jeg tar den fire-fem-seks timer senere enn vanlig fordi vi har vært på byen og jeg legger meg sent. Gjorde også det denne lørdagen, og for ca tre uker siden. Tenker jo det gikk greit (er jo denne 36-timersregelen).

Har altså litt gravidangst nå etter å ha lest artikler og forumer i panikk. Er 18 år og har ingen planer eller ønsker om å bli mor selv om jeg er i et forhold.

Tenker å kjøpe en test på apoteket i dag og teste morgenurinen i morgen uansett.

MEN, én ting. Jeg har vært ekstremt stresset i det siste på grunn av skole, trening og deltidsjobb. Jeg vet stress kan påvirke menstruasjonen dersom man har naturlig mens, men kan den påvirke mens når man går på pillen også? Eller kan jeg regne med at det er graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress kan påvirke syklusen ja.(Selvom du går på piller)
Men for å være sikker så tester du..Er den negativ og mensen ikke dukker opp innen ett par dager, så tester du på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...